شناسایی یک قاتل سریالی در کرمان پس از ۱۳ سال

شناسایی یک قاتل سریالی در کرمان پس از ۱۳ سال
متهم در جریان رسیدگی به پرونده‌ای جدید دستگیر شد، اما قاضی فهمید در قتل چهار زن و مرد دیگر نقش داشته است
News ID: ۳۲۵۸۲
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

متهم در جریان رسیدگی به پرونده‌ای جدید دستگیر شد اما قاضی فهمید در قتل چهار زن و مرد دیگر نقش داشته است

ماه گذشته گزارش ناپدید شدن مردی میانسال در بخش بروات اعلام و رسیدگی به این پرونده به قاضی غلامعباس عظیمی در دادگاه بروات سپرده شد. با توجه به اینکه طی سال‌های قبل هم گزارش چند فقره ناپدید شدن مرموز چند زن و مرد به دستگاه قضایی و پلیس گزارش شده بود، بلافاصله تحقیقات فنی در این رابطه از سوی قاضی پرونده با همکاری کارآگاهان متخصص پلیس آگاهی در شرق استان کرمان آغاز شد.

معین افشاری، رئیس حوزه قضایی بروات در تشریح رمزگشایی این پرونده جنایی می‌گوید: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه‌روزی و پس از گذشت یک هفته از گزارش ناپدید شدن مرد میانسال، سرانجام سرنخ‌های تازه‌ای به دست قاضی پرونده رسید که بیانگر یک حادثه هولناک بود. کارآگاهان به مردی جوان ظنین شدند و دستورات قضایی لازم برای دستگیری مظنون اصلی پرونده که در یکی از ادارات شرق استان شاغل بود، صادر شد. با دستگیری متهم وی ابتدا منکر به قتل رساندن این فرد میانسال بود که پس از مشاهده مستندات پرونده در نهایت به قتل از طریق شلیک گلوله با کلت کمری اعتراف کرد.

قاضی پرونده با مراجعه به چند فقره پرونده دیگر که در یک دهه قبل اتفاق افتاده و سر به مهر مانده بود، متوجه شباهت‌هایی در این قتل با پرونده‌های سابق شد، بنابراین بازجویی از متهم ادامه یافت و در نهایت در بازجویی‌های فنی متهم پرونده که مردی جوان است، به قتل چهار نفر شامل یک زن و سه مرد دیگر در سال‌های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ و آخرین قتل در مرداد ۱۴۰۳ اعتراف کرد.

متهم که در واقع یک فروشنده عمده مواد مخدر است و شغل کارمندی وی پوششی برای جنایت‌های او بوده، علت و انگیزه اصلی خود را از به قتل رساندن این افراد، انگیزه مالی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر اعلام کرده است.

ممکن است پرونده ابعاد وسیع‌تری پیدا کند و پای متهمان دیگری به پرونده باز شود. قاتل پس از انتقال مقتولان به بیابان‌های خارج از شهر اقدام به قتل این افراد و دفن آنها در چاه‌های متروکه می‌کرده است. در حال حاضر جسد دو نفر از مقتولان شامل یک زن و مرد کشف شده و تحقیقات در خصوص کشف دو جسد دیگر ادامه دارد.

منبع: هفت صبح

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون