(عکس) توپخانه موشکی جدید و زهردار ارتش و سپاه

(عکس) توپخانه موشکی جدید و زهردار ارتش و سپاه
توپخانه موشکی نیرو‌های مسلح ایران از هر زمانی دقیق‌تر و زهردار شده و با ورود سامانه‌هایی، چون فتح و ابابیل قدرت آتش بالایی پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۶۶۳
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

زی‌سان: سال‌های اخیر سامانه‌های موشکی توپخانه‌ای جدیدی در ایران توسعه‌یافته‌اند که از ۲ اصل دقت و کمیت نیز پیروی می‌کنند. در گذشته نیروی زمینی ارتش به راکت‌های فجر، نازعات و زلزال مجهز بود که هدایت‌پذیر نبودند و بیش‌تر از پرتابگر‌های یک‌فروندی شلیک می‌شدند. نیروی زمینی سپاه هم به راکت‌های فجر مجهز بود که عملا دقتی نداشتند.

توپخانه موشکی ارتش و سپاه

بر اساس گزارش پارتیزان، در سال‌های اخیر این دو نیرو به سامانه موشکی فتح مجهز شده‌اند. سامانه فتح از پرتابگر ۶ فروندی برخوردار است که از موشک‌هایی با برد تا ۱۸۰ کیلومتر بهره‌مند است. این موشک‌ها از سرجنگی‌های مختلفی به‌وزن ۱۵۰ کیلوگرم و از انواع شدیدالانفجار و بارانی هم برخوردار است.

توپخانه موشکی

در نیروی هوافضا سپاه نیز سامانه موشکی ابابیل توسعه‌یافته که از موشک‌های ابابیل، ابابیل-OP و ابابیل عمودپرتاب برخوردار است که تا ۸۶ کیلومتر نیز برد دارند. کمیت سامانه ابابیل به‌صورت ۸ فروندی است و موشک‌های این سامانه هم از سرجنگی‌های مختلفی به وزن ۴۵ کیلوگرم استفاده می‌کند.

منبع: خبر آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون