چطور ممکن است! سنجاب پرنده علیه گرایی

چطور ممکن است! سنجاب پرنده علیه گرایی
ستاره شیرازی کشتی فرنگی در ثانیه‌های آخر اسیر فنی شد که برادرش چند سال قبل برای نخستین بار اجرا کرد!
کد خبر: ۳۳۵۲۸
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

سه سال قبل بود که محمدرضا گرایی یک سال رویایی را سپری کرد و بعد از قهرمانی در المپیک توکیو، در مسابقات جهانی هم طلا گرفت تا به یک فوق ستاره در کشتی فرنگی دنیا تبدیل شود. 

اما بعد از آن سال رویایی تقریبا دیگر خبری از آن فوق ستاره نبود. ۲۰۲۲ نقره و ۲۰۲۳ برنز جهان سهم محمدرضا گرایی بود و این فرنگی کار شیرازی ۶۷ کیلوگرم در نهایت با حضور یک پدیده جدید در این وزن به نام سعید اسماعیلی سهمیه حضور در المپیک را هم از دست داد. اتفاقا که جانشین او یعنی سعید اسماعیلی به ستاره اصلی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک تبدیل شد و توانست قهرمان المپیک شود.

اما فرصت دوباره‌ای هم به محمدرضا و هم به برادرش محمدعلی گرایی از سوی کادرفنی داده شد تا بتوانند در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی حاضر شوند. امروز مسابقات انتخابی این اوزان در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در ۶۷ کیلوگرم همه علاقه‌مندان به کشتی منتظر بازگشت محمدرضا گرایی به ترکیب تیم ملی بودند. او دو کشتی را باید برابر دانیال سهرابی و محمدرضا رستمی برگزار می‌کرد. 

در حالی که برادرش محمدعلی گرایی هم در همان گام اول وزن ۸۲ کیلوگرم مقابل مختاری باخته بود، محمدرضا با تجربه بالایی که داشت، طوفانی وارد تشک شد و بعد از یک تندر تماشایی و کسب دو امتیاز، با خاک کردن دانیال سهرابی و اخطاری که داوران به حریف دادند، ۷ امتیاز پیش افتاد و فقط یک امتیاز تا پیروزی و ملی پوش شدن فاصله داشت.

سهرابی که چیزی برای از دست دادن نداشت، بعد از جبران یک امتیاز در تایم اول، در تایم دوم هم تا لحظات پایانی موفق به کسب دو امتیاز دیگر شد و در فاصله ۱۵ ثانیه به پایان ۷-۳ از حریف نامدارش عقب بود، با پرشی تماشایی و رفتن روی سر و گردن گرایی او را از بالا به پل زد و ۴ امتیاز دیگر گرفت. این دقیقا همان فن سنجاب پرنده بود که برای اولین‌بار سه سال قبل توسط محمدعلی گرایی در المپیک توکیو روی حریف کرواتش اجرا شد و این‌بار برادر او گرفتار چنین فنی شد. 

شاید محمدرضا گرایی هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد فنی که بعد از اجرا توسط برادرش در ایران شهرت پیدا کرد و در بین خیلی از کشتی‌گیران که در ثانیه‌های آخر امتیازات زیادی را عقب هستند، رواج پیدا کرد، این‌بار به این شکل خودش را غافلگیر کند و یک بازگشت باشکوه برای دانیال سهرابی رقم بزند.

کشتی در فاصله چند ثانیه به پایان ۷ بر ۷ شد و سهرابی به‌خاطر داشتن امتیاز درشت برنده اعلام شد؛ اگرچه این فن تماشایی با اعتراض گرایی و مربیانش همراه بود و بعد از رد شدن اعتراض یک امتیاز دیگر هم به حریف داده شد تا در نهایت مبارزه‌ای که ۷-۰ باخته بود را سهرابی ۸-۷ برنده شود. 

حالا نه تنها محمدعلی گرایی بلکه برادر کوچک‌ترش محمدرضا گرایی هم بعد از المپیک شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را هم از دست داد، اتفاقی که بعد از چندین سال غیبت این دو برادر شیرازی را در تیم ملی رقم زد.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون