سرمربی جدید استقلال معرفی شد؛ پیتسو موسیمانه کیست؟

سرمربی جدید استقلال معرفی شد؛ پیتسو موسیمانه کیست؟
پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و مذاکره با گزینه‌های مختلف، باشگاه استقلال در آستانه عقد قرارداد با پیتسو موسیمانه، سرمربی باتجربه آفریقایی قرار دارد.
کد خبر: ۳۷۶۶۳
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱

پیتسو موسیمانه به پیشنهاد آبی‌پوشان پایتخت برای هدایت استقلال چراغ سبز نشان داده و مذاکرات نهایی با او هم مثبت پیش رفته است.

استقلالی‌ها به دنبال انتخاب سرمربی جدید برای تیم‌شان هستند و در طول ۲ هفته گذشته، نام اسامی مختلفی به میان آمد و حتی درباره چهره‌هایی مانند پل لوگوئن و لورنتیو رگه‌کامف، گفته شد که توافقات با آنها در حال نهایی‌شدن است، اما در دقیقه نودِ مذاکرات، معادلات تغییر کرد و حضور این سرمربیان نام‌آشنا روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت منتفی شد. با این وجود، مدیران باشگاه استقلال در روز‌های گذشته به تلاش خود برای استخدام سرمربی خارجی ادامه دادند و به دنبال آن بودند تا بتوانند جانشین جواد نکونام را به سرعت انتخاب کنند.

فابیو کاناوارو در کنار یک مربی اهل آمریکای جنوبی و البته پیتسو موسیمانه، جدی‌ترین گزینه‌های هدایت استقلال بودند که کاناوارو آبِ پاکی را روی دست مدیران باشگاه استقلال ریخت و با توجه به تحولات منطقه و پاسخ منفی مرد نام‌آشنای ایتالیایی، خیلی زود مذاکرات با کاناوارو به بن‌بست رسید. در این میان، استقلالی‌ها در تلاش برای توافق نهایی با یکی از ۲ گزینه مطرح‌شده بودند و با توجه به رزومه گزینه‌های مدنظر، مذاکرات با موسیمانه در اولویت قرار گرفت و حالا آخرین خبر‌ها حکایت از توافق مرد آفریقایی با آبی‌ها دارد.

مردی که با فوتبال آسیا آشنا است

پیتسو موسیمانه که در فوتبال آسیا تجربه سرمربیگری در تیم‌های الاهلی و اب‌ها عربستان و الوحده امارات را در کارنامه‌اش دارد، در لیگ کشورهایی، چون مصر و آفریقای‌جنوبی هم سرمربیگری کرده و همراه با تیم الاهلی مصر توانسته قهرمان فوتبال باشگاهی مصر، جام حذفی این کشور و البته رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا شود و جالب آنکه صعود الاهلی عربستان به سطح اول فوتبال این کشور هم با هدایت موسیمانه به‌ثبت رسیده است. 

منبع: فوتبال ۳۶۰

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: