۴ مهمان خارجی که تهران را زیر و رو کردند

۴ مهمان خارجی که تهران را زیر و رو کردند
اخیرا تصاویری منتشر شده که از ورود ویتنی رایت (پورن‌استار) به ایران خبر می‌دهد. به این بهانه، مطلبی گردآوری کرده‌ایم که شامل فهرستی از برخی خارجی‌هایی‌ست که...
کد خبر: ۶۱۳۳
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

 

زی‌سان: اخیرا تصاویری منتشر شده که از ورود ویتنی رایت (پورن‌استار) به ایران خبر می‌دهد. به این بهانه، مطلبی گردآوری کرده‌ایم که شامل فهرستی از برخی خارجی‌هایی‌ست که بعد از انقلاب به ایران آمده‌اند و آمدنشان خبرساز شده است.

محمدعلی کلی

محمد علی کلی

محمد علی کلی در سال ۱۳۷۲ به دعوت مقامات وقت بوکس به ایران سفر کرد و با جمعی از مقامات و ورزشکاران ایران نیز دیدار کرد. از مقبره روح‌الله خمینی دیدن کرد، در نماز جمعه تهران حضور پیدا کرد و سفری هم به مشهد داشت.

غفوری‌فرد «رئیس اسبق تربیت بدنی کشور» درخصوص سفر محمدعلی کلی در سال ۱۳۷۲ خاطره‌ای تعریف می‌کند: «وقتی به ایران آمد از او دعوت کردم به منزل ما بیایید او نیز پذیرفت و شب را در منزل ما گذراند، محمدعلی کلی در مسابقات دهه فجر نیز شرکت کرد و همچنین به عنوان مسلمان در نماز جمعه تهران شرکت کرد.»

جومونگ

جومونگ

سونگ ایل گوک که ایرانی‌ها به اسم جومونگ او را می‌شناسند در سال ۱۳۸۸ به ایران سفر کرد و با استقبال زیادی از سوی ایرانیان مواجه شد. بازیگر نقش جومونگ درباره ایران گفته بود: «ایران کشور آزاد و بسیار قشنگی است که جذابیت‌های بسیاری دارد مردم آن نیز بسیار مهربان هستند و استقبال آن‌ها در فرودگاه و هتل نشانگر خوبی آنهاست.»

فدریکا موگرینی

موگرینی

فدریکا موگرینی سیاست‌مدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک ایتالیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و وزیر امور خارجه سابق ایتالیاست. باز شدن پایِ او به مجلس ایران یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌ها را رقم زد. تلاش نمایندگان برای سلفی گرفتن با خانم موگرینی و درآوردن گوشی‌های شخصی برای عکس گرفتن توسط نمایندگان بازتاب زیادی پیدا کرد و خبرگزاری فارس نام آن سلفی‌ها را «سلفی حقارت» گذاشت.

ماریا زاخارووا

زاخاروا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه که به همراه وزیر خارجه این کشور در سال ۱۴۰۱ به تهران سفر کرده و تصویری از خود را حین سفر به ایران منتشر کرد و در صفحه تلگرام خود نوشت: «سلام تهران».

به گزارش آفتاب نیوز؛ او پیشتر نیز سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفته بود که من بار‌ها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته‌ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.

به دلیل تصویری که از او در وزارت امورخارجه منتشر شد، سفر او هم جزو سفر‌های حاشیه‌برانگیز به ایران محسوب می‌شود.

منبع: برترین‌ها

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: