۴ سرباز اسرائیلی کشته و دست‌کم ۶۰ نفر دیگر مجروح شدند

حمله پهپادی «بی‌سابقه» حزب‌الله به حیفا

حمله پهپادی «بی‌سابقه» حزب‌الله به حیفا
ارتش رژیم صهیونیستی رسماً تأیید کرد که در این حمله دست کم ۴ سرباز کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شده اند.
کد خبر: ۳۷۳۸۴
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

زی‌سان: رسانه‌های رژیم اسرائیل یکشنبه شب از حمله پهپادی «بی‌سابقه» حزب‌الله به پایگاهی نظامی در جنوب حیفا خبر دادند که بنا به آخرین گزارش‌ها ۴ کشته و بیش از ۶۰ مجروح به جا گذاشته است.

جروزالم پست ضمن پوشش خبر این حمله پهپادی اعلام کرده بود که حال دست کم ۴ تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی، اما دقایقی بعد رسماً تأیید کرد که در این حمله دست کم ۴ سرباز کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شده اند.

گزارش‌ها حاکی است که حمله به یک پایگاه آموزشی ارتش رژیم در جنوب حیفا انجام شده است؛ در این صورت باید انتظار داشت که اغلب مجروحان و تلفات احتمالی حمله از میان نظامیان اسرائیلی باشد.

حز‌ب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله پهپادی در پاسخ به حملات هوایی اخیر به مناطق مرکزی بیروت صورت گرفته است که بنا به آخرین گزارش‌ها دست کم ۲۲ کشته به جا گذاشت.

حمله پهپادی «بی‌سابقه» حزب‌الله به حیفا

در بیانیه حزب‌الله آمده است که در پاسخ به حملات یاد شده، «اسکادرانی از پهپاد‌های تهاجمی» را به سوی یک اردوگاه آموزشی در بنیامینا، در جنوب حیفا پرتاب کرده است.

ویدیو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی کاربران اسرائیلی به اشتراک گذاشته شده، لحظه اصابت پهپاد به پایگاه آموزشی تیپ گولانی را زمان حضور نظامیان در سالن غذاخوری این پایگاه به تصویر کشیده است.

حمله پهپادی «بی‌سابقه» حزب‌الله به حیفا

تصویری که از سالن غذاخوری پایگاه آموزشی جنوب حیفا هنگام حمله پهپادی حزب‌الله توسط کاربران اینترنت منتشر شده

جروزالم پست در گزارش خود مدعی شده است که در مجموع ۳ پهپاد از سوی حزب‌الله شلیک شده است که ۲ فروند از آنها رهگیری و یکی از آنها بدون آنکه آژیر هشداری به صدا در‌آید به عمق اسرائیل نفوذ کرد.

در این گزارش به نقل از سرویس ملی فوریت‌های پزشکی و ارتش رژیم اسرائیل آمده است که بر اثر حمله یک هواپیمای بدون سرنشین به منطقه‌ای در بنیامینا واقع در جنوب حیفا دست کم ۵۳ نفر زخمی شدند که حال چهار تن از آنها بسیار وخیم و رو به مرگ گزارش شده است.

این گزارش می‌افزاید: حال ۵ نفر از مجروحان وخیم است و ۱۴ نفر دیگر به صورت سطحی زخمی و در بیمارستان بستری شده‌اند.

بنا به این گزارش، حدود ۲۰ تن دیگر از مجروحان نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و نیازی به بستری شدن آنها نیست. جروزالم پست اعلام کرده است که پهپاد‌ها تحت پوشش حمله راکتی گسترده حزب‌الله به سوی اسرائیل شلیک شده است.

این حمله پهپادی در حالی صورت گرفته که رژيیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته حملات متعددی را به مناطق مختلفی در روستا‌های مرزی و نیز جنوب و مرکز پایتخت لبنان انجام داده است.

ارتش رژیم اسرائیل در همین راستا روز یکشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۲۰۰ حمله هوایی علیه اهداف حزب الله در سراسر لبنان صورت داده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: