سنتشکنی بزرگ «آنجلینا جولی»
زیسان: آنجلینا جولی به مطرح نکردن مسائل خصوصیاش در فضای عمومی شهرت دارد.
اما این ستاره هالیوودی در یک مصاحبه جدید با بیبیسی به صراحت در مورد تجربهاش از کار در صحنه فیلمبرداری همراه با پسران بزرگترش صحبت کرد و گفت که آنها «دردی» را دیدند که او معمولا از آنها پنهان کرده بود.
این بازیگر سینما در فیلم جدیدی به نام ماریا بازی کرده که فیلمنامه آن براساس زندگینامه ماریا کالاس، خواننده اپرا، نوشته شده است.
دو نفر از شش فرزند جولی از همسر سابق، برد پیت، به اسامی مدوکس و پکس در این فیلم به عنوان دستیار تولید کار کردهاند.
او میگوید: «شخصیت [کالاس]دردهای زیادی دارد و البته آنها مرا در نقشهای زیادی دیدهاند، اما تجربه نکره بودند که من درد زیادی را ابراز کنم که معمولا والدین از کودکانشان پنهان میکنند.»
«بنابراین آنها آنجا بودند تا شاهد بعضی از این دردها باشند، اما بعد ما همدیگر را در آغوش میگرفتیم یا آنها برایم یک فنجان چای میآوردند.»
جولی افزود که این «روشی جدید» برای دریافتن این نکته بود که چگونه میتواند حتی بیشتر از قبل، با فرزندانش در مورد احساسات خود صادق باشد.
این فیلم توسط استیون نایت، خالق سریال تلویزیونی «پیکی بلایندرز» نوشته شده و بر آخرین سالهای زندگی کالاس، در دهه ۱۹۷۰، زمانی که او در پاریس زندگی میکرد، تمرکز دارد.
با توجه به اینکه جولی در سالهای اخیر بهندرت در فیلمی ایفای نقش کرده، این فیلم برایش چیزی شبیه روایت بازگشت به بازیگری بوده است و میتواند به نامزدی او برای اسکار بهترین بازیگر زن منجر شود.
کالاس خواننده سوپرانوی آمریکایی یونانیالاصل و یکی از مشهورترین خوانندگان اپرا بود.
در فیلم ماریا، ترکیبی از صدای خود جولی و صداهای اصلی ضبط شده از کالاس در صحنههای اپرا استفاده میشود.
برای ایفای این نقش، بازیگر یاد گرفت اپرا بخواند. کاری که او آن را «از نظر فیزیکی بسیار سخت» توصیف میکند.
او میگوید آموزش اپرا حدود هفت ماه طول کشید.
او میافزاید: «ما با کلاسهای معمول آواز شروع کردیم که از بسیاری جهات چالشبرانگیز بود، اما وقتی کلاسهای درس اپرا شروع شد، یعنی کاری که به تسلط بر تنفس و بدنتان نیاز دارد و با توجه به نیرویی که بر بدن خود وارد میکنید، از نظر فیزیکی کاملا متفاوت بود.»
جولی که فیلمهای قبلی با بازیگری او شامل بچه جایگزین، مالفیسنت، سالت و آقا و خانم اسمیت است، میگوید تا قبل از این آوازخوانی نکرده بود و «در واقع در آواز خواندن خجالتی» است.
او گفت: «احتمالا این یکی از جنبههای زندگی من بود که در مورد آن تردید داشتم.».
اما او نشان داد که از این کار هم لذت میبرد.
او گفت: «یکی از بزرگترین امتیازات بازیگر بودن این است که اغلب گروهی کمک میکنند تا فعالیت جدیدی را امتحان کنید و کاری را که هرگز انجام ندادهاید کشف کنید، اما برای من این مطمئنا چالشبرانگیزترین آنها بوده است.»
پسران جولی، به نامهای مدوکس، ۲۳ ساله و پکس، ۲۱ ساله، پیش از این هم در تعدادی از تولیدات سینمایی از جمله «بدون خون» با او کار کردهاند.
هر دوی آنها در کنار خواهر کوچکترشان به نام زهارا، مادرشان را در مراسم اولین نمایش ماریا همراهی کردند.
جولی در سپتامبر ۲۰۱۶ از پیت درخواست طلاق کرد. این زوج درگیر نبردی سخت برای حضانت از کودکان خود شدند و سرانجام در سال ۲۰۲۱ سرپرستی مشترک به جولی و پیت داده شد.
این ستارگان هالیوود همچنین دارای دو دختر به اسامی شیلو و ویوین و یک پسر دیگر به نام ناکس هستند.
پابلو لارین، کارگردان این فیلم گفت: «سر صحنه فیلمبرداری، مدوکس و پکس کاملا مشغول بودند.»
او افزود: «آنها در کارشان تخصص خوبی داشتند.»
جولی گفت که در طول فیلمبرداری، پکس بسیاری از تمرینهای خوانندگی او را ضبط کرد «بنابراین او در اوایل آن روزهای دلهرهآور با من بود.»
او گفت: «همیشه خوب است فرزندان شما ببینند مادرشان کار را به راحتی انجام نمیدهد، بلکه ناسزا میگوید، میجنگد، شکست میخورد و باز تلاش میکند.»
«این یک چیز مهم و زیبا است.»
ماریا سومین فیلم از مجموعهای سهگانه درباره زنان سرشناس و دارای زندگی پیچیده است که لارین ساخته است. قبل از این او درباره ژاکلین کندی و پرنسس دایانا هم فیلم ساخته است.
این فیلم با نقدهای متفاوتی مواجه شده است هرچند منتقدان عموما بازیگری ستارگان اصلی آن را ستودهاند.
سوفیا سیمینلو، از موسسه اواردزواچ میگوید: «بازی جولی در نقش ماریا کالاس کاملا بیننده را طلسم میکند و بازی او با ظرافت و عزم همراه است، او در این نقش فرو نمیرود بلکه به ورای آن میرود.»
استفانی زاچارک، از نشریه تایم، علاقه کمتری به بازیگری جولی در این فیلم نشان داده و گفته است که جولی «نقش قهرمان فیلم را با نوعی خونسردی تکبرآمیز و حالتی متزلزل بازی میکند، اما هیچیک از جاذبههای آمرانه او را به تصویر نمیکشد.»
ماریا کالاس در سال ۱۹۷۳ – او یکی از سرشناسترین خوانندههای اپرا در جهان بود
ماریا کالاس که به او القابی مانند آسمانی یا الهه داده بودند، خواندن را در ۱۴ سالگی آغاز کرد.
یکی از مشهورترین اجراهای او در نقش توسکا در سالن اپرا کاونت گاردن لندن در سال ۱۹۶۴ بود.
اما کاهش قدرت صدا، احتمالا به دلیل کاهش شدید وزن، به پایان زودهنگام حرفه او منجر شد.
او سالهای آخر زندگی خود را تا حد زیادی در انزوا گذراند و در سن ۵۳ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.
لارین گفت امیدوار است فیلمش به خواسته کالاس برای گسترش محبوبیت این رشته هنری کمک کند.
او گفت: «اگر این فیلم توجه به اپرا را از یک نفر به صد و بعد به یک میلیون نفر جلب کند، فیلم موفقی خواهد بود.»
جولی هم افزوده است: «من نمیدانم که آیا شکل هنری دیگری با قدرت اپرا وجود دارد یا نه.»
«اپرا راهی برای اتصال روح و بدن است، و البته برای همه مردم است.»