مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد

آمریکا بزرگ‌ترین موج کرونا در دو سال گذشته را تجربه می‌کند؟

آمریکا بزرگ‌ترین موج کرونا در دو سال گذشته را تجربه می‌کند؟
افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ ناشی از کاهش ایمنی بدن و همچنین بروز سه سویه جدید است که دربرابر آنتی‌بادی‌های پیشین مقاوم‌اند
کد خبر: ۳۱۱۰۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

زی‌سان: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده با موج قابل توجهی از ابتلا به کووید-۱۹ مواجه شده و از ژوئیه ۲۰۲۲ سطح فعالیت این ویروس در فاضلاب به بالاترین حد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، دکتر جاناتان یودر، معاون مدیر برنامه نظارت بر فاضلاب مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، درباره این موضوع گفت: «در حال حاضر، سطح فعالیت ویروس کووید-۱۹ در فاضلاب در سطح ملی بسیار بالا گزارش شده و بالاترین میزان در منطقه غربی ایالات متحده ثبت شده است.»

این کارشناس هشدار داد که با توجه به این میزان سطح فعالیت ویروس، موج کووید-۱۹ امسال زودتر از سال گذشته رخ خواهد داد. سال گذشته این موج در اواخر اوت و اوایل سپتامبر اتفاق افتاد.

بنابر گزارش متخصصان واحد کووید- ۱۹ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، هم‌زمان با شیوع این موج تابستانی پیش‌بینی می‌شود که مراجعه به مراکز اورژانس، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر نیز افزایش یابد.

این مرکز اعلام کرده است که تا پایان ژوئیه، به ازای هر یکصد هزار نفر شهروند آمریکایی حدود چهار نفر به‌دلیل ابتلا به کووید در بیمارستان بستری شده‌اند، در حالی که پیش از آن، در ماه مه، به‌ازای هر یکصد هزار نفر یک نفر بستری شده بود.

در گزارش سی‌ان‌ان اشاره شده است که داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده با آنچه در شبکه سراسری نظارت بر فاضلاب به دست آمده همخوانی دارد.

 دکتر مارلین وولف، استادیار بهداشت محیط و از مدیران شبکه نظارت بر فاضلاب ایالات متحده، در این زمینه گفت: «سطوح گزارش‌شده از ویروس در شبکه فاضلاب بسیار بالا است و می‌توان گفت بالاترین میزانی است که تا به حال در طول موج تابستانی دیده‌ایم. ما در حال حاضر ویروس سارس ـ کووـ۲ (SARS-CoV-۲) را در سراسر کشور در صددرصد نمونه‌ها شناسایی کرده‌ایم.»

شبکه نظارت بر فاضلاب ایالات متحده اوایل سال ۲۰۲۲ بررسی‌های نظارتی‌اش را درباره ویروس کووید آغاز کرد. تعداد مراکزی که بر این موضوع نظارت می‌کند نیز به مرور زمان افزایش یافته است.

دکتر الکساندریا بوهم، متخصص محیط زیست و از مدیران شبکه نظارت بر فاضلاب، نیز درباره شیوع موج تابستانی کووید-۱۹ هشدار داد و گفت: «میزان ویروس مشاهده‌شده در حال حاضر بسیار بالاتر از موج‌های تابستانی قبلی است، اما در عین حال هنوز کمتر از میانگین اوج قله‌های زمستانی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ است.»

پس از فروکش کردن موج شدید ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده، بسیاری از مقام‌های بهداشتی، مانند گذشته، ویروس کرونا را به‌شکل اضطراری ردیابی نمی‌کنند و تخمین‌های قابل اعتماد زیادی از میزان ابتلای روزانه یا هفتگی به این ویروس در آمریکا وجود ندارد، آنها اغلب برای پیگیری تعداد موارد جدید به بررسی سطح ویروس در شبکه فاضلاب می‌پردازند.

 این در حالی است که به گفته برخی از کارشناسان، میزان ویروس در فاضلاب دقیقا با تعداد موارد ابتلا مرتبط نیست، و ممکن است ناشی از موارد دیگر باشد، از جمله آنکه هنگام نمونه‌برداری چه مقدار آب از شبکه فاضلاب می‌گذرد یا چه مقدار ویروس از یک نوع خاص ممکن است از افراد دفع شود.

آنها می‌گویند که نمونه‌برداری‌های مکرر نشان داده است که میان تعداد افراد مبتلا در یک منطقه خاص و میزان ویروس در فاضلاب محلی رابطه قوی وجود دارد، هرچند نمی‌توان دقیقا گفت که در مقایسه با سال‌های گذشته چقدر بیشتر است.

به باور متخصصان، افزایش موارد ابتلا به کووید تابستانی ناشی از عوامل مختلفی مانند کاهش ایمنی شهروندان و همچنین بروز سه نوع جدید است که با انحراف از ویروس اصلی یعنی جی‌ان‌یک (JN.۱) دربرابر آنتی‌بادی‌ها مقاومت یافته‌اند.

افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده در حالی رخ می‌دهد که واکسن به‌روزشده این ویروس که برای محافظت بهتر دربرابر سویه‌های جدید طراحی شده هنوز در دسترس نیست.

در ماه ژوئن، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به تولیدکنندگان واکسن کووید-۱۹ دستور داد که محصولاتشان را برای پاییز به‌روزرسانی کنند تا دربرابر سویه‌های جدید هم کارایی داشته باشند. این سازمان هنوز آخرین تغییرات واکسن‌های کووید-۱۹ را تایید نکرده است، اما کارشناسان می‌گویند که واکسن‌های به‌روزشده شرکت‌های فایزر، مدرنا و نوواواکس ممکن است در هفته‌های آینده آماده شوند.

به باور برخی از کارشناسان، تا آن زمان شهروندان آمریکا باید هشدار‌ها درباره استفاده از ماسک در فضا‌های شلوغ و سرپوشیده را جدی بگیرند.

منبع: ایندیپندنت

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون