دانشمندی که معتقد بود انسان‌ها ۹۰۰ سال زندگی می‌کردند، اخراج شد!

دانشمندی که معتقد بود انسان‌ها ۹۰۰ سال زندگی می‌کردند، اخراج شد!
دولت روسیه یک متخصص ژنتیک را اخراج کرد که ادعا می‌کرد انسان‌ها ۹۰۰ سال زندگی می‌کرده‌اند.
کد خبر: ۶۱۸۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

زی‌سان: وزارت آموزش و علوم روسیه اخیراً مدیر مؤسسه معتبر ژنتیک عمومی آکادمی علوم روسیه را به اتهام اظهارات جنجالی و ناسازگار با علم برکنار کرد.

به گزارش زی‌سان، الکساندر کودریاوتسف، متخصص ژنتیک، در ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان مدیر ژنتیک عمومی آکادمی علوم روسیه منصوب شد. او قرار بود تا سال ۲۰۲۷ بر سر این کار باشد، اما ماه گذشته وزارت آموزش و پرورش روسیه اعلام کرد که کودریاوتسف از وظایف خود برکنار شده است.

اخراج او بلافاصله با مجموعه‌ای از اظهارات جنجالی که در مارس سال گذشته در جریان سومین کنفرانس بین‌المللی علمی و الهیاتی «خدا–انسان–جهان» بیان شدند، مرتبط شد.

این دانشمند روسی در این کنفرانس ادعا کرد که قبل از کتاب مقدس، انسان‌ها تا ۹۰۰ سال زندگی می‌کردند، اما از آن زمان به دلیل «گناه اصلی، اجدادی و شخصی» عمر آن‌ها کوتاه شده است.

الکساندر کودریاوتسف در حین سخنرانی در کنفرانس فوق گفت که گناه بر ژنوم انسان تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را در معرض پیامد‌های منفی سلامتی قرار می‌دهد. این متخصص ژنتیک اضافه کرد که حتی اگر دانشمندانِ بی‌خدا، فرسودگی ژنتیکی را به عواملی مانند تشعشعات یا آلودگی مرتبط کنند، او معتقد است که علت آن گناه است.

کودریاوتسف گفت: «این‌ها نوعی جهش هستند که پزشکان ژنتیک هر روز هنگام کار با بیماران پیدا می‌کنند.... دانشمندان ملحد به شما خواهند گفت که در واقع این تشعشع است، آلودگی است، همه این‌ها اثرات جهش ژنتیکی هستند و غیره. با این حال، اعتقاد شخصی من این است که چنین تخریبی با گناه اولیه آغاز شده است؛ وقتی گناه اجدادی و گناه شخصی تشدید شدند

این دانشمند جنجالی همچنین به مخاطبان خود هشدار داد که گناه نکنند، زیرا این امر می‌تواند تا هفت نسل بر فرزندان آن‌ها نیز تأثیر بگذارد.

او بعد از اخراجش گفت: «من می‌خواستم بر تأثیر مضر به اصطلاح عادت‌های بد تأکید کنم، چیزی که الهی‌دانان آن را گناه می‌نامند.»

او گفت: «آن‌ها روی ژنوم نیز تأثیر می‌گذارند. اگر یک جهش در بدن شما اتفاق بیفتد، به فرزندان شما منتقل می‌شود و هیچ کاری نمی‌توان در مورد آن انجام داد. نتیجه ساده است: اگر می‌خواهید فرزندان سالمی داشته باشید، عادت‌های بد را در خود ایجاد نکنید، به گناه نیفتید.»

تقریباً یک سال است که جایگاه کودریاوتسف به عنوان مدیر مؤسسه معتبر ژنتیک توسط بسیاری در جامعه علمی روسیه مورد مناقشه قرار گرفته است و بسیاری او را با موقعیتی که در آن قرار دارد، ناسازگار می‌خوانند.

هیچ جنبه علمی برای اظهارات الکساندر کودریاوتسف وجود ندارد. الکساندر کودریاوتسف به دلیل مجبور شد به دلیلِ اظهارات غیرمعمول خود بیانیه‌ای ارائه و در آن توضیح دهد که اظهارات بیان شده در کنفرانس «خدا - انسان – جهان» فقط منعکس‌کننده اعتقادات شخصی اوست و نباید با موسسه ژنتیکی که او رهبری می‌کرد مرتبط باشد. اگرچه این برای بسیاری از منتقدان او کافی نبود.

به گزارش زی‌سان، کودریاوتسف تنها دانشمندی نیست که ادعا‌های عجیب و غریبی می‌کند. در سال ۲۰۱۸، یک سازمان آموزشی هند از مدارس خواست تا به دانش‌آموزان بیاموزند که باتری‌ها و هواپیما‌ها هزاران سال پیش در هند اختراع شده‌اند!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون