تمیز کردن کفش جیر در پنج مرحله؛ مثل یک کفاش حرفه‌ای کفش جیر خود را تمیز کنید!

تمیز کردن کفش جیر در پنج مرحله؛ مثل یک کفاش حرفه‌ای کفش جیر خود را تمیز کنید!
تمیز کردن کفش جیر ابزار‌های عجیب نمی‌خواهد؛ با چند چیز ساده که اغلب آن‌ها در بسیاری از خانه پیدا می‌شوند هم می‌توان به نتیجه دلخواه رسید. در ادامه همراه باشید تا با ترفندهای تمیز کردن کفش جیر آشنا شوید.
کد خبر: ۶۲۱
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

زی‌سان: تمیز کردن کفش‌های جیر یکی از معضلات استفاده از این جنس کفش است؛ مخصوصا اگر جایی زندگی کنید که حتی در تابستان هم باران زیادی می‌بارد.

وب‌سایت کازموپولیتن برای تمیز کردن کفش‌های جیر راه‌حل ساده‌ای ارائه کرده است که می‌تواند این کفش‌های همه‌کاره، شیک و اغلب بسیار راحت را به کمد لباس شما بازگرداند.

تمیز کردن کفش جیر ابزار‌های فانتزی نمی‌خواهد؛ با چند چیز ساده که اغلب آن‌ها در بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شوند هم می‌توان به نتیجه دلخواه رسید: یک برس پاک‌کننده، یک پاک‌کن، مقداری سرکه سیب، جوش‌شیرین، یک پارچه نرم و اگر دارید اسپری محافظ جیر.

 

مراحل تمیز کردن کفش جیر

۱ــ با استفاده از برس جیر شروع کنید تا هر گونه کثیفی و خاکی را که روی کفش، پاشنه و لژ آن خشک شده است، پاک کنید.

توجه داشته باشید که قبل از شروع این مرحله باید صبر کنید تا آلودگی‌ها خشک شوند. در غیر این صورت، اگر سعی کنید لکه‌های گل مرطوب را تمیز کنید، فقط ذرات بیشتری از آن را به پارچه کفش می‌مالید که در دراز مدت پاک‌کردن آن سخت‌تر می‌شود.

با حرکات سبک و سطحی در یک جهت شروع کنید تا سطح کفش از ذرات شن و ماسه و خاک پاک شود. دقت کنید که برس زدن در جهت خواب طبیعی جیر باشد. برای لکه‌های سرسخت‌تر فشار دستتان را بیشتر کنید و با حرکات سریع رفت‌وبرگشتی برس را روی پارچه بکشید.

اگر برس جیر ندارید، یک فرچه ناخن یا مسواک تمیز نیز به‌خوبی کار خواهد کرد.

۲ــ برای تمیز کردن جرم باقی‌مانده از یک پاک‌کن استفاده کنید.

مثل مرحله قبل، پاک‌کن را با همان فشار و حرکات رفت‌وبرگشتی روی لکه‌های مقاوم‌تر بکشید. اگر پاک‌کن مخصوص جیر دارید که چه بهتر، اما پاک‌کن معمولی هم به‌خوبی کار می‌کند.

اگر پس از چند بار تلاش متوجه شدید لک‌ها پاک نمی‌شوند، فشار زیادی نیاورید تا کفش آسیب نبیند.

۳ــ برای لکه‌هایی که باقی‌مانده از سرکه سیب یا الکل استفاده کنید.

ممکن است استفاده از ترکیباتی مانند سرکه سیب و الکل غیرمعمول به نظر برسد، اما ترکیبات اسیدی آن‌ها برای از بین بردن جرم عالی‌اند. برای این کار، گوشه یک پارچه نرم را که برای این کار در نظر گرفته‌اید با کمی سرکه یا الکل آغشته کنید و با ظرافت روی لکه کفشتان بکشید و ماساژ دهید. این مایع جیر را به طور موقت مرطوب می‌کند، اما پس از خشک شدن، پارچه جیر به رنگ اصلی‌اش بازمی‌گردد.

کلید این مرحله تکرار و صبر است. ممکن است نیاز باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا مطمئن شوید همه لکه‌ها پاک شدند. مراقب باشید در طول این فرایند کفشتان را خیس نکنید، مایع اضافی برای جیر خوب نیست.

۴ــ اگر لکه کفشتان روغنی و چرب است، بکینگ پودر یا جوش‌شیرین را امتحان کنید.

قبل از اینکه جوش‌شیرین را روی کفشتان بزنید، آن را روی بخش کوچکی از کفش امتحان کنید تا واکنش آن با جوش‌شیرین را ببینید. بهتر است نقطه کوچکی در پشت کفش را انتخاب کنید که کمتر به چشم بیاید. اگر مشکل خاصی نبود، می‌توانید فرایند را آغاز کنید.

برای این کار روغن یا چربی اضافه را با یک پارچه تمیز پاک کنید و مقدار زیادی جوش‌شیرین روی لکه بپاشید تا آن را بپوشاند. سپس بگذارید مدت زمان مناسبی روی آن بماند. این کار چند ساعت زمان می‌برد، اما ارزشش را دارد.

پس از پایان زمان مورد نظر، جوش‌شیرین را به آرامی و با کمک برس پاک‌کننده بردارید. این کار را می‌توانید تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهید.

۵ــ در نهایت کار را با یک محافظ جیر تمام کنید.

ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید «پیشگیری بهتر از درمان است» در مورد کفش‌های جیر هم صدق می‌کند. استفاده از یک اسپری جیر باکیفیت از کفشتان در مقابل آلودگی‌های بعدی بهتر محافظت می‌کند.

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون