اقدام عجیب آمریکا؛ زیردریایی مجهز به موشک هدایت‌شونده در آب‌های خاورمیانه مستقر شد

اقدام عجیب آمریکا؛ زیردریایی مجهز به موشک هدایت‌شونده در آب‌های خاورمیانه مستقر شد
به گزارش رویترز، اعلام عمومی اعزام زیردریایی یو‌اس‌اس جورجیا به خاورمیانه اقدامی نادر از سوی وزارت دفاع آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه به‌شمار می‌رود
کد خبر: ۳۰۴۵۱
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

زی‌سان: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از استقرار زیردریایی یو‌اس اس جورجیا در آب‌های خاورمیانه خبر داد. این زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده است و از ماه جولای در آب‌های مدیترانه است.

به گزارش رویترز، اعلام عمومی اعزام این زیردریایی به خاورمیانه اقدامی نادر از سوی وزارت دفاع آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه به‌شمار می‌رود.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که آستین در گفتگو با همتای اسرائیلی خود تاکید کرد که اعزا ناوگروه آبراهام لینکلن به منطقه را نیز تسریع کرده است.

آستین همچنین بر تعهد آمریکا به دفاع از رژیم اسرائیل تاکید کرد. آمریکا پیش‌تر نیز از اعزام جنگنده و ناو‌های بیشتر به منطقه خبر داده بود. ناوگروه آبراهام لینکلن نیز همراه با جنگنده‌های اف-۳۵ راهی منطقه است.

اکسیوس اخیرا گزارش داده است که انتظار می‌رود حمله احتمالی ایران به رژیم اسرائیل در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران، قریب‌الوقوع باشد.

همزمان حمله‌ها به نیرو‌های آمریکایی در منطقه افزایش یافته است.

حماس نیز در حالی که انتظار می‌رفت برای دور جدید مذاکرات آتش‌بس آماده باشد، اعلام کرد به جای مذاکرات بیشتر خواستار بازگشت به طرح آتش‌بسی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده بود. اقدامی که برخی آن را تلاش حماس برای بهره‌برداری از تهدید حمله احتمالی ایران به رژِیم اسرائیل توصیف کرده‌اند. 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون