سامبو بولی جونیور، ستاره جدید سنگالی لیگ برتر فوتبال ایران کیست؟

سامبو بولی جونیور، ستاره جدید سنگالی لیگ برتر فوتبال ایران کیست؟
گل گهر سیرجان یک مهاجم جوان از کشور سنگال را به جمع بازیکنان خارجی لیگ برتر ایران، اضافه کرد. سامبو بولی جونیور، مهاجم جدید آبی‌پوشان سیرجانی تجربه آقای گلی لیگ برتر مراکش را در کارنامه دارد.
کد خبر: ۳۳۸۱۲
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

سامبو بولی جونیور (Bouly Junior Sambou)، جدیدترین بازیکن خارجی لیگ برتر ایران است. این بازیکن ۲۵ ساله و ۱۸۳ سانتی‌متری در پست مهاجم نوک بازی می‌کند. باشگاه فتیق در سنگال، اولین باشگاه فوتبالی سامبو بود. سامبو سپس در دو باشگاه سنگالی دیگر به نام‌های تونقوث و یاراف، بازی کرد. او در فصل ۲۱-۲۰۲۰، به همراه باشگاه یاراف، در تورنمنت جام کنفدراسیون‌های آفریقا حضور یافت و در ۵ مسابقه یک گل به ثمر رساند.

او بعد از حضور در تورنمنت قاره‌ای آفریقا، مورد توجه باشگاه الوداد مراکش قرار گرفت. الوداد ۱۵۳ هزار یورو برای این بازیکن هزینه کرد. سامبو به سرعت در باشگاه جدید خود جا افتاد و در ۲۵ بازی لیگ برتر مراکش، به آمار ۱۳ گل و سه پاس گل رسید و آقای گل مراکش شد. در جام باشگاه‌های آفریقا نیز خوش درخشید و در ۱۳ مسابقه، ۷ گل به ثمر رساند. سامبو به همراه باشگاه مراکشی در جام باشگاه‌های جهان نیز حضور پیدا کرد و در یک مًسابقه به میدان رفت. سامبو در فصل دوم حضورش در الوداد، به آمار ۱۳ بازی، چهار گل در لیگ و شش بازی، یک گل در جام باشگاه‌های آفریقا رسید. این آمار تا نیم فصل ثبت شده است، زیرا سامبو در نقل و انتقالات زمستانی با ۳۷۰ هزار یورو به قونیه اسپور ترکیه پیوست. حاصل شش ماه حضور او در ترکیه، آمار ۱۲ بازی، صفر گل بود. او در حال حاضر به گل گهر سیرجان پیوسته و باید دید آیا در این باشگاه احیا می‌شود یا خیر. سامبو در تیم ملی سنگال، توانسته است آمار ۷ بازی ملی و یک گل را ثبت کرده باشد. اولین بازی ملی سامبو در ۱۳ جولای ۲۰۲۲ رقم خورده بود.

هیت مپ این بازیکن در فصل گذشته، نشان می‌دهد که او با وجود بازی در پست مهاجم نوک، تحرک بالایی دارد. مناطق پرتردد این بازیکن به جز محوطه جریمه، در مرکز میدان و سمت چپ هجومی باشگاه خودش قرار دارد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون