تابو شکنی احسان علیخانی جواب داد

چرا جوکر زنان بهترین فصل جوکر است؛ به این ۸ دلیل جوکر زنان را ببینید

چرا جوکر زنان بهترین فصل جوکر است؛ به این ۸ دلیل جوکر زنان را ببینید
شاید هیچ نیم ساعتی در تاریخ ساخت جوکر وجود نداشته باشد که به اندازه نیم ساعت اول، قسمت اول فصل زنان جوکر مخاطب را خندانده باشد.
کد خبر: ۳۳۸۲۱
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

زیسان: برنامه طنز جوکر در فصل دوم بر خلاف رویه فصل گذشته و قسمت‌های قبل، این بار به سراغ زنان رفته تا بیش از هر زمان دیگری نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند. دیدن جوکر مردان با حضور بازیگران و سلبریتی‌های مشهور در فصل قبل استقبال مخاطبان را به همراه داشته بود، اما شاید کسی باور نمی‌کرد تابوشکنی احساس علیخانی در ساخت جوکر زنان، این قدر موفق و جذاب باشد. 

به گزارش «زی‌سان»، ژاله صامتی، ناهید مسلمی، سوسن پرور، نرگس محمدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا میرعلمی، گیتی قاسمی و متین ستوده به عنوان صحنه‌گردانان جوکر زنان هستند. تمام این چهره‌ها در گذشته با ایفای نقش در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف توانمندی خود را نشان داده بودند، اما در جوکر رویه‌ای دیگر از شخصیت سرگرم کننده آنها نمودار شد. 

با توجه به واقعیات جامعه ایران بدون هیچ ضبط برنامه‌ای صرف حضور زنان در برنامه جوکر برای مخاطبان جذاب بود، اما نمایش همان قسمت اول کافی بود تا همه ببینند که با چه فصل مهیج و هیجان‌انگیزی مواجه هستند. جوکر زنان در منتهی درجه سرگرم کننده و البته جذاب است. به جرات می‌توان گفت تا این لحظه بهترین بخش جوکر همین جوکر زنان بوده است. اما برای اثبات این ادعا می‌توان دلایل زیر را مطرح کرد:

۱- حضور ناهید مسلمی در میان جمعی از بازیگران زن جوان، یکی از شگفتانه‌های جوکر زنان است. شاید در ابتدا مخاطب از خود بپرسد چرا خانم مسلمی در این جمع است! ناهید مسلمی در جوکر زنان با تکه کلام (یویو) در همان ابتدای برنامه همه را انگشت به دهان می‌کند. مسلمی هم میدان را در صحنه جوکر در دست می‌گیرد و هم در همان ابتدا به مخاطب این پیام را منتقل می‌کند که منتظر یک برنامه طنز عالی باشد. 

به این ۸ دلیل جوکر زنان را ببینید

۲- جوکر تایم‌های برنامه جوکر زنان بسیار فراتر از انتظار است. مخاطبان پروپاقرص این برنامه طنز شاید تا به امروز چنین جوکرتایم‌های پربار و خلاقانه‌ای را ندیده‌اند. جوکر تایم ژاله صامتی، گیتی قاسمی و حتی رویا میرعلمی نامزد بهترین جوکر تایم‌های تاریخ این برنامه طنز هستند. 

۳- زنان حاضر در جوکر در اجرای سناریو‌های متفاوت برای خندان یکدیگر چنان قوی ایفای نقش می‌کنند که مخاطب را به دیدن با دقت برنامه ترغیب می‌کند. برای نمونه رویا میرعلمی و گیتی قاسمی به وضوح استعداد و توانمندی خود را در ایفای نقش‌های متفاوت نشان دادند. به طور خلاصه بازیگران زن جوکر نشان دادند که به تمام معنا هنرمند هستند و برای رسیدن به جایگاه اخیرشان سال‌ها زحمت کشیده‌اند. 

به این ۸ دلیل جوکر زنان را ببینید

۴- کل کل ژاله صامتی با احسان علی‌خانی، تهیه کننده و مجری برنامه یکی از جذابیت‌های اصلی است که دیدن این برنامه طنز را بسیار لذت‌بخش می‌کند. ژاله صامتی که در فصل قبل گویندگی صدای صحنه را بر عهده داشت، حالا به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان وارد شده است. او با القابی همچون حسود کهنه، کل کل با مزه‌ای با احسان علی‌خانی بر سر مدیریت برنامه دارد. صامتی قصد دارد خود را میزبان برنامه جوکر زنان معرفی کند.

۵- در نیم ساعت ابتدایی جوکر حرکات و واکنش‌های زنان حاضر در برنامه به شکل خودکار مخاطب را پای برنامه میخکوب می‌کند. همه بدون پروا می‌خندند و کمتر قاعده اصلی برنامه یعنی نخندیدن رعایت می‌شود. اما همین موضوع در جای خود به اندازه‌ای جذاب است که مخاطب را از ته دل می‌خنداند. شاید هیچ نیم ساعتی در تاریخ ساخت جوکر وجود نداشته باشد که به اندازه نیم ساعت اول، قسمت اول فصل زنان جوکر مخاطب را خندانده باشد. 

۶- دردسر‌های تمام نشدنی احسان علیخانی برای در آوردن برنامه نیز یکی دیگر از جذابیت‌های جوکر زنان است. در ابتدای برنامه بر خلاف رویه رایج تمامی زنان بی‌پروا می‌خندد که همین امر باعث می‌شود علیخانی مدام بگوید، فعلا سخت‌گیری نمی‌کنم، اما حجم خندیدن‌ها آن‌قدر زیاد است که در نهایت علیخانی چندین نوبت معترض می‌شود. او می‌گوید با این دست فرمان نمی‌توانیم برنامه را در بیاوریم و نیم ساعت نشده همه حذف خواهید شد. او در چندین نوبت خواهش می‌کند که حداقل به او در مدت زمان برای نشان دادن کارت‌ها یک فرجه کوتاه بدهند و تنها بعد از دو دقیقه نخندند.

به این ۸ دلیل جوکر زنان را ببینید

۷- تمام بازیگران زن حاضر آن‌قدر در ۴ قسمت پخش شده از جوکر (تا این لحظه) درخشان ظاهر شده‌اند که شاید بهترین ایفای نقش‌های آنها در کل زندگی‌شان باشد. برای نمونه این‌که بازیگری همچون نرگس محمدی که با ایفای نقش ستایش سال‌ها اشک را بر چشمان مخاطبان جاری می‌کرد، حالا با گیج‌بازی‌های خاص خود مخاطب را می‌خنداند، یکی از نمود‌های این امر است. این مورد با مصداق‌های متفاوت درباره سایر بازیگران نیز قابل اطلاق است.

۸- در جوکر زنان همزمان با رقابت برای خندان یکدیگر، فضایی از صمیمت و احترام وجود دارد که برنامه را برای مخاطب بیش از بیش جذاب می‌کند. تمامی افراد حاضر برای در آوردن یک برنامه عالی مشارکت دارند. به اصطلاح عامیانه هیچ شخصیت نچسپی در جمع جوکر زنان حضور ندارد. در مجموع یک ترکیب ایدئال برای آوردن خنده بر لبان مخاطبان دور هم جمع شده‌اند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون