پس لرزه‌های حضور پسر عارف در جلسه دولت؛ حمیدرضا عارف کیست و چه شغلی دارد؟

پس لرزه‌های حضور پسر عارف در جلسه دولت؛ حمیدرضا عارف کیست و چه شغلی دارد؟
حمید رضا عارف فعال اقتصادی و سرمایه گذار در سال ۱۳۵۷ به دنیا آمده و پسر محمدرضا عارف است. حمیدرضا، مدرک تحصیلی خود را از در رشته روابط بین الملل از دانشگاه فلوریدا اخذ کرده است.
News ID: ۳۲۵۴۷
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶

حضور حمیدرضا عارف، پسر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، در جلسه معارفه وزیر جدید صمت در شبکه‌های اجتماعی واکنش برانگیز شده است. در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌خوانیم.

حسن آقامیری، سخنران مذهبی در اینستاگرام خود نوشت: «آقای معاون اول! پسر شما چه‌کاره دولت هستند که تو مراسم رسمی تکریم و معارفه وزیر صمت حضور داشتند؟ اگر پستی دارند رسما اعلام کنید وگرنه دولت خانه پدر شما نیست.»

عبدالله گنجی، مدیرمسئول پیشین روزنامه‌ی جوان: برای بنده هم مثل بقیه سوال است، پسر دکتر عارف در جلسه معارفه چه می‌کند؟ حتی ممکن است موجه باشد خوب است توضیح داده شود.

اما قسم می‌خورم اگر فرزند برخی دیگر از همین اصلاح طلبان بود، به رو هم نمی‌آورند. موضوع خود عارف است. ظاهرا عارف سرنوشتی مثل لاریجانی یا ناطق و.. در جریان مقابل دارد.

کیانوش جهانپور: مراقب باشید، حالا که داماد‌ها رفتند، آقازاده‌ها باز نگردند …

محمد فاضلی مشاور مسعود پزشکیان در مناظرات انتخاباتی: آقای عارف! درباره حضور پسرتان در جلسه رسمی دولتی، خیلی روشت توضیح بدهید. اگر بساط این گونه حضورها-به هر دلیلی- و مداخلات امثال این آقازاده‌ها جمع نشود، عاقبتش بی‌آبرویی برای دولت است. امثال من آبرو پیش مردم گرو نگذاشتیم که امثال پسر آقای عارف در متن و حاشیه دولت جولان بدهند.»

میلاد علوی: دفتر معاون اول رئیس جمهوری و وزارت صمت باید پاسخ دهند که فرزند محمدرضا عارف با چه نقش و سمتی در مراسم تودیع و معارفه وزیر صمت حضور پیدا کرده و در کنار مشاوران او نشسته است. از او به عنوان «ژن خوب» دعوت شده یا «پسر معاون اول؟»

پس لرزه‌های حضور پسر عارف در جلسه دولت؛ حمیدرضا عارف کیست؟

پسر عارف کیست؟

انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول رئیس جمهور در دولت چهاردهم، انتقاد‌هایی را به همراه داشت و بسیاری ماجرای گاف پسرش حمیدرضا عارف را که به «ژن خوب» معروف شد، یادآوری کردند.

در سال ۱۳۹۶، پسر محمدرضا عارف در گفتگویی در برنامه خیلی محرمانه سایت ویدیوگرام، درحالی که درباره مسائل مختلف از جمله فعالیت‌های خودش و پدرش صحبت می‌کرد، گفت: «هر کسی که توانایی داشته و به نقطه‌ای رسیده، حتما استعداد‌هایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه ۱۵ کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود.

ما سه برادر، هر سه درس‌هایمان خوب بوده و خوب تحصیل کردیم؛ من خودم بعد از اینکه تحصیلاتم در دانشگاه صنعتی شریف به اتمام رسید، در سال ۸۵ رفتن آمریکا و با رزومه و نمرات خوبم (من زبانم همیشه خوب بود) در دانشگاه جرج واشنگتن پذیرش گرفتم و PHD روابط بین الملل را در دانشگاه فلوریدا خواندم. آنجا نگاه نمی‌کنند که تو پسر چه کسی هستی؟ به رزومه نگاه می‌کنند.»

این بخش از صحبت‌های او در همان زمان به سرعت وایرال شد و واکنش‌های تندی را برانگیخت. از آن زمان «ژن خوب» هم مانند «آقازاده» در ادبیات سیاسی ایران ماندگار شد.

بیوگرافی حمیدرضا عارف

حمید رضا عارف فعال اقتصادی و سرمایه گذار در سال ۱۳۵۷ به دنیا آمده و پسر محمدرضا عارف است.

حمیدرضا، مدرک تحصیلی خود را از در رشته روابط بین الملل از دانشگاه فلوریدا اخذ کرده است.

دو برادر دیگر به نام وحید متولد ۱۳۶۲ و سعید متولد ۱۳۶۷ دارد که هر سه متاهل هستند.

برادر وحید مدرک دکترای خود را از سوئیس دریافت کرده و تحصیل کرده است.

فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری‌های پسر محمدرضا عارف

پسر محمدرضا عارف که بیشتر مردم وی را با این نام می‌شناسند در یک مصاحبه با سایت خبرآنلاین گفت: «افتخار می‌کنم از با سن کم موفقیت‌های زیادی در عرصه سرمایه‌گذاری و اقتصادی بدست آورم. من از سال ۸۰ توانستم با توانایی شخصی خود چهار شرکت اقتصادی راه اندازی کنم. یکی از همین شرکت‌ها شرکت‌ام تی ان یا ایرانسل آفریقای جنوبی در سال ۱۳۸۴ وارد ایران کنم که اولین اپراتور خصوصی کشور است.»

او علاوه بر شرکت‌های اقتصادی وارد سرمایه‌گذاری در سینما نیز شده و سرمایه گذار فیلم سینمایی «فصل نرگس» هم بوده است.

البته درباره اینکه او کی و از چند سالگی شروع کرده و به این اعتبار داخلی و خارجی برای انجام پروژه‌های بزرگ رسیده باید گفت که پدرش، محمدرضا عارف از ۱۳۷۶ به مدت سه سال وزیر پست و تلگراف و تلفن بوده و از سال ۱۳۷۹، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، از سال ۱۳۸۰ به مدت چهار سال معاون اول دولت اصلاحات بوده است.

پس لرزه‌های حضور پسر عارف در جلسه دولت؛ حمیدرضا عارف کیست؟

همسر محمدرضا عارف کیست؟

حمیده مروج فرشتی٬ متولد سال ۱۳۳۵ در یزد است. او همسر محمد رضا عارف است. ایشان٬ متخصص پوست و مو بوده و با رتبه ۱۰ در دانشگاه علوم پزشکی٬ پذیرفته شد. دکتر مروج٬ متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌باشد. او دانشیار پوست این دانشگاه است و در مرکز تحقیقات لیرز پزشکی دانشگاه٬ عضویت دارد. وی٬ فلوشیپ درماتوپاتولوژی داشته و مقالات متعددی در داخل و خارج از کشور منتشر کرده است. او در زمینه ساخت پوست ترمیمی٬ فعالیت دارد.

حمیده مروج فرشتی در حالی که بیست و یک سال داشت٬ با همسرش که آن زمان دانشجو بود آشنا می‌شود و با وی ازدواج می‌کند. حاصل این ازدواج٬ ۳ فرزند است که هر سه٬ پسر هستند. پسر اول فارغ التحصیل برق از کشور سوئیس، پسر دوم فوق لیساس برق دانشگاه شریف و پسر سوم فارغ التحصیل پزشکی است، عارف سه نوه دارد.

منبع: روزیاتو

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون