داستان شگفت‌انگیز «گردنبند قرن»؛ گران‌ترین گردنبند جهان چطور ساخته شد و چقدر قیمت دارد؟

داستان شگفت‌انگیز «گردنبند قرن»؛ گران‌ترین گردنبند جهان چطور ساخته شد و چقدر قیمت دارد؟
این قطعه با ارزش که بابین آن را «گردنبند قرن» نامید، به خریداری ناشناسی فروخته شد. این گردنبند خارق العاده چهل و سه میلیون دلار قیمت دارد.
News ID: ۳۲۵۶۳
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

زی‌سان: ژان کریستف بابین، مدیرعامل بولگاری، سه سال پیش تصمیم گرفت یک الماس سخت بسیار کمیاب و خالص ۱۵۰ قیراطی بخرد. این تصمیم که ترکیبی از تحلیل، تخصص و البته شانس بود به این امید اتخاذ شد تا از این الماس بزرگ و نادر قطعه‌ای بی‌عیب‌و‌نقص تولید شود. او در‌این‌باره به ووگ بیزنس گفت: «تخمین اینکه از یک الماس خام چه مقدار سنگ بی‌عیب می‌توانید استخراج کنید، پیچیده است. ما فکر کردیم که می‌توانیم تا ۱۵۰ قیراط از این الماس استخراج کنیم و بنابراین بالاتر از دیگران قیمت دادیم.»

و این یک خرید موفقیت‌آمیز بود؛ این الماس خاص پس از دو هزار و ۸۰۰ ساعت کار، به گردن‌بند Serpenti Aeterna تبدیل شد که هفت الماس گلابی‌شکل داشت و وزن آن ۱۴۰ قیراط بود (۱۰ قیراط آن قربانی شد تا وزن نهایی تداعی‌کننده صدوچهلمین سالگرد تاسیس بولگاری باشد). این گردن‌بند را پریانکا چوپرا، سفیر بولگاری، در مراسم جواهرات این نشان تجاری در رم به گردن آویخت.

داستان شگفت‌انگیز «گردنبند قرن»؛ گران‌ترین گردنبند جهان چطور ساخته شد و چقدر قیمت دارد؟

این قطعه با ارزش که بابین آن را «گردنبند قرن» نامید، به خریداری ناشناسی فروخته شد. با قیمت عجیب چهل و سه میلیون دلار!

این گردنبند بیانیه جسورانه بولگاری است؛ به گفته بابین که از سال ۲۰۱۳ این نشان تجاری را اداره می‌کند، آنها همیشه از الماس استفاده کرده‌اند، اما مردم هنوز تمایل دارند سنگ‌های رنگی را در کار‌های این مارک ببینند، «بنابراین ما خواستیم تمام تلاشمان را بکنیم تا نشان دهیم که بولگاری در زمینه الماس‌هم به همان اندازه توانمند است».

این گردنبند بخشی از مجموعه ۱۵۶ قطعه‌ای جواهرات Aeterna است. آن هاتاوی که یک آویز یاقوت کبود عتیقه با ردیف‌هایی از الماس را به گردن آویخته بود، از جمله مهمانان این رویداد بود که در ردیف جلو نشسته بود. کارلا برونی و ایزابلا روسلینی از جمله دیگر مدل‌هایی بودند که جواهرات این مجموعه را به نمایش می‌گذاشتند.

جواهرسازان در سال‌های اخیر برای برپایی رویداد‌های مجلل جواهرات با جلب چهره‌های مشهور، اصحاب رسانه‌ها و مشتریان ثروتمند تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

خانه‌مدهایی، چون دیور، لویی ویتون، شانل و گوچی نیز به این رقابت پیوسته‌اند. بابین می‌گوید: «جواهرات فاخر بازاری است که در سطح جهانی در حال رشد است. پس از کووید، مشتریان ثروتمند بیش از هر زمان دیگری می‌خواهند از زیباترین چیز‌ها لذت ببرند. ما این شانس را داریم که یکی از معدود بخش‌هایی باشیم که می‌توانیم به خود ببالیم هر قطعه ما عملا منحصربه‌فرد است.»

به گفته بابین، مشتریان برتر در شرایط رکود جهانی هم در برابر کالا‌های لوکس انعطاف‌پذیرند و حتی زمانی که دیگر بخش‌های بازار با کاهش تقاضا مواجه می‌شوند، به خرید و سرمایه‌گذاری در کالا‌های لوکس و جواهرات فاخر ادامه می‌دهند. تعداد جواهرات فاخری که در سال تولید می‌شود به نسبت تعداد ابرثروتمندان، کم است و بازار آن همچنان رقابتی است.

بولگاری در سال ۲۰۲۴، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو فروش داشت که ۸۰ درصد آن جواهرات، ۱۳ درصد ساعت و بقیه لوازم جانبی، عطر و هتل‌های لوکس و استراحتگاه‌های تفریحی بود که بر اساس براورد شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری مورگان استنلی، بولگاری را به چهارمین مارک بزرگ جواهرات در جهان تبدیل کرد. بابین به سهم جواهرات فاخر از درآمد این خانه مد اشاره‌ای نکرد، اما توضیح داد که این بخش نیز تجارتی سودآور است.

داستان شگفت‌انگیز «گردنبند قرن»؛ گران‌ترین گردنبند جهان چطور ساخته شد و چقدر قیمت دارد؟

در رویداد رم، علاوه بر جواهرات، ۱۵ ساعت مجلل نیز به نمایش درآمد. از جمله این ساعت‌ها می‌توان به «راز فنیس» (Fenice Secret) اشاره کرد که از جنس طلای رز (صورتی) و سفید بود و یک نگین از روبلیت به عنوان سنگ مرکزی داشت و به قیمت دو میلیون و ۶۰۰ هزار یورو عرضه شد.

کیف دستی‌های عجیب از پوست‌های خاص با قیمت‌های گزاف تا ۴۵۰ هزار یورو و عطر‌های لوکس با قیمت‌هایی تا ۲۰۰ هزار یورو هم در این رویداد به نمایش گذاشته شدند. یکی از این عطر‌ها در بطری طلا و شیشه گرانقیمت مورانو بود که یک آویز به شکل سر مار در اطراف سری اسپری‌کننده آن قرار داشت.

مری کاترانتزو که در ماه آوریل به عنوان اولین طراح ارشد کالا‌های چرمی و لوازم جانبی بولگاری انتخاب شد، در این رویداد حضور داشت. اولین کیف‌دستی‌های خلاقانه او طی رویدادی در پاییز ارائه می‌شوند و قرار است که در ژانویه ۲۰۲۵ به فروشگاه‌های بولگاری وارد شوند.

بابین درباره لباس‌هایی که مدل‌ها در نمایش جواهرات فاخر پوشیدند، به ووگ بیزنس توضیح داد که برخلاف شوپارد که در حال امتحان کردن طراحی مد فاخر برای ارائه جواهراتش است، لباس مدل‌های بولگاری در نمایش جواهرات فاخر، به صورت سفارشی طوری طراحی شده‌اند که ظریف و ساده باشند تا توجه‌ها از جواهرات به چیز دیگری پرت نشود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون