این ویتامین‌ها شما را خوش اخلاق می‌کنند

این ویتامین‌ها شما را خوش اخلاق می‌کنند
آنچه می‌خورید در اخلاق و سلامت روان شما تاثیر مستقیم دارد. تاکنون چیزی در مورد ویتامین خوش اخلاقی شنیده اید؟ می‌دانید کمبود برخی از ویتامین‌ها ممکن است در اخلاق شما تاثیر منفی بر جای بگذارد؟
کد خبر: ۳۹۳۸
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

زی‌سان: وقتی در حالی که به ظاهر روز آرامی را سپری کرده‌اید، متوجه بداخلاق بودن خود می‌شوید و علتی برای آن نمی‌یابید ممکن است ریشه این مشکل به کمبود برخی از ویتامین‌ها مربوط باشد. کمبود کدام ویتامین باعث بداخلاقی می‌شود؟ ویتامین خوش اخلاقی چیست؟ در این مطلب خواندنی و جالب همراه ما باشید.

ویتامین B ۱۲ برای خوش اخلاق شدن

بدن انسان برای انجام بسیاری از عملکرد‌های حیاتی به ویتامین B ۱۲ نیاز دارد؛ مثل تولید انرژی، ارتقا سیستم ایمنی و حفظ سلامت روان. بدن انسان قابلیت ساخت ویتامین B ۱۲ را ندارد؛ بنابراین از طریق رژیم غذایی باید برای بدن فراهم شود.

مهم‌ترین علائم کمبود ویتامین ب۱۲ شامل بی‌حالی و افسردگی است. احتمال بروز کمبود ویتامین B ۱۲ در گیاه‌خواران بیش از سایر افراد بوده و بهتر است این افراد از قرص ویتامین B ۱۲ استفاده کنند.

اگر می‌خواهید کمبود ویتامین ب۱۲ در خلق و خوی شما تاثیر منفی بر جای نگذارد، باید منابع این ویتامین را به اندازه کافی مورد مصرف قرار دهید. این ویتامین در فرآورده‌های حیوانی مثل گوشت، ماهی و لبنیات به وفور یافت می‌شود. در صورت کمبود این ویتامین بهتر است در قالب مکمل از آن استفاده شود.

ویتامین D؛ ویتامین خوش اخلاقی

کمبود ویتامین D در شما علائمی همچون نگرانی، اضطراب و افسردگی را به وجود می‌آورد. این ویتامین به کنترل پیام‌رسان‌های خلقی (مانند سروتونین) در مغز کمک کرده و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد.

متاسفانه حدود ۹۰% از افراد در کشور ما با کمبود ویتامین D مواجه هستند. این ویتامین محلول در چربی بوده و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور خودبخود در بدن انسان ساخته می‌شود.

 

منبع: مثلث سبز 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون