۵ نوشیدنی که شما را چاق می‌کند

۵ نوشیدنی که شما را چاق می‌کند
مصرف نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث افزایش وزن شود چرا که اغلب آن‌ها دارای مقدار زیادی قند و کالری هستند و احساس سیری کامل را به ما نمی‌دهند، بنابراین در طول روز باعث پرخوری می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۳۲
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

همچنین، نوشیدنی‌های شیرین می‌توانند باعث افزایش سطح قند خون شوند و بدن را وادار کنند که قند اضافی را به عنوان چربی ذخیره کند.

در این مطلب از زی‌سان، به ۵ نوشیدنی که باعث افزایش وزن می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

نوشابه‌های انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زا اغلب حاوی قند‌های اضافه‌شده و کافئین هستند و می‌توانند به طور غیر مستقیم بر مدیریت وزن تأثیر منفی بگذارند.

اسموتی میوه‌ای بدون پروتئین

اسموتی‌ها که معمولاً به عنوان غذای سالم در نظر گرفته می‌شوند، ممکن است در صورت کمبود پروتئین که وزن را کنترل می‌کند، به بمب‌های قندی تبدیل شوند. با افزودن ماست یونانی یا پودر پروتئین به اسموتی میوه‌ای خود، می‌توانید میزان پروتئین را افزایش داده و در رژیم کاهش وزن خود موثر باشید.

آب‌میوه

بسیاری از آب میوه‌ها، علیرغم تصویر سالمی که در ذهن عموم افراد وجود دارد، حاوی مقدار زیادی قند‌های اضافی هستند و ممکن است باعث افزایش وزن شوند. متخصصان تغذیه به دلیل وجود قند‌های غلیظ در این نوشیدنی‌ها که می‌توانند سطح قند خون را افزایش دهند و باعث افزایش دریافت کالری شوند، نسبت به مصرف این نوشیدنی‌های به نظر سالم هشدار می‌دهند.

نوشیدنی‌های الکلی

نوشیدنی‌های الکلی نقش مهمی در افزایش وزن ایفا می‌کنند و تأثیرات منفی روی متابولیسم دارند، زیرا مصرف بالای آن می‌تواند منجر به ذخیره چربی بیشتر و کاهش سطح قند خون شود و همچنین احساس گرسنگی را افزایش دهد.

لاته

اگرچه قهوه سیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فواید بسیاری برای سلامتی است، اما مشتقات قهوه مانند فراپوچینو و لاته همان فواید را ندارند. نوشیدنی‌های مانند لاته حاوی شیر، خامه، قند‌های اضافی و ... هستند که باعث افزایش وزن می‌شوند. در حالی که نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح به دلیل کمبود کالری، می‌تواند در کاهش وزن مفید باشد، اما نوشیدن یک فنجان لاته در طول روز ممکن است باعث افزایش وزن شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون