چرا هنگام خواب پا‌های خود را به هم می‌مالیم؟

چرا هنگام خواب پا‌های خود را به هم می‌مالیم؟
یک روان‌درمانگر دلیل مالش پا‌ها هنگام خواب شبانه را توضیح می‌دهد.
کد خبر: ۵۸۲۹
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

زی‌سان: بسیاری از مردم بدون آن‌که متوجه شوند در طی خواب شبانه پاهای‌شان را به یکدیگر می‌مالند. ناگفته نماند که هر کسی روال شبانه خود را دارد و برای برخی افراد، این روال شامل مالیدن پا‌ها به یکدیگر است.

به گزارش زی‌سان، خیلی از مردم در این‌باره به پزشکان می‌گویند: «کنجکاوم بدانم که آیا وقتی کسی پاهایش را به طور مکرر به هم می‌مالد، احساس آرامش می‌کند؟ احساس می‌کنم اکثر شب‌ها بدون انجام این کار نمی‌توانم بخوابم. من عاشق این کار هستم. البته که احتمال زیاد باید برای کسی که از بیرون مرا می‌بیند خنده‌دار باشد!»

به نظر می‌رسد که حرکت موزون پاها، که به نام پای کریکت یا جیرجیرک شناخته می‌شود، به فرد کمک می‌کند تا قبل از به خواب رفتن، استرس یا اضطراب خود را رها کند.

حشرات زمانی که پا‌های بلند عقب خود را روی بال‌های خود می‌مالند، یا زمانی‌که به سادگی بال‌های خود را به هم می‌مالند، صدای جیرجیر می‌آید.

لی فیلیپس، روان‌درمانگر به سایت هلث (Health) گفت: «پا‌های کریکت یا جیرجیرک، حرکت فیزیکی مکرر مالیدن یک پا به پای دیگر، هنگام تلاش برای به خواب رفتن است.»

چرا هنگام خواب پا‌های خود را به هم می‌مالیم؟

درگیر شدن در چنین اقداماتی می‌تواند یک مکانیسم خود تسکین‌دهنده باشد، شبیه به تکان‌دادن یا ضربه‌زدن.

به گفته لی فیلیپس، افرادی که دارای اختلالات عصبی مانند اوتیسم و ADHD هستند، احتمال بیشتری دارد که در شب دچار «پای کریکت» شوند. با این‌حال، افرادِ بدون اختلالات عصبی هم، از انجام‌دادن همان تکنیک آرام‌سازی محروم نیستند.

tags # خواب
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون