همه چیزدرباره اخراجی‌های ۴؛ داستان فیلم جدید ده‌‌نمکی

همه چیزدرباره اخراجی‌های ۴؛ داستان فیلم جدید ده‌‌نمکی
مسعود ده‌نمکی برای ساخت اسپین‌آف (فصل چهارم) «اخراجی‌ها» پروانه ساخت گرفت.
کد خبر: ۳۳۳۱۷
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

مسعود ده‌نمکی که پیش از این ۳ قسمت از سینمایی «اخراجی‌ها» را ساخته است، اکنون و پس از ۱۴ سال برای ساخت اسپین‌آف (فصل چهارم) آن پروانه ساخت گرفت. این سه‌گانه در گذر زمان با حاشیه‌های مختلفی همراه بود و ماجراهایش بُعد سیاسی هم پیدا کردند که اوج آن هنگام اکران آخرین سری فیلم در سال ۱۳۹۰ بود؛ زمانی که «اخراجی‌ها ۳» مسعود ده‌نمکی و «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی به اکران نوروزی رسیدند.

به گزارش «زیسان»، فیلم «اخراجی‌ها ۱» محصول سال ۱۳۸۵ به عنوان نخستین فیلم بلند داستانی مسعود ده‌نمکی، یک کمدی جنگی بود که تا پیش از پایان دهه ۸۰ خورشیدی، سه‌گانه آن تولید شد.  «اخراجی‌ها» اولین فیلم میلیاردی شد که سقف فروش ریالی فیلم‌ها را جابه‌جا کرد.

اخراجی‌ها ۴

«اخراجی‌ها» به روایت داستان زندگی مجید سوزوکی پرداخت که عاشق دختر یکی از معتمدان محل است و برای به دست‌آوردن موافقت پدر او عازم جبهه شده و سرانجام به شهادت می‌رسد..

اخراجی‌ها ۲ در پاییز ۱۳۸۷ ساخته شد و در نوروز ۱۳۸۸ به‌روی پرده سینما‌ها رفت. این فیلم در ادامه نیز اتفاقاتی که برای گروه دوستان و همرزمان او می‌افتد را روایت می‌کند.

اخراجی‌ها ۴

«اخراجی‌ها ۳» که سال ۱۳۸۹ ساخته شد، داستانی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری داشت و تولید آن پس از انتخابات پربحث سال ۱۳۸۸ حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد.

اخراجی‌ها ۴

ده‌نمکی در همان زمان اکران فیلم (فروردین سال ۱۳۹۰) به ایسنا گفته بود: «اخراجی‌ها» مانیفست اعتقادی من است. حرف اصلی‌ام در سه‌گانه «اخراجی‌ها»، در سری سوم فیلم یعنی «اخراجی‌ها۳» زده شده و اگر اخراجی‌های یک و دو را ساختم، برای این بود تا روزی برسد که این حرف‌ها را بزنم.  

حال باید دید در «اخراجی‌ها ۴» پس از یک دهه پرتلاطم چه سرنوشتی را از کارکتر‌های «اخراجی‌ها» به تصویر می‌کشد؟ البته او سال‌ها قبل در پاسخ به اینکه آیا «اخراجی‌ها۴» را می‌سازد یا خیر گفته بود:ا گر «اخراجی‌ها» باعث این شود عده‌ای اینقدر عصبانی شوند چرا ادامه پیدا نکند؟!  

ده‌نمکی در هر فصل از «اخراجی‌ها» از ترکیب بازیگران قدیم و جدید بهره برده است. او در «اخراجی‌ها ۴» هم به این شکل عمل می‌کند.

tags # سینما
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون