چرا چهار کارگر بزرگترین سازنده آیفون در چین بازداشت شدند

چرا چهار کارگر بزرگترین سازنده آیفون در چین بازداشت شدند
پلیس چین چهار کارگر شرکت تایوانی سازنده آیفون، فاکسکان، را تحت شرایطی که تایپه آن را «عجیب» توصیف کرده، بازداشت کرده است.
کد خبر: ۳۷۱۴۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

زی‌سان: پلیس چین چهار کارگر شرکت تایوانی سازنده آیفون، فاکسکان، را تحت شرایطی که تایپه آن را «عجیب» توصیف کرده، بازداشت کرده است.

شورای امور سرزمین اصلی تایوان می‌گوید که این کارگر‌ها در شهر ژنگژو در چین، به اتهام «خیانت در امانت» دستگیر شده‌اند.

بی‌بی‌سی برای بررسی جزئیات بیشتر این رخداد با شرکت فاکسکان تماس گرفته است.

این شرکت بزرگترین سازنده آیفون برای شرکت اپل بشمار می‌رود و یکی از بزرگترین کارفرمایان جهان است. بخش قابل توجهی از تأسیسات تولیدی فاکسکان در چین مستقر است.

مقامات تایوانی می‌گویند که این بازداشت‌ها ممکن است نمونه‌ای از «سوء استفاده از قدرت» توسط پلیس چین باشد و اعلام کردند که این ماجرا اعتماد شرکت‌هایی که در چین فعالیت می‌کنند را از تضعیف می‌کند.

کولتون آدامسکی امیدوار است یکی از اولین بازار‌های اپلیکیشن جایگزین را روی آیفون راه‌اندازی کند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین می‌گوید که درباره این موضوع اطلاعی ندارد.

در اکتبر سال گذشته، مقام‌های مالیاتی چین تحقیقاتی را در مورد شرکت فاکسکان آغاز کردند.

در آن زمان، تری گو، پایه‌گذار شرکت فاکسکان، به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان شرکت کرده بود.

پس از آنکه چین در ماه ژوئیه سال جاری میلادی مجازات‌هایی برای «جدایی‌طلبان سرسخت استقلال تایوان» تعیین کرد، تایوان از شهروندانش خواست تا از «سفر‌های غیرضروری» به سرزمین اصلی چین و همچنین هنگ کنگ و ماکائو خودداری کنند.

تاسیسات شرکت فاکسکان در ژنگژو در استان هنان در کشور چین بزرگترین کارخانه آیفون در جهان است که به نام «شهر آیفون» شناخته می‌شود.

با وجود اختلافات ژئوپلیتیکی طولانی مدت بین پکن و تایپه، شرکت فاکسکان یکی از بسیاری از شرکت‌های تایوانی است که در چین کارخانه‌هایی ساخته‌اند.

پکن تایوان را یک استان جدا شده می‌داند که سرانجام بخشی از این کشور خواهد شد و استفاده از زور برای دستیابی به این هدف را منتفی نکرده است.

اما بسیاری از تایوانی‌ها خود را بخشی از یک ملت جداگانه می‌دانند، هر چند بسیاری از آنها طرفدار حفظ وضع موجود هستند، یعنی تایوان نه استقلال خود را از چین اعلام کند و نه با آن متحد شود.

tags # آیفون ، چین
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: