واکنش تند ایلان ماسک

اتهامات سنگین برای پاول دوروف؛ چرا مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد؟

اتهامات سنگین برای پاول دوروف؛ چرا مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد؟
در پی انتشار این گزارش‌های غیررسمی قیمت رمزارز TON که توسط تلگرام عرضه شده با افت بیش از ۱۰ درصدی مواجه شد.
کد خبر: ۳۱۸۲۱
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

زی‌سان: گزارش‌ها حکایت از آن دارند که پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام پس از خروج از جت شخصی‌اش در فرودگاهی در فرانسه، دستگیر شد. ظاهرا این اتفاق برای دوروف، به‌دنبال بازگشتش از سفر به آذربایجان رخ داده است.

بنیان‌گذار ۳۹ساله‌ی تلگرام حوالی ساعت ۸ شب در فرودگاه لو بورژه، حومه‌ی پاریس و از سوی پلیس فرودگاه فرانسه دستگیر شده است. به‌گزارش پایگاه خبری TF۱ Info فرانسه، هنگام دستگیری دوروف، محافظ شخصی‌اش و یک خانم او را همراهی می‌کردند.

مقام‌های رسمی فرانسه براساس تحقیقات اولیه، حکم تفتیشی علیه پاول دوروف صادر کرده بودند؛ البته این حکم تنها در صورتی اعتبار داشت که پاول دوروف وارد خاک فرانسه شود.

مقام‌های فرانسوی معتقدند که عواملی مانند فقدان نظارت و همکاری با مجریان قانون، همچنین ارائه‌ی قابلیت‌هایی مانند رمزارز و شماره‌های موقت، تلگرام را به ابزاری برای قاچاق مواد مخدر، آزار کودکان و کلاهبرداری تبدیل کرده است.

دوروف، کارآفرین و برنامه‌نویس زاده‌ی روسیه، بیشتر به‌خاطر راه‌اندازی شبکه‌ی اجتماعی VK و پیام‌رسان تلگرام شهرت دارد. پاول دوروف دهم اکتبر ۱۹۸۴ در لنینگراد، سن‌پطرزبورگ کنونی به‌دنیا آمد و اغلب به‌دلیل شباهت‌های VK با فیسبوک از او به‌عنوان «مارک زاکربرگ روسی» یاد می‌شود.

واکنش تند ایلان ماسک

ایلان ماسک در واکنش به دستگیری پاول دوروف مالک تلگرام در فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس با انتشاری تصویری از دوروف نوشت: «سال ۲۰۳۰ است و شما به خاطر پسندیدن یک مم در اروپا اعدام می‌شوید.»

اتهامات سنگین برای پاول دوروف؛ چرا مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد؟

اتهامات سنگین برای پاول دوروف

 پاول دورف، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تلگرام، شنبه شب در فرانسه بازداشت شد.

بازداشت این چهره سرشناس دنیای فناوری بحث و گمانه‌زنی‌های وسیعی در شبکه‌های اجتماعی از جمله خود تلگرام به راه انداخت که البته به نظر می‌رسد مبنای بیشتر این گمانه‌زنی‌ها اطلاعات اندکی است که پس از دستگیری او در رسانه‌های فرانسوی منتشر شده است. هنوز سخنگوی تلگرام و مسئول دفتر ضدکلاهبرداری فرانسه درباره این رویداد اظهارنظری نکرده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی تی‌اف‌۱ فرانسه، قرار تعقیب دورف در فرانسه برای تحقیقات اولیه پلیس صادر شده است. مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که دورف به دلیل ضعف نظارت بر محتوا و عدم تمایل برای همکاری با سیستم قضایی، در اتهاماتی، چون قاچاق مواد مخدر، پولشویی و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن کودکان در پیام‌رسان تلگرام شریک‌جرم است.

در موردی عجیب گزارش برخی رسانه‌های فرانسه حاکی از آن است که پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام ممکن است به‌دلیل اتهامات وارده با حکم ۲۰ سال زندان مواجه شود!

اکنون با بازداشت پر سر و صدای پاول دورف در پاریس بحث داغ میزان مسئولیت پلتفرم در قبال محتوای منتشر شده توسط کاربران داغ شده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون