رکور‌های جذاب و خاص از جام جهانی فوتسال

رکور‌های جذاب و خاص از جام جهانی فوتسال
سایت فیفا در گزارشی آماری به بررسی جام جهانی فوتسال پرداخته و رکورد گلزنی علی اصغرحسن‌زاده را بین آمار‌های منتخب قرار داده است.
کد خبر: ۳۳۲۴۱
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷

سایت فیفا به مناسبت نزدیک شدن به شروع جام جهانی فوتسال، اقدام به بررسی آماری این دوره از رقابت‌ها کرده است. در این بین نام علی اصغر حسن زاده به عنوان گلزن‌ترین بازیکن و وحید شمسایی به عنوان مربی‌ای که سابقه حضور در این رقابت‌ها را داشته دیده می‌شود.

آمار‌های منتخب سایت فیفا از جام جهانی فوتسال را در زیر می‌بینید:

۴۱

میروسلاو مالیووک ۴۱ ساله از نیوزیلند با فاصله کمی مسن‌ترین بازیکن جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴ است. پس از او دو بازیکن ۳۸ ساله قرار دارند: لئو هیگوئیتا دروازه‌بان برزیلی‌الاصل قزاقستان و پابلو تابوردا مدافع آرژانتین.

۳۹،

۳۹ بازیکن یعنی ۱۱.۶ درصد از کل بازیکنان در سطوح مختلف باشگاهی در اسپانیا بازی می‌کنند تمام ۱۴ عضو تیم اسپانیا، ۹ نفر از آرژانتین، ۷ نفر از برزیل و بازیکنانی از کوبا، فرانسه، نیوزلند، پرتغال، تایلند و اوکراین هستند.

لیگ‌های ایران و پرتغال به ترتیب با ۱۸ و ۱۵ بازیکن در رده‌های بعدی قرار دارند. 

۱۶،

۱۶ بازیکن برنده جام جهانی فوتسال فیفا در ازبکستان حضور دارند. گویتا با برزیل در تایلند ۲۰۱۲ قهرمان شد و تنها بازیکنی است که در سال ۲۰۱۲ در جام جهانی فوتسال حضور داشت و اکنون نیز در این رقابت‌ها حضور دارد.

۱۳

کریستین بوروتو از آرژانتین و علی حسن زاده از ایران بازیکنانی هستند که بیشترین گل را در جام جهانی به ثبت رسانده‌اند (هر کدام ۱۳ گل). این دو گلزن‌ترین بازیکنان حاضر در ازبکستان هستند. پس از آنها دو تایلندی سوفاووت توئانکلانگ (۱۲) و جیراوات سورنوویچیان (۱۰)، آلن برندی آرژانتینی (۹)، فرائو برزیلی (۹) و سرجیو لوزانو (۹) اسپانیایی قرار دارند.

۸

هشت بازیکن زیر ۱۸ سال در این رقابت‌ها حضور دارند و مهران غلامی از افغانستان جوان‌ترین بازیکن این دوره از رقابت‌هاست.

۴،

۴ مربی از ۲۴ مربی در جام جهانی فوتسال حضور داشتتند: کارلوس چیلاورت (پاراگوئه)، الکساندر کاسنکو (اوکراین)، ماتیاس لوکویکس (آرژانتین) و وحید شمسایی (ایران). شمسایی در ۱۲ بازی در سه دوره ۱۰ گل به ثمر رساند و چیلاورت، کاسنکو و لوکویکس در دو بازی به میدان رفتند.

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدارش در جام جهانی باید به دیدار ونزوئلا برود.

منبع: ایسنا

tags # فوتسال
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون