جام جهانی ۲۰۲۶ بزرگ‌ترین جام جهانی تمام دوران

جام جهانی ۲۰۲۶ بزرگ‌ترین جام جهانی تمام دوران
جام جهانی پیش رو با حضور ۴۸ تیم در ۱۲ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و تیم‌های سوم گروه نیز از شانس صعود برخوردار هستند.
کد خبر: ۳۳۴۸۶
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

جام جهانی پیش رو با حضور ۴۸ تیم در ۱۲ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و تیم‌های سوم گروه نیز از شانس صعود برخوردار هستند.

جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی کانادا، مکزیک و ایالات متحده برگزار می‌شود. آرژانتین به دنبال دفاع از جامی است که در فینال درخشان مقابل فرانسه در سال ۲۰۲۲ به دست آورد. نکته مهم این است که تعداد تیم‌ها از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش خواهد یافت.

این باعث می‌شود بیست و سومین دوره جام جهانی بزرگ‌ترین جام جهانی تمام دوران باشد. ویژگی بزرگ جام جهانی بعدی این خواهد بود که اگر چه تعداد بازی‌ها از ۶۴ بازی به ۱۰۴ بازی افزایش خواهد یافت، اما مدت زمان برگزاری جام جهانی افزایش نخواهد یافت؛ بنابراین روزانه شش بازی برگزار خواهد شد.

میزبان

فقط یک بار جام جهانی به میزبانی دو کشور برگزار شد که این اتفاق در سال ۲۰۰۲ رخ داد و کره و ژاپن میزبانی جام جهانی را بر عهده داشتند. از آن زمان فیفا تمایلی نداشت که مسابقات در بیش از یک کشور برگزار شود تا اینکه تصمیم گرفته شد مسابقات در سال ۲۰۲۶ به میزبانی سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود.

هر سه کشور ابتدا به طور جداگانه درخواست میزبانی دادند، اما در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتند با هم متحد شوند. از آنجایی که کشور‌های یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه شرکت در پروسه اخذ میزبانی را نداشتند، تنها رقیب، مراکش بود. در نهایت سه کشور آمریکای شمالی با ۱۳۴ رای در مقابل ۶۵ رای برنده شدند.

ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۹۴ میزبان جام جهانی بود، در حالی که مکزیک در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ جام جهانی را میزبانی کرد و کانادا هرگز میزبان جام جهانی مردان نبوده است، اما میزبان جام جهانی زنان در سال ۲۰۱۵ بوده است.

۱۲ گروه چهار تیمی

رقابت‌ها در ۱۲ گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد و دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند و هشت تیم برتر سوم نیز به دور حذفی راه پیدا خواهند کرد. مکزیک در گروه A، کانادا در گروه B و ایالات متحده در گروه D قرار خواهند گرفت.

بازی افتتاحیه در مکزیکوسیتی برگزار می‌شود و مکزیک برابر حریفی که مشخص نشده است قرار خواهد گرفت. کانادا و ایالات متحده نیز فردای روز افتتاحیه برابر حریفانشان قرار خواهند گرفت و هر کدام به ترتیب در تورنتو و لس‌آنجلس بازی خواهند کرد.

چرا آرژانتین به عنوان قهرمان جام جهانی در انتخابی حضور دارد؟

جام جهانی ۲۰۲۶ بزرگ‌ترین جام جهانی تمام دوران

فیفا از سال ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۲ به قهرمانان جام جهانی به طور خودکار جواز صعود به دور بعد را می‌داد، اما از سال ۲۰۰۶ این روند لحاظ نشد. آرژانتین در حال حاضر در صدر رده بندی انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی قرار دارد و خیالش بابت حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ قطعی است.

قرعه‌کشی جام جهانی اواخر سال ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد و تیم‌های راه یافته به جام جهانی حریفانشان را خواهند شناخت.

ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۶،

۱- آتلانتا (ورزشگاه مرسدس بنز)

۲- بوستون (ورزشگاه ژیلت)

۳- دالاس (ورزشگاه AT&T)

۴- گوادالاخارا (ورزشگاه آکرون)

۵- هیوستون (ورزشگاه ان آر جی)

۶- کانزاس سیتی (ورزشگاه اروهد)

۷- لس‌آنجلس (ورزشگاه SOFI)

۸- مکزیکو سیتی (ورزشگاه آزتکا)

۹- میامی (ورزشگاه هاردراک)

۱۰- مونتری (ورزشگاه BBVA)

۱۱- نیویورک/ نیوجرسی (ورزشگاه متلایف)

۱۲- فیلادلفیا (ورزشگاه لینکلن فایننشال فیلد)

۱۳- سانفرانسیسکو بی آره‌نا (ورزشگاه لویز)

۱۴- سیاتل (ورزشگاه لومن)

۱۵- تورننتو (ورزشگاه بی ام او)

۱۶- ونکوور (ورزشگاه بی سی)

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون