جزئیات بیشتر درباره زلزله مهیب ۷ ریشتری قرقیزستان

جزئیات بیشتر درباره زلزله مهیب ۷ ریشتری قرقیزستان
زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت ریشتر شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) شرق قرقیزستان را لرزاند.
کد خبر: ۴۷۲۴
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

زی‌سان: لرزه‌های شدید در بیشکک، تاشکند و شهر آلماتی قزاقستان نیز احساس شده و مردم خانه های خود را در نزدیکی مرز قرقیزستان و چین ترک نمودند.

به گزارش زی‌سان، زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت ریشتر شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) شرق قرقیزستان را لرزاند. مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۰۱ ریشتر روز سه شنبه منطقه مرزی قرقیزستان و سین کیانگ را لرزاند گفت این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است. در نزدیکی قزاقستان، وزارت اورژانس زمین لرزه مشابهی را به بزرگی ۶.۷ ریشتر گزارش کرد. 

زلزله  قرقیزستان

زلزله مهیب ۷ ریشتری

از طرف دیگر مرکز نظارت بر پیش‌بینی لرزه‌ای وزارت موقعیت‌های اضطراری ازبکستان در پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «در بیست و دوم ژانویه ۲۰۲۴ در ساعت ۲۳.۰۸ به وقت محلی زمین لرزه‌ای در منطقه مرزی چین و قرقیزستان رخ داد.

مختصات زلزله: ۴۱.۰۵ درجه عرض شمالی؛ ۷۹.۵۱ درجه طول شرقی و قدرت آن: ۷ ریشتر». بر اساس داده‌های مانیتورینگ، عمق زمین لرزه ۱۵ کیلومتر و فاصله کانون زمین‌لرزه تا تاشکند ۸۶۲ کیلومتر است.

لرزش در خاک ازبکستان نیز احساس شد: در دره فرغانه با شدت ۴ ریشتر، در تاشکند ۳ ریشتر. خبرنگار اسپوتنیک در تاشکند گزارش داد که در منطقه‌ای که او زندگی می‌کند، ساکنان خانه‌های مجاور آپارتمان‌های خود را ترک نکردند. این زمین لرزه همچنین در آلماتی پایتخت قزاقستان نیز به شدت احساس شد، بسیاری از ساکنان این شهر خانه‌های خود را ترک کرده و به خیابان‌ها آمدند.

tags # زلزله
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون