پیام مهم مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

رمزگشایی پاول دورف از ۴ روز بازداشت جنجالی

رمزگشایی پاول دورف از ۴ روز بازداشت جنجالی
پاول دورف مدیر تلگرام در نخستین توییت پس از آزادی از بازداشت پلیس از هدف خود برای مقابله با سوءاستفاده‌کنندگان از تلگرام پرده برداشت.
کد خبر: ۳۳۱۱۹
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

زی‌سان: اخیرا بازداشت پاول دورف مدیرعامل تلگرام در میانه رسانه‌ها و مخافل سیاسی سر و صدای زیادی به پا کرده بود. حتی این موضوع به بحرانی دیپلماتیک میان کشورهای روسیه و فرانسه نیز تبدیل شد. 

به گزارش «زی‌سان»، دورف پس از چهار روز بازجویی و بازداشت، آزاد شد اما همچنان تبعات این موضوع جنجالی ادامه دارد.  پاول دورف شنبه سوم شهریور هنگام ورود به فرانسه در پاریس بازداشت شد. سه روز پس از این ماجرا فهرست بلند اتهامات او اعلام شد.

دوروف چرا بازداشت شد؟

بامداد ۲۵ اوت سال ۲۰۲۴ (۴ شهریور ۱۴۰۳) خبرگزاری‌های فرانسوی اعلام کردند پاول دورف، مدیرعامل تلگرام در فرودگاه لو بورژه دستگیری شده است. دفتر پلیس ملی فرانسه که وظیفه جلوگیری از خشونت علیه خردسالان را دارد، چنین کاری کرده است. شبکه فرانسوی TF۱ اعلام کرد که دفتر پلیس ملی فرانسه در سال ۲۰۲۳ دورف را به دلیل عدم نظارت بر تلگرام، در جرایمی مثل قاچاق مواد مخدر و تروریسم و کلاهبرداری همدست دانسته بود.

علاوه بر این یکی دیگر از جرایم او عدم همکاری با نیروی انتظامی است. برخی منابع از سفر دورف به فرانسه شگفت‌زده شدند، زیرا او می‌دانست که در این کشور تحت تعقیب است.

رمزگشایی پاول دورف از ۴ روز بازداشت جنجالی

شایان ذکر است با انتشار این خبر باعث شد قیمت ارز‌های اکوسیستم تون به شدت سقوط کند. برای مثال قیمت تون کوین حدود ۱۵ درصد سقوط کرد. علاوه بر این قیمت نات کوین هم با سقوط شدیدی مواجه شد و حدود ۱۵ درصد از ارزشش را از دست داد.

مدیر تلگرام سرانجام پس از چهار روز بازجویی آزاد شد.

شفاف‌سازی ویژه دوروف از ماجزای بازداشت

دورف پس از آزادی در نخستین توییت خود نوشته است: «هنوز در تلاشم تا آنچه در فرانسه اتفاق افتاد را درک کنم. اما ما نگرانی‌ها را می‌شنویم. جلوگیری از مداخله سوءاستفاده‌کنندگان از پلتفرم تلگرام در آینده بیش از ۹۵۰ میلیون کابر تلگرام، هدف شخصی من است.»

مالک تلگرام در ادامه این پست توییتری به توضیحات خود درباره این ماجرا در تلگرام ارجاع داده است.

او در کانال تلگرام خود با اشاره به بازداشت در پاریس، بازجویی چهار روزه و ادعای پلیس درباره مسئولیت او درباره استفاده غیرقانونی دیگران از تلگرام و عدم پاسخگویی این پیام‌رسان توضیح داده است.

دورف ادعای پلیس درباره عدم پاسخگویی تلگرام را به دلایل زیر ناموجه می‌داند.

رمزگشایی پاول دورف از ۴ روز بازداشت جنجالی

تلگرام یک نماینده رسمی در اتحادیه اروپا دارد که درخواست‌های اتحادیه را دریافت می‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد. آدرس ایمیل نماینده تلگرام برای هر کسی «آدرس تلگرام اتحادیه اروپا برای مجریان قانون» را در گوگل جستجو کنند، قابل دسترسی است.

مقامات فرانسوی راه‌های زیادی برای تماس با من برای درخواست کمک داشتند. من به عنوان یک شهروند فرانسوی مدام به کنسولگری فرانسه در دبی می‌رفتم. چندی پیش شخصا به آنها کمک کردم تا خط تلفنی با تلگرام برای مقابله با تهدید تروریسم در فرانسه ایجاد کنند.

اگر کشوری از یک سرویس اینترنتی ناراضی است، رویه برقرار شده این است که اقدام قانونی علیه خود سرویس آغاز کند. استفاده از قوانین مربوط به دوران قبل از گوشی‌های هوشمند برای متهم کردن یک مدیر عامل به جرایم ارتکابی توسط اشخاص ثالث در پلت فرمی که او مدیریت می‌کند، رویکردی نادرست است.

او در ادامه پست تلگرامی خود نوشته است: «ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه تلگرام نوعی بهشت ​​هرج و مرج است کاملاً نادرست است. ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کنیم. ما گزارش‌های شفافیت روزانه را منتشر می‌کنیم. ما خطوط مستقیم مستقیم با سازمان‌های غیردولتی داریم تا درخواست‌های تعدیل فوری را سریع‌تر پردازش کنیم. با این حال، صدا‌هایی را می‌شنویم که می‌گویند این کافی نیست.

رمزگشایی پاول دورف از ۴ روز بازداشت جنجالی

افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون باعث دردسر‌های فزاینده‌ای شد که سوء استفاده از پلتفرم ما را برای مجرمان آسان‌تر کرد. به همین دلیل است که من هدف شخصی خود را در نظر گرفتم که اطمینان حاصل کنم که در این زمینه به طور قابل توجهی پیشرفت خواهیم کرد. ما قبلاً این فرآیند را به صورت داخلی آغاز کرده‌ایم و به زودی جزئیات بیشتری را در مورد پیشرفت خود با شما به اشتراک خواهم گذاشت.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون