به این دلایل به کودکان زیر ۱۱ سال گوشی هوشمند ندهید

به این دلایل به کودکان زیر ۱۱ سال گوشی هوشمند ندهید
یک شرکت مخابراتی بریتانیایی توصیه‌های جالبی در خصوص استفاده از گوشی موبایل برای سنین مختلف ارائه کرده است. آن‌طور که EE می‌گوید، نباید به کودکان زیر ۱۱ سال گوشی هوشمند داد و استفاده کودکان ۱۱ تا ۱۳ ساله از گوشی هوشمند هم باید تحت نظر والدین باشد.
News ID: ۳۲۱۵۴
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره ایمنی اینترنت، زمان استفاده از صفحه‌نمایش و تأثیر استفاده از دستگاه‌های دیجیتال بر سلامت کودکان وجود دارد. از همین رو ممکن است بسیاری از والدین نسبت به سن مناسب خریدن گوشی برای کودکان تردید داشته باشند.

بر اساس گزارش شهرسخت‌افزار، EE توصیه می‌کند که به کودکان زیر ۱۱ سال گوشی هوشمند داده نشود. برای این گروه سنی، بهتر است از دستگاه‌های ساده‌تری مانند گوشی‌های ساده (دکمه‌ای) که فقط قابلیت تماس و پیامک دارند، استفاده شود. گوشی‌های هوشمند برای کودکان ۱۱ تا ۱۳ سال قابل‌قبول است، اما کنترل‌های والدین بر استفاده از آنها ضروری است. به همین منظور باید دسترسی به شبکه‌های اجتماعی محدود شود و والدین بر چگونگی استفاده از دستگاه نظارت کنند.

برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ ساله، EE معتقد است که می‌توان کمی آزادی بیشتری قائل شد، هرچند که همچنان پیشنهاد می‌کند دسترسی به سایت‌های نامناسب توسط والدین محدود شود. دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای این گروه سنی قابل‌قبول است، اما EE توصیه می‌کند حساب‌های کاربری به حساب والدین متصل باشد تا نظارت بهتری صورت گیرد.

طبق یک نظرسنجی از Common Sense Media و بیمارستان کودکان C.S. Mott دانشگاه میشیگان در سال گذشته، متوسط زمان استفاده نوجوانان از گوشی موبایل در روز بیش از چهار ساعت است و تقریباً نیمی از این زمان در تیک‌تاک صرف می‌شود. بدتر اینکه بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که روزانه بیش از ۲۰۰ اعلان دریافت می‌کنند و برخی از آنها تا ۵,۰۰۰ اعلان در یک دوره ۲۴ ساعته دریافت کرده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

tags # کودک
سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون