همه چیز درباره سریال پنگوئن The Penguin

همه چیز درباره سریال پنگوئن The Penguin
این روز‌ها سریال پنگوئن با پخش نخستین قسمت مورد توجه قرار گرفته. «سریال پنگوئن /The Penguin» یک اسپین‌آف جذاب از دنیای بتمن است.
کد خبر: ۳۶۱۰۸
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷

این روز‌ها «سریال پنگوئن» با پخش نخستین قسمت مورد توجه قرار گرفته. سریال پنگوئن (The Penguin) یک اسپین‌آف جذاب از دنیای بتمن است. بعد از موفقیت همه جانبه آحرین فیلم از سری فیلم‌های بتمن ساخته مت ریوز که فروشی ۷۷۲ میلیون دلاری را تجربه کرد دی سی کامیکس و کمپانی برادران وارنرز تصمیم گرفتند با همکاری اچ بی او یک اسپین آف بر اساس یکی از شخصیت‌های شرور مشهور این فیلم و سری فیلم‌های بتمن تولید کنند. به همین منظور شخصیت آزوالد کابلپات، ملقب به پنگوئن را انتخاب کردند که یکی از مشهورترین شخصیت‌های شرور سری داستان‌های مصور بتمن است.

سریال پنگوئن The Penguin

 کالین فارل که در فیلم بتمن مت ریوز نقش این شخصیت شرور را بازی کرده بود برای بازی در این سریال هم انتخاب شد.  کالین فارل بعد از برجیس مردیت دومین بازیگری است که نقش پنگوئن را هم در فیلم و هم در سریال بازی می‌کند. مت ریوز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی حضور دارد. وظیفه ساخت سریال پنگوئن بر عهده لورن لفرانک با سابقه کار روی سریال Impulse و سریال Agents of SHIELD داشرای چند قسمت به او داد.  

کالین فارل در نقش پنگوئن، کریستین میلیوتی در نقش سوفیا فالکون، کلنسی براون در نقش سالواتوره مارونی، رینزی فلیز، مایکل کلی، ددرا اوکانل، شهره آغداشلو، تئو روسی، مایکل زیگن، جیمز مادیو، اسکات کوئن، کارمن اجوگو، فرانسوا چاو، جرد آبراهامسون، دیوید اچ هلمز و کریگ واکر از جمله بازیگرانی هستند که در «سریال پنگوئن» حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مینی سریال اتاق شلوغ The Crowded Room

قسمت اول «سریال پنگوئن» یک هفته پس از وقایع فیلم بتمن ۲۰۲۲ اتفاق می‌اُفتد، به لطف تلاش‌های بروس وین، اوز کاب به سختی می‌تواند حرکت کند (چون پای او شکسته). اما این درد هم به هیچ وجه مانع از ادامه فعالیت‌های زیرزمینی او نمی‌شود. شروع جنگ بین دار و دسته فالکون و مارونی یک خلاء را در گاتهام ایجاد کرده است که مطمئناً کاب می‌خواهد آن را با توانایی شخص خودش پر کند.

یکی از نقاط قوت «سریال پنگوئن» در استفاده از پیچیدگی‌های شخصیت‌های آن است. در حالی که شخصیت پنگوئن از گذشته در کامیک‌ها به‌عنوان یک جنایتکار باهوش و مرموز شناخته می‌شد، این سریال سعی دارد لایه‌های بیشتری از شخصیت او را به نمایش بگذارد. سریال به‌جای تمرکز بر روی ماجراجویی‌های ابرقهرمانی، بر جاه‌طلبی‌ها، تلاش برای قدرت و روابط شخصی پنگوئن و سایر شخصیت‌ها تمرکز دارد.

سریال پنگوئن The Penguin

 این سریال فراتر از یک داستان جنایی ساده، به بررسی مفهوم جاه‌طلبی، خیانت و تلاش برای بقا در دنیای جنایتکاران می‌پردازد. اوسوالد، که سال‌ها به‌عنوان یک جنایتکار سطح پایین در خدمت خانواده فالکون بوده، اکنون فرصت را مناسب می‌بیند تا خود را به‌عنوان رئیس جدید مافیای گاتهام مطرح کند.

 در این مسیر، او با دشمنان و متحدانی مواجه می‌شود که هر کدام نقشی در شکل‌گیری مسیر او به‌سوی قدرت دارند. از جمله این شخصیت‌ها، سوفیا فالکون، دختر کارماین است که به‌تازگی از تیمارستان آرکهام آزاد شده و او نیز به‌دنبال بازیابی قدرت خانواده‌اش است.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مینی‌سریال «زوج بی‌نقص» (The Perfect Couple)

سریال پنگوئن The Penguin

از نظر روایت داستان، پنگوئن تلاش کرده است تا از قالب داستان‌های جنایی کلاسیک استفاده کند و به همین دلیل برخی از منتقدان آن را با سریال‌هایی مثل سوپرانوز مقایسه کرده‌اند. با این حال، این موضوع باعث شده است که ریتم سریال در برخی از نقاط کند باشد و به‌نظر برسد که داستان به‌صورت یک فیلم طولانی روایت می‌شود، نه یک سریال تلویزیونی با اپیزود‌های مستقل.

سازندگان این سریال از فیلم‌های جنایی صورت زخمی و جمعه خوب طولانی تاثیر پذیرفته‌اند.  هم چنین کالین فارل سخت تلاش کرد تا در فیلم بتمن ۲۰۲۲ برای بازی در نقش پنگوئن سیگار بکشد. اما در این راه ناموفق بود. اما در سریال موفق شده مجوز لازم برای این کار را بگیرد و پنگوئن را مردی عاشق سیگار به تصویر بکشد.

سریال پنگوئن The Penguin

«سریال پنگوئن» با بازی درخشان کالین فارل و داستانی جذاب و پرکشش، توانسته است به خوبی دنیای تاریک و پیچیده گاتهام را به تصویر بکشد. این سریال با تمرکز بر شخصیت پنگوئن و تلاش او برای قدرت‌گیری، یک نگاه عمیق‌تر به دنیای جنایی این شهر ارائه می‌دهد.

 «سریال پنگوئن» تا به این لحظه به لحاظ انتقادی سریال بسیار موفقی بوده است و در وبسایت معتبر راتن تومیتوز توانسته از مجموع ۹۱ نقد نمره ۰۵/۸ از ۱۰ را کسب کند. اجماع منتقدان درباره این سریال می‌گوید: «پنگوئن گاتهام را به شکل بهت آوری به تصویرمی‌کشد. این سریال یک حماسه جنایی است که بازی کالین فارل به آن اُبهت عجیبی داده است.» این سریال در ۸ قسمت تولید و از شبکه مکس پخش  می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: