کاری که هیچ کس حاضر نیست انجام دهد؛ جنگ با لجن ۴۰ متر زیر زمین!

کاری که هیچ کس حاضر نیست انجام دهد؛ جنگ با لجن ۴۰ متر زیر زمین!
با دیده شدن زحمت این نیرو‌ها شهروندان نیز تلاش می‌کنند زباله‌ها و پسماند‌های خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند؛ چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آب‌های سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را بر طرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.
کد خبر: ۴۶۱۳
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

شهردار منطقه ۶ تهران گفت: ۷۵ هزار کیلوگرم لجن ظرف مدت ۳۰ روز از کانال‌ها و شبکه آب‌های سطحی منطقه ۶ خارج شدند.

به گزارش ایسنا، در ماه دی با تلاش کارگران شهرداری به ویژه اداره مسیل و قنوات منطقه۶ تهران ۷۵ هزار کیلوگرم معادل ۷۵ تن لجن و رسوبات مختلف از مجاری این کانال‌ها و شبکه آبراهی بیرون کشیده و با خودرو‌های ویژه به خارج از شهر انتقال پیدا کرده است.

سید مرتضی روحانی در تشریح اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانل‌ها و شبکه آب‌های سطحی در سطح منطقه ۶ گفت: اجرای عملیات لایروبی، لجن‌کشی و پاکسازی کانال‌ها و شبکه آب‌های سطحی به منظور بازگشایی مسیر و از میان برداشتن موانع در مسیر آب‌های سطحی و روان به صورت مداوم و منظم توسط کارگران خدمات شهری و محیط زیست به ویژه اداره مسیل‌ها و قنوات در سطح منطقه انجام می‌شود تا در زمان بارش نزولات جوی از جمله برف و باران شهروندان در شهر و خیابان‌ها با آبگرفتگی و سرازیر شدن آب‌های آلوده به محدوده خیابان‌ها و پیاده رو‌ها مواجه نباشند و بتوانند در آسایش و امنیت به امور روزانه خویش بپردازند.

وی افزود: متأسفانه نیرو‌هایی که نسبت به پاکسازی کانال‌ها و شبکه آب‌های سطحی اقدام می‌کنند کمتر دیده می‌شوند؛ افرادی که جانشان را کف دستشان می‌گیرند و در عمق چندمتری زمین، گاهی تا عمق ۴۰ متری سطح زمین و در جایی که کمتر کسی جرئت پیدا می‌کند که پا به آنجا بگذارد مشغول خدمت به مردم شهر هستند. اگر این‌ها نبودند در زمان بارش برف و باران چه اتفاقی در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌افتاد؟

روحانی ادامه داد: با دیده شدن زحمت این نیرو‌ها شهروندان نیز تلاش می‌کنند زباله‌ها و پسماند‌های خود را داخل کانال‌ها و جوی‌ها رها نکنند؛ چرا که این کار باعث انسداد و گرفتگی مسیر آبراه‌ها و آب‌های سطحی می‌شود و چاره‌ای جز این نیست که کارگران شهرداری با سختی و زحمت این معضلات را بر طرف کنند که منصفانه نیست و با کمی مسئولیت پذیری می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: در محدوده نواحی شش‌گانه، حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ مترکانال جمع‌آوری آب‌های سطحی وجود دارد که به طور روزانه مورد پایش و بازدید به منظور لایروبی و پاکسازی به موقع مسیر قرار دارد، به ویژه قبل از فرارسیدن فصول بارانی و برفی سال که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد این پایش‌ها با دقت و حساسیت بالایی صورت می‌گیرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون