هاجر صفرزاده اعجوبه ایرانی دو و میدانی پارالمپیک پاریس کیست؟ 

هاجر صفرزاده اعجوبه ایرانی دو و میدانی پارالمپیک پاریس کیست؟ 
هاجر صفرزاده داستان قهرمانی‌های خود را با کسب سه مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. او در شرایطی که تنها ۱۹ سال سن داشت در سه دسته مسابقات دوی ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متری مسابقات پاراآسیایی شرکت کرد
کد خبر: ۳۲۸۶۹
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

زی‌سان: هاجر صفرزاده ورزشکار دو ومیدانی بانوان کشورمان در مسابقات پارالمپیک پاریس با صعود به فینال مسابقات بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. 

به گزارش «زی‌سان»، صفرزاده قبلا با قهرمانی در مسابقات آسیایی و جهانی برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده بود، اما حالا با صعود به فینال مسابقات المپیک در دوی ۴۰۰ متر کلاس T ۱۲ ایستادن در رده نخست گروه دوم ضمن شکستن رکورد آسیا می‌تواند تاریخ‌سازی کند. 

بیوگرافی هاجر صفرزاده

هاجر صفرزاده قهدریجانی معروف به هاجر صفرزاده متولد ۲۴ اسفند ۱۳۷۸در قهدریجان استان اصفهان است. 
صفرزاده که حالا ۲۵ سال سن دارد از آغاز نوجوانی به رشته دو ومیدانی علاقمند شد و با جدیت و پشتکار خاص خود به یکی از قهرمانان این رشته تبدیل شد. 

او در کلاس T۱۲ که مختص ورزشکاران دارای مشکلات بینایی است به رقابت با حریفان خود می‌پردازد. 

هاجر صفرزاده اعجوبه ایرانی دو و میدانی پارالمپیک پاریس کیست؟ 

هاجر صفرزاده از قهرمانی آسیا و جهان تا خیز برای طلای المپیک

هاجر صفرزاده داستان قهرمانی‌های خود را با کسب سه مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. او در شرایطی که تنها ۱۹ سال سن داشت در سه دسته مسابقات دوی ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متری مسابقات پاراآسیایی شرکت کرد. 

او در کلاس T۱۲ دسته‌های ۲۰۰ و ۴۰۰ متر به نایب قهرمانی مسابقات جاکارتا رسید و در دسته ۱۰۰ متر به مقام سوم دست پیدا کرد. 

اعجوبه ایرانی دو و میدانی، ۴ سال بعد در مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین در سال ۲۰۲۲ در کلاس T۱۲ در دسته دوی ۲۰۰ متر به مدال طلا دست پیدا کرد تا بیش از بیش نامش بر سر زبان‌ها یبافتد.

در ادامه مسیر قهرمانی هاجر صفر زاده در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی کشور مراکش با کسب مدال طلا در دو دسته ۲۰۰ و ۴۰۰ متر به عنوان یک اعجوبه در رشته خود مطرح شد. 

در المپیک نیز هاجر صفرزاده نماینده ایران در مرحله نهایی رقابت‌های پارادوومیدانی در بخش دوی ۴۰۰ متر کلاس T ۱۲ بازی‌های پارالمپیک شامگاه دوشنبه در ورزشگاه استادوفرانس در گروه دوم با نمایندگان سه کشور برزیل، ونزوئلا و ایتالیا رقابت کرد.

این بانوی ملی پوش پارادوومیدانی ایران در این رقابت با رکورد ۵۶.۰۷ در رده اول ایستاد و ضمن شکستن رکورد آسیا به مرحله نهایی راه یافت.
مرحله نیمه نهایی رقابت‌های دوی ۴۰۰ متر کلاس T ۱۲ با حضور هشت ورزشکار در دو گروه چهار نفره برگزار شد، در پایان نفرات اول هر گروه همراه با دو ورزشکاری که صاحب رکورد برتر شدند، به مرحله فینال راه یافتند.

فیلم راهیابی به فینال پارالمپیک پاریس

فینال دوی ۴۰۰ متر کلاس T ۱۲ بانوان ساعت ۱۲:۱۴ روز سه‌شنبه (به وقت پاریس) برگزار می‌شود.

صفرزاده در فینال با نمایندگان کوبا، اوکراین و ونزوئلا رقابت می‌کند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون