قیمت گوشت قرمز امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۳
قیمت گوشت قرمز امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۳ روند ثایت را طی کرده است.
کد خبر: ۳۷۶۲۴
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

بر اساس آمار به دست آمده، شقه گوسفندی در فروشگاه‌های اینترنتی، به ازای هر کیلوگرم ۸۵۸ هزار تومان و گوشت گوساله خورشتی ۶۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش زی‌سان به نقل از تجارت نیوز، دنبه گوسفندی در بازار سطح کشور، ۳۵۰ هزار تومان و مغز ران گوساله ۳۲۰ هزار تومان یافت می‌شود.

ماهیچه گوسفندی، از پرفروش‌ترین انواع گوشت قرمز ۹۷۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

ران گوساله منجمد گوساله برزیلی، با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دست شهروندان می‌رسد.

گوشت چرخ‌کرده مخلوط ممتاز به ازای هر کیلوگرم ۴۲۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۷۴۸ هزار تومان و زبان گوساله ۷۶۹ هزار تومان مبادله می‌شود.

ران با استخوان گوسفند در فروشگاه راد پروتئین ۲۹۰ هزار تومان و ران ممتاز گوساله کنکوک ۴۵۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد؟

منصور پوریان، رئیس اتحادیه دامداران کشور، در رابطه با کاهش قیمت‌ها گفت: کاهش قیمت تابع هزینه است. تولید در کشور ما با تولید در کشور‌های دیگر متفاوت است. کشور‌هایی آسیایی از جمله ارمنستان، گرجستان، روسیه، قرقیزستان و… که از آنها واردات گوشت انجام می‌شود، به دلیل اینکه اقلیم خوب و شرایط مرتعی مناسبی دارند، هزینه‌های تولید بسیار پایینی دارند. اما ایران اقلیم خشکی دارد و از مراتع کافی نیز برخوردار نیست و فقر مرتع داریم و این موجب شده که تولید گوشت در کشور ما بیشتر از طریق نهاده‌های دامی انجام شود.

او ادامه داد: بیشترین حجم نهاده از جمله جو، ذرت و… از طریق واردات تامین می‌شود بنابراین ما با شرایط افزایش هزینه پایه تولید مواجه هستیم. سال گذشته یکی از اقدامات خوبی که انجام شد این بود که به‌صورت مدت‌دار نهاده‌ها را در اختیار تولیدکننده قرار می‌دادند و این مسئله بسیار به شرایط تولید کمک کننده بود. همچنین اقدام مناسب دیگری که انجام شد این بود که دام پایه پروار از کشور پاکستان وارد شد و در اختیار دامداران قرار گرفت که تا برج ۱۰ وارد مرحله کشتار می‌شود. این مسائل توانستند تا حدودی به احیای دامداری دام سنگین کمک کند. اگر وزارت جهاد کشاورزی همچنان نهاده مدت‌دار را با قیمت مصوب و مناسب در اختیار دامدار قرار دهد شرایط مساعدی خواهیم داشت. هر التهابی که در بازار نهاده رخ می‌دهد قیمت و در نتیجه میزان تولید دام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مغز ران گوساله

320،000

بسته شقه گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد

751،000

گوشت گوساله خورشتی

619،000

گوسفند زنده

359,000

ماهیچه گوسفندی

970،000

راسته بدون استخوان گوسفندی

900,000

راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد

635،000

دنبه گوسفندی

350،000

گوشت گوسفندی ران ممتاز

950،000

قلوه‌گاه بی‌استخوان گوسفندی

650،000

گردن گوسفندی

356،00

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: