خانه تکانی تلگرام؛ جزئیات جدیدترین تغییرات پیام‌رسان محبوب

خانه تکانی تلگرام؛ جزئیات جدیدترین تغییرات پیام‌رسان محبوب
موسس تلگرام روز جمعه ساعاتی پس از اینکه دستگیری ماه گذشته خود در فرانسه را «اشتباه» خواند، این تغییرات را رونمایی کرد.
کد خبر: ۳۳۲۷۸
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

مدیرعامل تلگرام اعلام کرد ویژگی‌هایی که مشکلاتی در ارتباط با ربات‌ها و کلاهبرداران داشته‌اند، تغییر خواهند کرد. پاول دوروف اعلام کرد تلگرام، نظارت بر این پلتفرم را بهبود خواهد بخشید و بعضی از ویژگی‌هایی که برای فعالیت غیرقانونی از آنها استفاده شده بود را حذف می‌کند.

موسس تلگرام روز جمعه ساعاتی پس از اینکه دستگیری ماه گذشته خود در فرانسه را «اشتباه» خواند، این تغییرات را رونمایی کرد. دوروف در فرانسه متهم شده است که امکان فعالیت مجرمانه در پلتفرم تلگرام را فراهم کرده است. او در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: این اپلیکیشن پیام‌رسان، متعهد شده تا نظارت در تلگرام را از دوره انتقاد، به دوره تمجید و ستایش تغییر دهد.

تغییراتی که دوروف اعلام کرد، شامل حذف ویژگی «افراد نزدیک» برنامه بود که به گفته او مشکلاتی با ربات‌ها و کلاهبرداران داشت و ویژگی «کسب و کار‌های نزدیک» که شامل مشاغل قانونی است، جای آن را خواهد گرفت. همچنین بارگزاری مدیا در ابزار وبلاگ نویسی «تلگراف» که به گفته دوروف، مورد سوء استفاده بازیگران ناشناس قرار گرفته بود، غیرفعال می‌شود.

سایت اخبار فناوری «ورج» هم گزارش کرد تلگرام ارجاعات به حفاظت شدن مکالمات محرمانه و عدم رسیدگی به درخواست‌ها برای بررسی آنها را در صفحه پرسش و پاسخ خود حذف کرده است. سخنگوی تلگرام به «ورج» گفت: کد سورس تلگرام تغییری نکرده، اما کاربران می‌توانند چت جدید را به ناظران گزارش کنند.

دوروف خاطرنشان کرد نزدیک به یک میلیارد کاربر تلگرام توسط یک اقلیت، ناامید شده اند. این مرد ۳۹ ساله که در روسیه متولد شده و تابعیت فرانسوی هم دارد، به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد جرایم مربوط به تصاویر سوء استفاده از کودکان، قاچاق مواد مخدر و تراکنش‌های غیرقانونی در این اپلیکیشن، اواخر ماه میلادی گذشته، در فرانسه بازداشت شد.

او گفت: در حالی که ۹۹.۹۹۹ درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرم و جنایت ندارند، ۰.۰۰۱ درصد درگیر در فعالیت‌های غیرقانونی، تصویر بدی را برای کل پلتفرم ایجاد کرده‌اند و منافع حدود یک میلیارد کاربر ما را به خطر انداختند. دوروف افزود: تلگرام به ۱۰ میلیون مشترک پولی رسیده است.

دوروف پس از استفاده از کانال تلگرام خود برای اولیه اظهارنظر عمومی از زمان بازداشتش در ماه گذشته، این پست را در «ایکس» منتشر کرد. او دستگیری خود را «اشتباه» خواند و این اظهارات که تلگرام، «بهشت هرج و مرج» است را رد کرد.

دوروف گفت: تحقیقات درباره این اپلیکیشن، از این جهت غافلگیرکننده است که مقامات فرانسوی به «خط داغ» دسترسی داشتند که او در راه‌اندازی آن کمک کرده بود و می‌توانستند در هر زمانی، با نماینده تلگرام در اتحادیه اروپا تماس بگیرند.

او نوشت: اگر کشوری از خدمات اینترنتی ناراضی است، روال این است که اقدام قانونی را علیه خود این سرویس آغاز کند. استفاده از قوانین مربوط به دوران قبل از گوشی‌های هوشمند برای متهم کردن یک مدیرعامل به جرایم ارتکابی توسط اشخاص ثالث در پلتفرمی که او مدیریت می‌کند، رویکردی نادرست است. اما ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه تلگرام نوعی «بهشت هرج و مرج» است، به هیچ وجه صحت ندارد. ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کنیم.

دوروف که ۹ میلیارد دلار ثروت دارد، قبل از رسیدگی به پرونده، با وثیقه پنج میلیون یورویی از زندان آزاد شد. او به شرطی آزاد شد که دو بار در هفته، به اداره پلیس مراجعه کند و در فرانسه بماند.

مقامات مسکو روز جمعه، گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه دوروف، پیشنهاد کمک دیپلماتیک روسیه را پس از دستگیری در فرانسه رد کرده است، تایید کردند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: دیپلمات‌های روس در پاریس تمام «اقدامات لازم» را در رابطه با بازداشت دوروف انجام داده‌اند، اما او هرگونه پیشنهاد کمک دیپلماتیک را رد کرده است.

دوروف همچنین دارای تابعیت امارات و سنت کیتس و نویس است. دستگیری دوروف، تنش‌ها را میان روسیه و فرانسه تشدید کرده است، به طوری که برخی از قانونگذاران در مسکو مدعی شدند که پاریس تلاش می‌کند موسس تلگرام را وادار کند کلید‌های رمزگذاری این اپلیکیشن را به آژانس‌های اطلاعاتی غربی تحویل دهد.

بر اساس گزارش گاردین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هفته گذشته از اقدامات فرانسه علیه دوروف ابراز شگفتی کرد. پوتین در اولین اظهارنظر عمومی خود درباره دوروف پس از دستگیری، گفت: او تنها یک بار، «سال‌ها پیش» با موسس تلگرام ملاقات کرده و با او در ارتباط نبوده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون