سامو اومورودیون، جانشین طارمی و هیولای جدید جهان فوتبال کیست؟

سامو اومورودیون، جانشین طارمی و هیولای جدید جهان فوتبال کیست؟
ساموئل اومورودیون ۲۰ ساله با ۱۹۳ سانتیمتر قد با توانمندی‌های فوق‌العاده‌اش نگاه‌ها را به سوی خود خیر کرده است.
کد خبر: ۳۷۶۱۴
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

زی‌سان: سامو اومورودیون در تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال اسپانیا در جریان پیروزی ۶ بر صفر برابر مالت، پوکر کرد تا بیش از هر زمانی دیگری نگاه‌ها به سوی این هیولای جدید دنیای فوتبال خیره شود. 

به گزارش «زی‌سان»، پوکر سامو اومورودیون در شرایطی مورد توجه واقع شد که اخیرا درخشش این مهاجم ۲۰ ساله در لیگ پرتغال و تیم پورتو نام او را بیشتر بر سر زبان‌ها انداخته بود. 

سامو اومورودیون، جانشین طارمی و هیولای جدید جهان فوتبال کیست؟ / هالند جدید جهان فوتبال کیست؟

برای آشنایی با این مهاجم تنومند که از او به عنوان هالند جدید دنیای فوتبال یاد می‌شود، ادامه گزارش حاضر را بخوانید.

بیوگرافی سامو اومورودیون

ساموئل اومورودیون متولد سال ۲۰۰۴ در اسپانیا است و اصالتی نیجریه‌ای دارد. 

این مهاجم ۱۹۳ سانتی متر قد دارد با حضور در تیم امید اسپانیا، مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را با قهرمانی لاروخا برگردن انداخت.

سامو اومورودیون، جانشین طارمی و هیولای جدید جهان فوتبال کیست؟ / هالند جدید جهان فوتبال کیست؟

سامو در تابستان ۲۰۲۳ با قراردادی پنج ساله تا تابستان ۲۰۲۸ به این اتلتیکو مادرید پیوست، اما او مورد غضب دیگو سیمئونه بود. او درباره دوران حضور در اتلتیکو و نهایتا پیوستن به تیم پورتو می‌گوید: 

«زمانی که در اتلتیکو مادرید بودم، شب‌های زیادی را با گریه خوابیدم. خانواده و مادرم همگی اذیت می‌شدند. آنجا تنهایی تمرین می‌کردم و حس نمی‌کردم که عضوی از تیم هستم. در تمرین حاضر می‌شدم، اما ذهنم مرا همراهی نمی‌کرد. شرایط خیلی سختی بود. هیچ‌کس به من نگفت که چرا این گونه با من رفتار می‌شود. موضع باشگاه مشخص بود و چنین چیز‌هایی در فوتبال برای بازیکنان درس هستند.»

بعد از ورود به باشگاه، اتلتیکو سامو اومورودیون را به باشگاه آلاوز قرض داد. سامو در ۳۵ بازی برای آلاوز آمار ۸ گل و ۱ پاس گل را به ثبت رساند. بعد از بازگشت به اتلتیکو مادرید، بسیاری از باشگاه‌های مطرح اروپا خواهان به خدمت گرفتن این مهاجم تنومند بودند که مهم‌ترین آنها یوونتوس، بایر لورکوزن و ناپولی بودند.

سامو اومورودیون، جانشین طارمی و هیولای جدید جهان فوتبال کیست؟ / هالند جدید جهان فوتبال کیست؟

در نهایت، در تابستان امسال نیز تیم چلسی که از کم لطفی مادریدی‌ها مطلع بود خواهان انتقال این بازیکن شد، اما نهایتا اومورودیون تیم پورتو را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کرد تا جانشسن مهدی طارمی ستاره ایرانی این باشگاه بعد از انتقال به اینترمیلان شود.

اتلتیکو مادرید یکی از بزرگ‌ترین استعداد‌های فوتبال اسپانیا را با ۲۵ میلیون یورو (با فعال شدن همه بندها) به پورتو فروخت. او درباره این انتقال می‌گوید: 

«تابستان سختی بود. فاصله زیادی تا انتقال به چلسی نداشتم، اما در نهایت آن انتقال منتفی شد. پشت هر اتفاقی، حکمتی قرار دارد. نرفتن من به چلسی خواست خدا بود و از او شاکرم که به پورتو پیوستم. اینجا واقعا خوشحالم.»

سامو اومورودیون، مهاجم ۲۰ ساله اسپانیای شروع فوق‌العاده‌ای با پیراهن پورتو تجربه کرده است.

او طی ۶ بازی برای این تیم ۷ گل زده که دوتای آنها مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا به ثمر رسید. 

گل سامو اومورودیون به منچستریونایتد

درخشش او باعث شده تا اسپانیایی‌ها، تصمیم اتلتیکو مادرید مبنی بر فروش اومورودیون به پورتو را زیر سوال ببرند. حالا درخشش جدید او در تیم ملی زیر ۲۱ سال اسپانیا بیش از هر زمان دیگری حسرت از دست دادن این مهاجم توانمند را بر دل طرفداران اتلتیکو باقی می‌گذارد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: