یورونیوز نوشت: تماسهای گرفته شده از سوی یک شمارهگیر کامپیوتری، آن هم با صدای جعلی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا باعث شد تا یک پرونده تحقیق و تفحص در مورد این موضوع در یکی از ایالتهای آمریکا باز شود و نگرانیها در مورد اثرات هوش مصنوعی بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در این کشور را افزایش دهد.
دفتر دادستان کل ایالت نیوهمپشایر تحقیقات خود در مورد تماسهای یک شمارهگیر کامپیوتری را آغاز کرد. در این تماسها یک نفر خود را به جای جو بایدن جا میزند و ساکنان محلی را از شرکت در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در روز سه شنبه منصرف میکند.
دفتر دادستانی کل در بیانیهای در این خصوص اعلام کرد که «اگرچه صدای این تماس شبیه صدای رئیس جمهور بایدن است، اما بر اساس شواهد اولیه به نظر میرسد این پیام با هوش مصنوعی تولید شده است.» به نظر میرسد این پیام «جعل» شده باشد تا به دروغ نشان دهد که خزانه دار یکی از کمیتههای سیاسی از درج نام جو بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات در ایالت نیوهمپشایر حمایت میکند.
این تماس تلفنی جعلی روز یکشنبه انجام شد و در آن آمده بود: «رای شما در برای ماه نوامبر (انتخابات اصلی) مهم است، نه الان.»
در این صدای ضبط شده همچنین اشاره شد که رای دادن در انتخابات مقدماتی روز سهشنبه تنها به نفع جمهوریخواهان در تلاش برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ است.
به گزارش انبیسی نیوز، پس از اینکه شماره شخصی یکی از دموکراتهای نیوهمپشایر در یک تماس به عنوان شناسه تماس گیرندگان (کالر آی. دی.) نمایان شد، این تحقیقات هم آغاز شد. دفتر دادستان کل گفت که مشخص نیست چه کسانی این تماس را دریافت کرده و کدام رای دهندگان هدف قرار گرفته اند.
استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات رواج بیشتری یافته و یک تهدید جدی به حساب میآید، چرا که در حال حاضر هیچ ساز و کار حفاظتی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست وجود ندارد.
ادوارد مارکی، یکی از سناتورهای حزب دموکرات، در تاریخ ۱۲ دسامبر لایحهای را به کنگره معرفی کرد که به موجب آن همه نهادهای فدرال که از هوش مصنوعی استفاده میکنند، تأمین مالی میکنند یا بر هوش مصنوعی نظارت میکنند، را ملزم میکند که یک اداره تحت عنوان حقوق مدنی برای مبارزه با تعصب و تبعیضهای برآمده از هوش مصنوعی ایجاد کنند.
سناتور مارکی در بیانیهای مطبوعاتی گفت: «همزمان با توسعه الگوریتمهای هوش مصنوعی، دولت فدرال هم باید از جوامع به حاشیه رانده شدهای که با عواقب ناشی از اقدامات بیپروایانه فناوری روبرو بودهاند محافظت کند. قانون پیشنهادی من تحت عنوان BIAS تضمین میکند که دولت ابزار، منابع و پرسنل لازم برای محافظت از این جوامع و کاهش اثرات سوء هوش مصنوعی را در اختیار خواهد داشت و در عین حال اطلاعات مهمی را برای مقابله با آسیبهای الگوریتمی در اختیار کنگره قرار میدهد.»
متا و گوگل در حال توسعه سیاستهایی برای افشای استفاده از هوش مصنوعی مولد در تبلیغات سیاسی هستند، همزمان نیز دولت آمریکا در مورد مقررات خود برای انتخابات ۲۰۲۴ بحث میکند.
ابزارهای مولد هوش مصنوعی میتوانند محتوای متنی، صوتی و تصویری ایجاد کنند و از زمان انتشار «چت جی. پی. تی. / ChatGPT OpenAI» به طور فزایندهای مورد استفاده قرار گرفتهاند.
برخی از قانونگذاران ایالات متحده از جمله آقای مارکی از این نگرانند که هوش مصنوعی بتواند انتشار اطلاعات نادرست را به ویژه در طول رویدادهای مهم و انتخاباتی تشدید کند.
شرکت متا اخیراً سیاستی را اجرا کرده که از تبلیغکنندگان سیاسی میخواهد تا هرگونه استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغاتی که حاوی تصاویر، ویدیو یا صداهایی است که بهصورت دیجیتالی ایجاد شده یا به نوعی تغییر یافته است را از پیش اعلام کنند.
شرکت گوگل هم به تازگی از تبلیغکنندگان انتخاباتی میخواهد که اگر آگهیشان حاوی محتوای مصنوعی تغییریافته یا تولید شده دیجیتالی است و در عین حال افراد یا رویدادهای واقعی را به تصویر میکشد، افشا کنند.