محمود فکری باید شلاق بخورد!

محمود فکری باید شلاق بخورد!
رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال با انتقاد از صحبت‌های سرمربی مس شهر بابک، گفت: جامعه ورزش باید فراتر از رنگ و سلیقه به این رفتار حساسیت نشان دهد.
کد خبر: ۳۶۴۱۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال با انتقاد از صحبت‌های سرمربی مس شهر بابک، گفت: جامعه ورزش باید فراتر از رنگ و سلیقه به این رفتار حساسیت نشان دهد.

محمود فکری سرمربی تیم فوتبال مس شهر بابک در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل سایپا که با برتری ۲ بر یک مس همراه بود، اظهارات عجیب و زشتی به زبان آورد که از سوی اهالی فوتبال مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین زمینه، سید عباس موسوی رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال یادداشتی نوشته که عیناً در زیر می‌خوانید. 

 به باور من علت اصلی این حجم ابتذال کلامی و گفتاری فراموشی رسالت فرهنگی از سوی مراجع مهم الگوساز و مروج فرهنگ و اخلاق است. شوربختانه صدا و سیما به جای آنکه در نماد یک دانشگاه گسترده مروج اخلاق، ادب و فضیلت‌های معنوی باشد و بدین منظور اشخاص اندیشمند، باوقار و صاحب فضل را در مناسبت‌های گوناگون دعوت کند، گاه و بیگاه تریبون خود را در اختیار افراد لوده و لمپن قرار می‌دهد و از حضور و انتقال ادبیات آنها به فرهنگ ملی و ارزش‌های جامعه خدشه جدی وارد می‌سازد!

مربی قبل و بعد یک بازی فرصت کوتاهی در انعکاس دیدگاه کلی خود راجع به آن مسابقه و رخداد‌های پیرامون آن دارد. این فرصت چه جای پرداختن به مسائل یک باشگاه دیگر در سطحی دیگر آن هم با این ادبیات سخیف و چرکین است؟! این شخص سال‌ها پیش در میانه راه تیم شهر خود را رها ساخته و با کاروانی به سمت همین باشگاه استقلال حرکت کرد! در حالی که تیم نساجی با مرارت بسیار پس از سال‌ها به لیگ برتر صعود کرد و با این رفتار دور از جوانمردی کادر مربیان به سراشیبی سقوط رفته بود! در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف رفتار‌های مشابه از او بروز یافته و حال ساحت پاک ورزش را آغشته به ادبیات موهنی ساخته که بهت‌برانگیز است.

کمیته اخلاق از هر گونه مماشات و انفعال برابر این اقدام باید پرهیز کند. چه خطر اصلی گسترش چنین فرهنگ و ادبیات ناشایستی بدآموزی و ابتذال فرهنگی نزد قشر جوان و نوجوان دنبال‌کننده ورزش است، نیز همین رفتار‌های سخیف به مخالفین حضور بانوان محترم در ورزشگاه‌ها بهانه می‌دهد تا با داعیه حفظ شأن و کرامت ایشان از حضور یا حضور در پرتو برابری جنسیتی مخالفت کنند.

جامعه فوتبال و دغدغه‌مندان ورزش باید فراتر از رنگ و سلیقه به این رفتار حساسیت نشان دهند. بزه دیده از این رفتار تنها یک شخص نیست بلکه کلیت جامعه فوتبالی است. مجنی علیه از این ناسزا و به واقع قذف می‌تواند دادخواهی کیفری با اعمال حد قذف برابر مواد ۲۴۵ به بعد قانون مجازات اسلامی - کتاب تعزیرات اقامه نماید. با اینکه ذاتاً مخالف مجازات‌های بدنی هستم، اما نواختن ۸۰ تازیانه حدی بابت چنین رفتاری را متضمن تمام اهداف اصلاحی تنبیه کیفری می‌بینم.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: