آغاز محاکمه قرن: انگلیس علیه منچسترسیتی!

آغاز محاکمه قرن: انگلیس علیه منچسترسیتی!
دادگاه رسیدگی به ۱۱۵ اتهام علیه منچسترسیتی به دلیل تخلفات مالی از امروز شروع خواهد شد. محاکمه‌ای بی‌سابقه در تاریخ ورزش اروپا.
کد خبر: ۳۴۳۲۳
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

 روندی که به آن لقب "محاکمه قرن ورزش" علیه منچسترسیتی به دلیل ۱۱۵ مورد نقض "بازی جوانمردانه" مالی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ داده‌اند، از امروز آغاز می‌شود. اتهاماتی که در سال ۲۰۲۳ و پس از یک بررسی چهار ساله که در دسامبر ۲۰۱۸ آغاز شد، گزارش شد.

تقریباً تمامی اطلاعاتی که از این پرونده در دسترس عموم قرار دارد، به گزارشی از مجله‌ی اشپیگل آلمان برمی‌گردد که در سال ۲۰۱۸ موفق شد به تعداد زیادی از ایمیل‌های داخل باشگاه دسترسی پیدا کند. گزارشی که بر پایه‌ی این ایمیل‌ها منتشر شد، به تحقیقات یوفا و لیگ برتر انگلستان در رابطه با مراودات مالی باشگاه منچستر سیتی انجامید.

منچسترسیتی که به‌طور علنی از بی‌گناهی خود دفاع می‌کند و کورکورانه به تیم بزرگ وکلای خود اعتماد دارد، متهم است که از زمانی که شیخ منصور میلیاردر در سال ۲۰۰۸ مالک آن شد، برای تسلط بر فوتبال بریتانیا دست به تقلب‌های مالی زنجیره‌ای زده است.

آغاز محاکمه قرن: انگلیس علیه منچسترسیتی!
پپ گواردیولا در اولین واکنش خود به این اتهامات گفته بود: «کمیته مستقل تصمیم خواهد گرفت و من مشتاقانه منتظر تصمیم نهایی هستم. من وکیل نیستم. وکلای زیادی در این کشور و اسپانیا وجود دارد که مسلط بر این حوزه هستند. اما من خوشبینم و صبر می‌کنیم و خواهیم دید. ما حکم هیئت مستقل را می‌پذیریم. من می‌دانم مردم چه انتظاراتی دارند. همه بی‌گناه هستند تا زمانی که گناهشان ثابت شود، پس خواهیم دید.»

این دادگاه ۱۰ هفته به طول خواهد انجامید و انتظار می‌رود حکم در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۵ اعلام شود.

مجازات‌هایی که سیتی در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است به آنها محکوم شود: کسر ۸۰ امتیاز یا اخراج از لیگ برتر؟
مجازات‌های احتمالی منچسترسیتی می‌تواند از کاهش امتیاز (تا ۸۰)، جریمه‌های مالی سنگین و رکوردشکن، محرومیت از نقل و انتقالات و حتی اخراج از لیگ برتر باشد.

سران منچسترسیتی به ستارگان خود گفتند که "چیزی برای نگرانی وجود ندارد"

روزنامه دیلی میل گزارش داد که سران منچسترسیتی به ستاره‌های خود گفته‌اند که نگران نتیجه "محاکمه قرن" نباشند و مقابل کمیته مستقل لیگ برتر شکست نخواهند خورد.

آیمریک لاپورت که سال قبل از سیتی جدا و به النصر پیوست، در مورد این محاکمه به دیلی میل گفته بود: «زمانی که من آنجا بودم و این خبر منتشر شد، مدیر ورزشی (تیکی بگریستین) و مدیرعامل (فران سوریانو) آمدند و به همه بازیکنان و کادر فنی گفتند که همه می‌توانیم بسیار آرام باشیم، زیرا منچسترسیتی حتی یک قانون را زیر پا نگذاشته است. آنها به ما گفتند که همه چیز خوب است و به همین دلیل است که همه ما فکر می‌کنیم که سیتی جریمه نخواهد شد.»

آغاز محاکمه قرن: انگلیس علیه منچسترسیتی!
واکنش سیتی به محکومیت احتمالی چه خواهد بود؟

روزنامه تایمز گزارش می‌دهد که اگر منچسترسیتی محکوم شود، به دلیل قوانین لیگ برتر نمی‌تواند به دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) شکایت کند. یک محکومیت فرضی فقط می‌تواند در مراجع داوری داخلی تجدید نظر شود و این امر از طریق هیئت تجدید نظر قضایی انگلیس خواهد بود. این نهاد متشکل از سه عضو خواهد بود و یکی از آنها به عنوان رئیس کار خواهد کرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون