جنجال در چین: آزار حیوانات خانگی برای آنکه شبیه به میکی‌موس شوند!

جنجال در چین: آزار حیوانات خانگی برای آنکه شبیه به میکی‌موس شوند!
رسانه‌های چینی گزارش می‌دهند که تعداد فزاینده‌ای از صاحبان حیوانات خانگی حیوانات خود را تحت عمل‌های زیبایی دردناک قرار می‌دهند تا با الهام از میکی‌موس به آن‌ها گوش‌های گرد بدهند.
کد خبر: ۳۶۵۷
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

زی‌سان: بیشتر گربه‌ها و سگ‌ها به‌طور طبیعی گوش‌های نوک تیز یا آویزان دارند، اما روند آزاردهنده جدیدی این روز‌ها در چین فراگیر شده است.

صاحبان حیوانات خانگی، آن‌ها را به‌خاطر آنکه چهره‌شان به قالبِ معروفِ «میکی گوش» (Mickey Ears) دربیاید، این حیوانات را متوجه آزار جسمانی و روانی قرار می‌دهند.

ظاهراً برخی از کلینیک‌های سایه‌دار حیوانات خانگی، بخشی از گوش‌های حیوان را برای دستیابی به ظاهر میکی موس برش می‌دهند، اما انواع گیره‌های ویژه‌ای نیز به صورت آنلاین برای صاحبان حیوانات خانگی وجود دارد تا خودشان این روش را انجام دهند.

این روند عجیب‌وغریب جنجال‌هایی را در فضای مجازی برانگیخت و اکثر مردم از مقامات خواستند که روش «میکی گوش» را ممنوع کنند و کسانی را که حیوانات بی دفاع را صرفاً برای اهداف زیبایی شکنجه می‌کنند مجازات کنند.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست مستقر در هنگ کنگ اخیراً مقاله‌ای در مورد روند عمل زیبایی «میکی گوش» منتشر کرده است. این مقاله بر تبلیغاتی برای یک کلینیک حیوانات خانگی در چونگ‌کینگ متمرکز بود که به مشتریان قول می‌داد در صورت رزرو جشنواره بهار چین، تخفیفی برای روش «میکی گوش» هم دریافت کنند.

جنجال در چین: آزار حیوانات خانگی برای آنکه شبیه به میکی‌موس شوند!

چنین رویه‌هایی در چین کاملاً قانونی هستند، اگرچه اکثر دامپزشکان معتبر پیامد‌های اخلاقی را در نظر می‌گیرند و از انجام آن‌ها خودداری می‌کنند.

این‌کار به ندرت در بیمارستان‌های حیوانات خانگی در شهر‌های درجه یک انجام می‌شود، اما در مراکز نگهداری سگ‌ها و مراکز پرورشی رایج است.

در حال حاضر هیچ محدودیت قانونی برای این جراحی در چین وجود ندارد.

لیو یوندونگ، رئیس مرکز پزشکی بین المللی حیوانات خانگی «لاوینگ‌کر «در پکن، گفت: «این یک مسئله اخلاقی است. ما به عنوان دامپزشک به اصل رفاه حیوانات پایبند هستیم و از این جراحی‌ها حمایت نمی‌کنیم. همکاران من به طور ضمنی با چنین جراحی‌هایی مخالف هستند.»

جنجال در چین: آزار حیوانات خانگی برای آنکه شبیه به میکی‌موس شوند!

لیو افزود که عمل جراحی یک فرآیند دو مرحله‌ای است. مرحله اول شامل بریدن و شکل دادن به گوش‌های حیوان خانگی است و حدود نیم ساعت طول می‌کشد و عمل دوم بین ۲۰ تا ۶۰ روز طول می‌کشد و اطمینان می‌دهد که گوش‌ها صاف می‌مانند. کل این تجربه می‌تواند برای حیوانات به شدت آسیب‌زا باشد و آن‌ها را با عواقب فیزیکی و روانی همراه کند.

آسیب رساندن به ساختار طبیعی گوش می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روانی در برخی از حیوانات خانگی شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون