حضور پر حاشیه فرزند معاون اول پزشکیان در جلسه تودیع و معارفه وزیر صمت

بازگشت «ژن خوب»؛ جنجالی که حمید رضا عارف به پا کرد!

بازگشت «ژن خوب»؛ جنجالی که حمید رضا عارف به پا کرد!
انتشار عکسی از حمید رضا در این جلسه، نه تنها صدای منتقدان دولت، بلکه صدای حامیان و نزدیکان مسعود پزشکیان را نیز در آورد. در فضای مجازی نیز که کاربران به شدت علیه آقازادگی موضع گرفته و آن را علیه اعتماد عمومی ارزیابی کرده‌اند
News ID: ۳۲۵۴۹
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

زی‌سان: حمید رضا عارف، فرزند معاون اول رئیس‌جمهور ۷ سال پس از خلق ایده جنجالی «ژن خوب» بار دیگر به صدر اخبار بازگشته است. آقازاده جنجالی، این بار در جلسه تودیع و معارفه محمد اتابک، وزیر صمت حضور پیدا کرد تا صدای انتقادات از این ماجرا سر به فلک بکشد.

به گزارش «زی‌سان»، انتشار عکسی از حمید رضا در این جلسه، نه تنها صدای منتقدان دولت، بلکه صدای حامیان و نزدیکان مسعود پزشکیان را نیز در آورد. در فضای مجازی نیز که کاربران به شدت علیه آقازادگی موضع گرفته و آن را علیه اعتماد عمومی ارزیابی کرده‌اند. 

انتقادات از خالق ایده ژن خوب در شرایطی است که اخیرا توئیت‌های گاه و بی‌گاه پسر مسعود پزشکیان، فرزند رئیس‌جمهور نیز انتقاداتی را به همراه داشته بود. حالا بسیاری بر این باورند که همانند دولت‌های قبلی دخالت نزدیکان روسای جمهور و ورزا می‌تواند تهدیدی جدی برای دولت وفاق ملی مسعود پزشکیان باشد. 

حمیدرضا عارف از ژن خوب تا حضور جنجالی!

حمیدرضا عارف در سال ۱۳۵۷ متولد شده و دارای مدرک دکتری در رشته روابط بین الملل از آمریکا است. اسم حمید رضا با ژن خوب گره خورده است. او در ۳۰ تیرماه ۱۳۹۶ در یک مصاحبه جنجالی با سایت ویدیوگرام در برنامه خیلی محرمانه گفت: «هر کسی که توانایی داشته و به نقطه‌ای رسیده، حتما استعداد‌هایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه ۱۵ کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود. ما سه برادر، هر سه درس‌هایمان خوب بوده و خوب تحصیل کردیم؛ من خودم بعد از اینکه تحصیلاتم در دانشگاه صنعتی شریف به اتمام رسید، در سال ۸۵ رفتم آمریکا و با رزومه و نمرات خوبم (من زبانم همیشه خوب بود) در دانشگاه جرج واشنگتن پذیرش گرفتم و PHD روابط بین الملل را در دانشگاه فلوریدا خواندم. آنجا نگاه نمی‌کنند که تو پسر چه کسی هستی؟ به رزومه نگاه می‌کنند.»

همین مصاحبه کافی بود تا جنجالی بزرگ در سطح عمومی جامعه ایجاد شود. در این مقطع به شدت موضوع آقازادگی و ژن خوب مورد انتقاد واقع شد. حالا بعد از ۷ سال بار دیگر نام آقازاده عارف به صدر اخبار بازگشته تا موج انتقادات علیه پدر و دولت‌اش سرازیر شود. 

آه از نهاد نزدیکان و حامیان پزشکیان بلند شد!

نزدیکان پزشکیان و حامیان دولت چهاردهم واکنش نسبتا شدیداللحنی به حضور فرزند معاون اول و عکش منتشر شده از سوی او داشتند. محمد فاضلی مشاور مسعود پزشکیان که حرکت جنجالی او در تلویزیون حاشیه ساز شده بود، طی یادداشتی به تندی از حضور پسر محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در جلسه معارفه وزیر صمت انتقاد کرد و نوشت:

«آقای عارف! درباره حضور پسرتان در جلسه رسمی دولتی، خیلی روشن توضیح بدهید. اگر بساط این گونه حضورها-به هر دلیلی- و مداخلات امثال این آقازاده‌ها جمع نشود، عاقبتش بی آبرویی برای دولت است. امثال من آبرو پیش مردم گرو نگذاشتیم که امثال پسر آقای عارف در متن و حاشیه دولت جولان بدهند.»

جنجالی که حمید رضا عارف، آقای «ژن خوب» بر پا کرد!

+ بیشتر بخوانید: فائزه دولتی مشاور عارف در دولت پزشکیان کیست؟

سیدحسن آقامیری، سخنران مذهبی نیز که در دوران انتخابات تمام و کمال از مسعود پزشکیان حمایت کرده بود، خطاب به محمدرضا عارف معاون اول نوشت: «آقای معاون اول! پسر شما چه‌کاره‌ی دولت هستند که تو مراسم رسمی تکریم و معارفه وزیر صمت حضور داشتند؟! جمع کنید این بساط کثافت کاری رو. ایشون غلط می‌کنند تو جلسه رسمی دولتی شرکت کنند و شما هم غلط می‌کنی اجازه‌ی حضور ایشون رو می‌دید. اگر پستی دارند رسماً اعلام کنید اگر نه دولت خونه‌ی پدر شما نیست.»

جنجالی که حمید رضا عارف، آقای «ژن خوب» بر پا کرد!

محمدتقی کروبی، فعال سیاسی و فرزند مهدی کروبی: بر رئیس‌جمهور محترم است که از ابتدای کار دولت وفاق، بستر ویژه‌خواری را در کلّ [حکمرانی کشور] و اگر نمى‌تواند حدّاقل در دولت محدود کند.

تیغ انتقادات بر روی موضوع حذف آقازادگی

در فضای مجازی نیز انتقادات بی‌شماری از سوی شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ای و اکانت‌های مشهور علیه عکس منتشر شده از پسر محمد رضا عارف مطرح شد. 

محمدحسین پویانفر، مداح و فعال رسانه‌ای، با انتشار تصویری از حمیدرضا عارف در جلسه معارفه وزیر صمت، خطاب به محمدرضا عارف و مسعود پزشکیان، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

بُنَیَّ فَأَحْبِبْ لِغَیْرِکَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِک

هر آنچه برای خودت می‌پسندی برای دیگران هم بپسند؛ 

وَ اکْرَهْ لَهُ مَا تَکْرَهُ لَهَا 
‏و هر چه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم مپسند

آقایان از همین اول راه به نهج البلاغه عمل کنید

جنجالی که حمید رضا عارف، آقای «ژن خوب» بر پا کرد!

علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرا: به یکی از مسئولانِ نظام اخیرا گفتم بازتابِ حضورِ آقازاده‌ها در تشکیلاتِ پدرانشان و بهره‌برداری از منافعِ آنها را در میان مردم دنبال می‌کنید؟! گفت مهم نیست و جمع بندی این شده که برای جلوگیری از نفوذ، بصورت ‎رسمی و ‎غیررسمی آقازاده‌ها، داما‌ها و عروس‌ها در حوزه‌ی مسئولیتیِ پدرشان، نقش‌آفرینیِ جدی کنند!این معضلِ فاجعه‌بار که در همه دولت‌ها، قوا و نهاد‌های حاکمیتی، گریبان‌گیرِ نظام شده، فرسنگ‌ها با شعارِ عدالت‌خواهیِ ابتدای انقلاب فاصله دارد!

عبدالله گنجی، مدیرمسئول پیشین روزنامه جوان: برای بنده هم مثل بقیه سوال است، پسر دکتر عارف در جلسه معارفه چه می‌کند؟ حتی ممکن است موجه باشد خوب است توضیح داده شود. اما قسم می‌خورم اگر فرزند برخی دیگر از همین اصلاح طلبان بود، به رو هم نمی‌آورند. موضوع خود عارف است. ظاهرا عارف سرنوشتی مثل لاریجانی یا ناطق و.. در جریان مقابل دارد.

المیرا شریفی مقدم، مجری صداوسیما نیز نوشت: از فرزندسالاری و فامیل بازی در دولت‌ها خسته شدیم.

محمدرضا مهاجری، فعال رسانه‌ای هم در انتقادی تند نوشت: انتقاد به حضور فرزند معاون اول در یک جلسه درست است و به حق و به جا لیکن به شما عزیزی که از دولتی حمایت کرده‌اید که دولت همسر و داماد و برادر داماد و دوست‌های داماد بوده نمی‌رسد. بفرمایید انتهای صف!

طرح شایعه نقش آقازاده عارف در انتخاب اتابک به عنوان وزیر صمت

از آنجایی که حاضران در جلسه معارفه را شخص وزیر دعوت می‌کند، به نظر می‌رسد محمد اتابک، شخصا حمید رضا عارف را به نشست دعوت کرده است. همین امر به شایعات و شائبه‌ها پیرامون رابطه نزدیک پسر عارف با اتابک دامن زده است. حتی برخی این فرضیه جنجالی را مطرح کرده‌اند که دوستی میان حمید رضا با محمد اتابک زمینه‌ساز ورود او به کابینه دولت شد است! 

البته شایان ذکر است که این موضوع تنها در حدی یک فرضیه از سوی برخی رسانه‌های خبری و اشخاص مطرح شده و هیچ گونه اعتبار قابل استنادی ندارد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون