اتاق مخفی میکل آنژ برای اولین‌بار به روی عموم باز می‌شود؛ آن‌هم فقط ۱۵ دقیقه!

اتاق مخفی میکل آنژ برای اولین‌بار به روی عموم باز می‌شود؛ آن‌هم فقط ۱۵ دقیقه!
میکل آنژ یک اتاق مخفی داشته تا بتواند جانش را، در پی دستور از حکم اعدام پاپ کلمنت هفتم نجات دهد. این اتاق که سال‌ها پیش بر اثر یک اتفاق کشف شد، حالا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

میکل آنژ، مجسمه‌ساز و نقاش ایتالیایی دوران رنسانس، یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان جهان است. برای همه طرفداران استعداد قابل توجه این مرد، یک خبر هیجان انگیزدست‌به‌دست می‌شود: اتاق نشیمن مخفی او به زودی برای عموم باز خواهد شد.

به گزارش Time out، از ۱۵ نوامبر، «اتاق پذیرایی مخفی» در فلورانس، جایی که گفته می‌شود میکل آنژ در سال ۱۵۳۰ به دنبال یک پناهگاه سیاسی بود، برای بازدیدکنندگان باز خواهد بود. هر بازدید برای چهار نفر در یک زمان در دسترس خواهد بود و فقط پانزده دقیقه برای این کار در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد بازدیدکنندگان شاهد منظره‌ای فوق‌العاده باشد.

این اتاق در سال ۱۹۷۵ کشف شد، زمانی که مدیر وقت، یک تعمیرکار را استخدام کرد تا آنچه را که فکر می‌کردند یک گذرگاه باریک است از بین ببرند. در واقع این اقدام تلاشی برای ایجاد یک خروجی جدید از موزه کلیسا‌های مدیچی بود، اما در عوض، سابینو جیووانونی، مرمت‌کننده، نقاشی‌هایی را پیدا کرد که زیر لایه‌های گچ کشیده شده بودند.

اتاق مخفی میکل آنژ برای اولین‌بار به روی عموم باز شود؛ آن‌هم فقط ۱۵ دقیقه!

این نقاشی‌ها به میکل آنژ نسبت داده شده‌اند که تصور می‌شود زمانی که او برای فرار از حکم اعدام پاپ کلمنت هفتم به این اتاق پناه برد، خلق شد.

این هنرمند حدود ۲ ماه در اتاق ۱۰ در ۳ متری اقامت داشت - این زمان زیادی برای نقاشی کردن است. در حالی که منتقدان هنوز در حال بررسی طرح‌ها هستند، می‌دانیم که میکل آنژ آثار قبلی را دوباره روی این دیوار‌ها کشیده است. برخی از نقاشی‌ها یادآور چهره‌هایی است که او در کلیسای سیستین کشیده است، در حالی که برخی دیگر عناصری از اثر در مقبره مدیچی را منعکس می‌کنند.

اگر کسی بخواهد این نقاشی‌های مرموز را در این اتاق اسرارآمیز بررسی کند، زمان زیادی ندارد. اتاق فقط تا ۳۰ مارس ۲۰۲۴ باز خواهد بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: