جنایت ناموسی بعد از درگیری با داماد عمه

جنایت ناموسی بعد از درگیری با داماد عمه
مرد جوان در جریان کینه قدیمی از دوست خود او را به قتل رساند
News ID: ۳۲۳۰۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

۱۱ فروردین ماه امسال رسیدگی به قتل مرد جوان افغان در دستور کار ماموران جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد مقتول به نام جمیل در جریان یک درگیری دسته جمعی مقابل خانه یکی از اقوام خود واقع در خیابان فرجام با اصابت ضربه چاقو به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد. اما ساعتی بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داد و رسیدگی به موضوع وارد فاز جنایی شد.

به این ترتیب تحقیقات برای رازگشایی از ماجرا کلید خورد و در اولین قدم از تحقیقات شرکت کنندگان در نزاع هدف تحقیق و بازجویی قرار گرفتند. نتیجه تحقیقات این بود که در جریان نزاع دسته جمعی مرد جوانی به نام ماهر با ضربه چاقو جمیل را زخمی کرده بود که منجر به قتل او شد.

با اطلاعات به دست آمده متهم خیلی سریع شناسایی و دستگیر شد و در همان برخورد ابتدایی با ماموران جنایی به قتل جمیل اعتراف کرد. با اقرار صریح متهم به اتهام انتسابی و طی روال قانونی پرونده، متهم اقدام به بازسازی صحنه جرم کرده و پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست از دادسرای جنایی تهران، پرونده برای ادامه روند رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و متهم برای دفاع از خود پای میز محاکمه رفت.

در دادگاه

در ابتدای جلسه محاکمه پدر جمیل به عنوان تنها ولی دم پرونده تقاضای قصاص متهم را مطرح کرد. سپس متهم در جایگاه دفاع قرار گرفت و در مقام دفاع از خود گفت: «جمیل از دوستان قدیمی من است. ما از چند سال قبل با همدیگر کل کل داشتیم و به خاطر اختلافاتی که بین ما به وجود آمده بود از همدیگر خشم و کینه داشتیم.»

سپس ماهر در تشریح علت اختلافات خود با جمیل گفت: «مدتی قبل من متوجه شدم که جمیل به خواهرم پیام داده و از او درخواست دوستی کرده است. وقتی متوجه این موضوع شدم خیلی عصبانی شدم و با جمیل بحثم شد. از همان موقع او به خاطر فحاشی‌هایم از من کینه به دل گرفت.»

ماهر در ادامه گفت: «جمیل دوست صمیمی احمد بود. احمد همسر دخترعمه من است. من با احمد هم مشکل و اختلاف دارم به دلیل اینکه چند سال قبل بود که من پستی در فیس بوک گذاشتم که احمد زیر عکس من با حالت تحقیر و تمسخر برایم کامنت گذاشت. من عصبانی شدم و کار به فحاشی در فضای مجازی کشید. از آن موقع به بعد بار‌ها با همدیگر دهان به دهان شدیم و هر بار همدیگر را به باد فحش و ناسزا می‌گرفتیم.»

متهم در مورد شب حادثه گفت: «شب حادثه من در خانه‌مان بودم که دوباره با احمد در فضای مجازی دعوایمان شد. خون جلوی چشمانم را گرفته بود و با دخترعمه‌ام یعنی همسر احمد تماس گرفتم و به او گفتم می‌خواهم با احمد قرار دعوا بگذارم. دخترعمه‌ام سعی کرد من را آرام کند و گفت پسردایی از خر شیطان بیا پایین! گفت اگر می‌خواهی به منزل ما بیا به عنوان مهمان و قدمت هم روی چشم، اما دعوا راه نینداز. فقط بیا حرف بزنیم تا مشکل را حل کنیم و تو و احمد موضوع دلخوری را از دل هم در بیاورید.»

متهم ادامه داد: «دخترعمه‌ام می‌خواست من و شوهرش از همدیگر معذرت خواهی کنیم تا بین ما صلح و صفا برقرار شود. من هم با یکی دو نفر از دوستانم مقابل خانه احمد واقع در خیابان فرجام رفتیم. وقتی به آنجا رسیدیم اول برای همدیگر شاخ و شانه کشیدیم و حتی درگیری مختصری هم بین ما به وجود آمد. اما با میانجیگری موضوع حل شد و ما داشتیم از محل دور می‌شدیم که یکدفعه سر و کله جمیل پیدا شد. او فهمیده بود که بین و احمد درگیری به وجود آمده و به بهانه طرفداری از احمد بود تا به خاطر دعوای ناموسی که قبلا بین ما بود با من تسویه حساب کند.»

متهم در اعتراف به درگیری خونین گفت: «جمیل به سمت من آمد و با هم گلاویز شدیم. در جریان درگیری برای هم چاقو کشیدیم و نمی‌دانم چه شد که یک ضربه چاقوی من به او اصابت کرد، اما من قصد کشتن او را نداشتم.» بعد از پایان اعترافات متهم و وکیل تسخیری او ختم جلسه دادرسی اعلام شده و قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

منبع: هفت صبح

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون