(تصاویر) انتخاب نام جدید برای ال ۹۰ ایرانی

(تصاویر) انتخاب نام جدید برای ال ۹۰ ایرانی
ال ۹۰ ایرانی که پیش از این در رسانه‌ها با نام کادیلا معرفی شده بود، احتمالا با نام آرین به بازار عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۲۲۸
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰

ال ۹۰ ایرانی که پیش از این در رسانه‌ها با نام کادیلا معرفی شده بود، احتمالا با نام آرین به بازار عرضه خواهد شد.

نام پیشنهادی و احتمالی ال ۹۰ ایرانی آرین خواهد بود و در نهایت این سدان اقتصادی با نام پارس خودرو آرین عرضه می‌شود. البته هنوز نام‌گذاری رسمی برای این خودرو انجام نشده، اما فعلا آرین، محتمل‌ترین نام برای ال ۹۰ ایرانیزه به حساب می‌آید.

همچنین مدیر پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش پارس‌خودرو از عرضه این خودرو به همراه سهند پلاس یا همان سهند اتوماتیک در سه ماهه پایانی سال خبر داد.

(تصاویر) انتخاب نام جدید برای ال ۹۰ ایرانی

ال ۹۰ ایرانی در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برای نخستین بار معرفی شد. این خودرو در اصل همان خودروی محبوب تندر ۹۰ است که پارس‌خودرو تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کرده و با نام احتمالی آرین وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P ۹۰ نام داشت، اما احتمالا نام نهایی آرین برای آن انتخاب شود.

طراحی نمای جلویی ال ۹۰ ایرانی محافظه‌کارانه و مدرن به نظر می‌رسد و از آن طراحی کسل‌کننده و حوصله سر بر ال ۹۰ خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که به‌صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.

(تصاویر) انتخاب نام جدید برای ال ۹۰ ایرانی

طراحی نمای کناری به‌جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می‌اندازد. در مجموع طراحی بیرونی P ۹۰، مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

طراحی داخلی خودرو شبیه به همان ال ۹۰ و ساندرو بوده و به‌جز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.

(تصاویر) انتخاب نام جدید برای ال ۹۰ ایرانی

پیشرانه ME ۱۶ که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC ۵ بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C ۳)، تارا، رانا پلاس و ۲۰۷ به کار گرفته شده است.

به این ترتیب یک پیشرانه ۳ اسم پیدا می‌کند: EC ۵ (پژو سیتروئن)، TU ۵+ (ایران‌خودرو) و ME ۱۶ (سایپا). خروجی این پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر، ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵ F ۱۸ PE در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: