رنگ سال ۲۰۲۵ چه رنگی است؟ رنگ فوق زیبایی که «پنتون» برای سال ۲۰۲۵ برگزید + تصاویر

رنگ سال ۲۰۲۵ چه رنگی است؟ رنگ فوق زیبایی که «پنتون» برای سال ۲۰۲۵ برگزید + تصاویر
با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۴ و ورود به سال جدید میلادی (۲۰۲۵) این‌که رنگ سال آتی چه خواهد بود، مورد توجه افکار عمومی در سطح جهانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۸۰۱۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹

زی‌‎‌سان: با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۴ و ورود به سال جدید میلادی (۲۰۲۵) این‌که رنگ سال آتی چه خواهد بود، مورد توجه افکار عمومی در سطح جهانی قرار گرفته است.

به گزارش «زی‌سان»، رنگ سال رنگی است که توسط متخصصان کمپانی پنتون (PANTONE) هر سال در ماه دسامبر معرفی می‌شود که مورد توجه فراوان کارخانه‌های رنگسازی، صنعت چاپ، وبسایت‌های طراحی و مجلات مد و فشن قرار می‌گیرد. طراحان در سراسر دنیا تلاش می‌کنند ”رنگ سال” را تا جای ممکن بر روی محصولات مختلف پیاده کنند.

اکنون گزارش‌ها از این واقعیت حکایت دارند که رنگ سال ۲۰۲۵ به عنوان یک رنگ آرام و لوکس معرفی شده و به خوبی حس تعادل و آرامش را در فضا ایجاد می‌کند.

رنگ سال ۲۰۲۵ کمپانی بنجامین مور، "Cinnamon Slate" نام دارد که ترکیبی ظریف از رنگ‌های آلویی و قهوه‌ای مخملی است.

رنگ سال ۲۰۲۵ چه رنگی است؟ رنگ فوق زیبایی که «پنتون» برای سال 2025 برگزید

این رنگ به عنوان یک رنگ آرام و لوکس معرفی شده و به خوبی حس تعادل و آرامش را در فضا ایجاد می‌کند.

توجه به رنگ‌های بنفش در طراحی داخلی در سال ۲۰۲۵ افزایش یافته است و این رنگ به نوعی تجلی‌دهنده احساسات و نیاز به تعادل در خانه‌هاست.

بیشتر بخوانید:

رنگ سال ۲۰۲۵ اعلام شد

رنگ سال ۲۰۲۵ چه رنگی است؟ رنگ فوق زیبایی که «پنتون» برای سال 2025 برگزید

رنگ سال ۲۰۲۵ چه رنگی است؟ رنگ فوق زیبایی که «پنتون» برای سال 2025 برگزید

رنگ سال ۲۰۲۵ چه رنگی است؟ رنگ فوق زیبایی که «پنتون» برای سال 2025 برگزید

رنگ سال چیست و چگونه انتخاب می‌شود؟

‌رنگ سال رنگی است که توسط متخصصان کمپانی پنتون هر سال در ماه دسامبر معرفی می‌کنند؛ و بازار‌های جهانی هر ساله با مشخص شدن رنگ سال تحت تاثیر رنگ معرفی شده اجناس و کالا‌های خود را با رنگ معرفی شده در بازار‌ها عرضه می‌کنند.

انتخاب رنگ سال هرسال اتفاق می‌افتد و معمولا اواخر پاییز، گاهی اوقات نیز اوایل زمستان. رنگ سال مشخص می‌شود.

رنگ سال رنگی است که توسط متخصصان کمپانی پنتون (PANTONE) هر سال در ماه دسامبر معرفی می‌شود که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

رنگ سال توسط متخصصان رنگ کمپانی پنتون مشخص می‌شود؛ و بیش از ۲۰ سال است که رنگ سال پنتون بر تصمیم‌گیری‌های صنایع گوناگون مثل: صنعت مد و فشن، تجهیزات منزل، طراحی و دکوراسیون داخلی تاثیر می‌گذارد.

پروسه انتخاب ”رنگ سال” نیازمند بررسی و تجزیه وتحلیل دقیق موارد گوناگونی است.

برای رسیدن به ”رنگ سال”متخصصان پنتون در موسسه رنگ پنتون در زمینه‌های مختلف مثل صنایع سرگرمی وفیلم‌سازی، نمایشگاه‌های هنری، دنیای مد وفشن، شاخه‌های مختلف طراحی، مقاصد معروف گردشگری، شبکه‌های اجتماعی، سبک‌های جدید زندگی و … در سراسر دنیا به دنبال یافتن رنگ سال جدید هستند.

دوبار در طول سال شرکت پنتون، میزبان جلسه محرمانه نمایندگان گرو‌ه‌های استاندارد رنگ از ملل مختلف است. بعد از دو روز سخنرانی و بحث، آنها “رنگ سال” آینده را مشخص می‌کنند؛ و نتیجه جلسه از طریق شرکت پنتون در pantone view منتشر می‌شود.

در دهه ۱۹۵۰پنتون توسط برادران لواین (Levine) به عنوان شرکت تجاری چاپ M & J Levine Advertising در نیویورک شروع به‌کار کرد. در سال ۱۹۵۶ برادران لواین آقای لارنس هربرت که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود را به صورت پاره وقت استخدام کردند. آقای هربرت انبار رنگدانه‌ها و جوهر‌های رنگی را با استفاده از دانش شیمی خود سازماندهی کرد ودر سال ۱۹۶۲ این بخش را به سوددهی رساند. در همین سال توانست شرکت را از برادران لواین خریداری کند و نام شرکت را پنتون (PANTONE) به معنای همه رنگ‌ها (پن به معنای همه و تن به معنای رنگ) گذاشت.

آقای هربرت سیستمی را برای شناسایی، تطابق و تنظیم رنگ‌ها برای هماهنگی میان صنایع طراحی و چاپ ابداع کرد: (Pantone Color Matching System) سیستم PMS.

اکنون سیستم PMS که به صورت کاتالوگ منتشر شده است مهمترین سیستم تطبیق رنگ در دنیاست و هدف آن حل مشکل پیچیده‌ی هماهنگ کردن رنگ‌ها در صنعت چاپ است. به‌گونه‌ای که طراحان بتوانند انطباق رنگ را برای رنگ‌های خاص بدون توجه به تجهیزات مورد استفاده برای تولید آن رنگ، زمانیکه طرح به مرحله تولید میرسد، انجام دهند. در این کاتالوگ هر رنگ یک شماره مخصوص دارد و دیگر رنگ‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته نمی‌شوند.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: