ماموریت غیرممکن پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان

پرسپولیس و استقلال در تونل وحشت!

پرسپولیس و استقلال در تونل وحشت!
الهلال در اولین فصل لیگ نخبگان آسیا با تیم‌های پرسپولیس و استقلال، نمایندگان ایران، همگروه است و بنا بر قرعه‌کشی و برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در دو بازی میزبان سرخابی‌های پایتخت ایران در ریاض خواهد بود
News ID: ۳۲۵۵۹
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

زی‌سان: باشگاه الهلال عربستان سعودی پس از جذب ژائو کانسلو، حالا به سراغ کینگزلی کومان، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ، رفته است تا برای حضور قدرتمند در لیگ نخبگان آسیا کهکشانی‌تر شود.

مدیران قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان سعودی و پرافتخارترین باشگاه فوتبال در قاره کهن، پس از جذب بیش از ۱۰ ستاره با کیفیت از لیگ‌های اروپایی، همچنان به دنبال صید‌های جذاب‌اند و در همین راستا با مدیران باشگاه بایرن مونیخ آلمان بر سر خرید کینگزلی کومان به توافق رسیده‌اند.

بر اساس گزارش لویک تانزی، خبرنگار مطرح فرانسوی، بایرنی‌ها با فروش وینگر و مهاجم مطرحشان که از سال ۲۰۱۵ تاکنون عضو تیم ملی فرانسه است، ۲۸ میلیون دریافت خواهند کرد؛ مبلغی که با سایر پیشنهاد‌های رسیده به آلمان برای خرید کومان تفاوت چشمگیری دارد و باواریایی‌ها را به فروش وینگر پرافتخارشان متقاعد کرده است.

 

این در حالی است که آبی‌پوشان ریاض روز سه‌شنبه از یک خرید شگفت‌انگیز دیگر هم رونمایی کردند: ژائو کانسلو، مدافع پیشین تیم‌های اینتر، یوونتوس، منچسترسیتی و بارسلونا، که با قراردادی سه ساله به مبلغ ۲۸ میلیون دلار از منچسترسیتی به الهلال پیوست.

کانسلو فصل گذشته به‌صورت قرضی در بارسلونا توپ می‌زد و حالا قرار است بابت هر فصل حضور در الهلال، حدود ۱۵ میلیون دلار دریافت کند. این ستاره ۳۰ ساله فصل گذشته اسپانیا در ۴۲ مسابقه برای بارسلونا به میدان رفت و به نظر می‌رسد برای حضور در ترکیب «رئیس آسیا» آمادگی بسیار بالایی دارد.

الهلال در اولین فصل لیگ نخبگان آسیا با تیم‌های پرسپولیس و استقلال، نمایندگان ایران، همگروه است و بنا بر قرعه‌کشی و برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در دو بازی میزبان سرخابی‌های پایتخت ایران در ریاض خواهد بود.

پرسپولیس و استقلال در این رقابت‌ها با النصر و الاهلی، دیگر تیم‌های پرستاره سعودی نیز هم‌گروه‌اند که البته با توجه به ناکامی دو تیم ایرانی در جذب ستارگان باکیفیت، به نظر می‌رسد احتمال صعود آنها به مراحل حذفی را باید بسیار پایین ارزیابی کرد.

ارلینگ هالند، فوق‌ستاره منچسرسیتی، روز سه‌شنبه در واکنش به جدایی کانسلو، برای او نوشت: «برای تو آرزوی بهترین‌ها را در الهلال دارم و ضمنا هرگز این پاس زیبایت را فراموش نمی‌کنم»؛ اشار‌ه‌ای به پاس بیرون پای کانسلو به هالند در دیدار مقابل دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا.

کانسلو در الهلال جانشین سعود عبدالحمید، مدافع سعودی خواهد شد که هفته گذشته به رم ایتالیا پیوست.

از سوی دیگر رسانه‌های اسپانیایی خبر داده‌اند که مدیران باشگاه القادسیه، غول جدید لیگ عربستان سعودی که فصل گذشته به لیگ حرفه‌ای این کشور صعود کرد، بند فسخ ایکر آلمنا، ستاره ملی‌پوش باشگاه خیرونا را فعال کرده و در آستانه جذب این وینگر آماده هستند.

القادیسه به عنوان تیم صدرنشین لیگ عربستان سعودی در هفته دوم، پیش از این ناچو، کاپیتان رئال مادرید، را با قراردادی دو ساله و دستمزد سالانه ۱۰ میلیون یورویی به عربستان سعودی کشاند و حالا در حال استخدام یکی از ستاره‌های درحال رشد لالیگا است.

مارکا نوشت هنوز سه سال از قرارداد آلمان با خیرونا باقی مانده است و میشل سانچز، سرمربی خیرونا که فصل گذشته بهترین مربی لالیگا شد، هم برای فصل جدید به این ستاره ۲۰ ساله امید زیادی داشت، اما حالا پیوستن آلمان به القادسیه، یک اتفاق تلخ برای سانچز، باشگاه خیرونا و کیکه کارسل، مدیر ورزشی این تیم، است.

از دیگر اخبار جدید درباره خرید‌های پرسروصدای لیگ عربستان سعودی نیز می‌توان به توافق النصر با پاری‌سن ژرمن برای خرید میلان اشکرینیار اشاره کرد. به گزارش آ. اس اسپانیا و تایید فابریتزیو رومانو، باشگاه النصر عربستان سعودی پیشنهادی ‏رسمی برای خرید مدافع اسلواکی‌تبار به پاری‌سن ژرمن فرستاده و ‏مذاکرات دوطرف نیز تا حدی موفقیت‌آمیز پیش رفته است که باید این انتقال را انجام‌شده دانست.

این انتقال دائمی خواهد بود و اگرچه چند تیم حاضر در سری‌آ ایتالیا هم خواستار خرید اشکرینیار شده بودند، اما تفاوت چشمگیر پیشنهاد النصر با سایر باشگاه‌ها به تصمیم قطعی مالکان قطری پاری‌سن ژرمن برای فروش مدافعشان به النصر منجر شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون