مرگ نابهنگام ایلیا گولم هیولای بدنسازی در آمریکا و نگرانی از خطرات این ورزش

مرگ نابهنگام ایلیا گولم هیولای بدنسازی در آمریکا و نگرانی از خطرات این ورزش
ایلیا گولم، بدن‌ساز برجسته‌ای که به خاطر فیزیک قدرتمندش شناخته می‌شد، در سن ۳۶ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۳۴۰۸۹
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

ایلیا گولم، بدن‌ساز برجسته‌ای که به خاطر فیزیک قدرتمندش شناخته می‌شد، در سن ۳۶ سالگی درگذشت.

ایلیا گولم، زاده بلاروس، به دلیل رکورد‌های بالا در بدنسازی و قامت نمادینش تحسین می‌شد. مرگ نابه‌هنگام او و البته دیگر مرگ‌های اخیر در دنیای بدن‌سازی، نگرانی‌های زیادی را در مورد خطرات مرتبط با این ورزش ایجاد کرده است.

ایلیا گولم، یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های دنیای بدن‌سازی است که روز گذشته در سن ۳۶ سالگی درگذشت. او با نام اصلی ایلیا یفیمچیک شهرت یافته بود و بدنساز قدری بود که در دنیای بدنسازی با نام مستعار هیولا نیز شناخته می‌شد. اگرچه علت رسمی مرگ او هنوز فاش نشده است، اما خبر درگذشت او تأیید شده است.

افتخارات ایلیا گولم

گولم سال‌ها در رشته بدنسازی به عنوان یکی از ورزشکاران مهم شناخته می‌شد. اندازه سینه ۶۱ اینچی و بازو‌های ۲۵ اینچی او، وی را در این حوزه متمایز کرده بود. وی در بدنسازی موفق شده بود تا رکورد‌های ۷۰۰ پوند اسکوات، ۷۰۰ پوند ددلیفت و ۶۰۰ پوند پرس سینه را به دست آورد.

شروع فعالیت ایلیا گولم

ایلیا گولم متولد ۲۳ آوریل ۱۹۸۸ اهل بلاروس بود که از سنین جوانی به بدنسازی علاقه‌مند شد. او برای ادامه فعالیت ورزشی خود به جمهوری چک مهاجرت کرد. در این دوره او روش‌های تغذیه مناسب و روش‌های تمرینی درست را یاد گرفت. هدف حرفه‌ای گولم این بود که شبیه الگوهایش، سیلوستر استالونه و آرنولد شوارتزنگر شود که هر دو بدن‌های ورزیده‌ای داشتند.

ایلیا گولم وقتی زنده بود، توسط شرکت ۵% Nutrition که یک شرکت مکمل غذایی و متعلق به ریچ پیانا بود، حمایت مالی می‌شد. وی با داشتن بدنی حرفه‌ای در اینستاگرام دنبال‌کنندگان زیادی داشت. لازم به ذکر است که او چهار سال پیش به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده بود.

زنگ خطر در دنیای بدنسازی

بدن‌سازی در جهان به ویژه در ماه‌های اخیر چندین فقدان را تجربه کرده است و آخرین آن، درگذشت ایلیا گولم بود. هفته گذشته، ماتئوس پاولاک، بدن‌ساز برزیلی، در خانه‌اش مرده پیدا شد. پاولاک ورزشکاری بااستعداد بود. او از سال ۲۰۱۹ شروع به تمرین کرد و با همکاری مربی‌اش لوکاس شگاتی توانست قهرمانی ملی را به دست آورد.

ورزشکارانی که بدن خود را به صورت افراطی ورزیده می‌کنند اغلب با مشکلاتی در وضعیت سلامتیشان رو به رو می‌شوند.

لی هنی، برنده هشت دوره مسابقات مستر المپیا یکی از افرادی بود که در این مورد ابراز نگرانی کرده بود. بسیاری از آنها درباره خطرات ناشی از استفاده از تقویت‌کننده‌ها و مکمل‌ها و دیگر روش‌های افراطی رایج در بد‌سازی مدرن صحبت کرده‌اند.

بدنسازی به عنوان یکی از ورزش‌های پرخطر در این سال‌ها شناخته شده است. اغلب روش‌های افراطی برای بزرگ‌تر شدن سایز سینه و بازو به کار گرفته می‌شود که متخصصان تغذیه آن را خطرناک قلمداد کرده‌اند.

 منبع: رویداد ۲۴

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون