همه چیز درباره افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو!

همه چیز درباره افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو!
برای شرکت در ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ نیاز به افتتاح حساب وکالتی است. زمان افتتاح حساب وکالتی چقدر است و متقاضیان باید چقدر پول در این حساب‌های وکالتی برای شرکت در ثبت نام ایران خودرو مسدود کنند؟
کد خبر: ۳۱۰۵۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ چند روزی است که آغاز شده است. (اطلاعات کامل در این باره را از اینجا بخوانید) برای شرکت در این ثبت نام شما نیاز دارید تا حساب وکالتی افتتاح کنید. 

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی به نوعی از حساب گفته می‌شود که به شخص، سازمان یا شرکت خاصی اجاره برداشت پول بدون نیاز به اجازه و تأیید از سوی مالک اصلی را می‌دهد. با افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو، در حقیقت به ایران خودرو اجازه می‌دهید با تشخیص واجد شرایط بودن، شما را در قرعه کشی شرکت دهد و در صورت برنده شدن، مبلغ را از حساب شما برداشت نماید. با اعطای وکالت حساب به کارگزاری یا شرکت ایران خودرو، این نهاد‌ها وجه موردنیاز را تا زمان مقرر در حساب بلوکه می‌کنند. این حرکت در راستای جلوگیری از دخالت واسطه‌ها در فرایند فروش انجام شده است.

آیا برای افتتاح حساب وکالتی نیاز به حضور در شعبه است؟

حساب وکالتی ایران خودرو، تفاوتی با حسابی که برای بورس کالا و خرید خودرو ایجاد می‌شود ندارد. برای افتتاح این حساب، نیازی به حضور در شعبه بانک هم نیست. با مراجعه به سایت هریک از بانک‌های حساب وکالتی ایران خودرو، می‌توانید اجازه برداشت از یکی از حساب‌های قبلی‌تان را بدهید. پس از اتمام قرعه کشی، در صورت برنده شدن شما مبلغ از حساب برداشت شده و برای تکمیل باقی وجه، با پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

کدام بانک‌ها افتتاح حساب وکالتی دارند؟

متقاضیان خرید محصولات ایرانخودرو صرفاً در بانک‌های عامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده می‌توانند حساب را به نام ایران خودرو وکالتی کنند. خودرو‌های قابل عرضه در این طرح شامل پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید «ری را» است.

چگونه حساب خود را وکالتی کنیم؟

باید جهت وکالتی کردن حساب ایران خودرو مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان در حساب موردنظر داشته باشند. اگر کمتر از این مبلغ در حساب باشد، ثبت نام صورت نخواهد گرفت.

مهلت افتتاح حساب وکالتی چقدر است؟

طبق جدیدترین اطلاعیه منتشر شده توسط ایران خودرو، مهلت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو از یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تا پایان روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ ادامه (تا ساعت ۲۴) ادامه خواهد داشت. مهلت ثبت نام خودرو نیز تمدید شده و متقاضیان تا تاریخ ۱ شهریور فرصت انتخاب و ثبت نام برای خودروی انتخابی را خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب وکالتی چیست؟

بسته به نوع بانک مدارک مورد نیاز فرق می‌کند و شما می‌توانید با مراجعه به سایت هر بانک از مدارک و نحوه باز کردن حساب وکالتی آگاه شوید. 

آیا می‌توان از ثبت نام حساب وکالتی ایران خودرو انصراف داد؟

انصراف از طرح حساب وکالتی ایران خودرو ممکن است. شما می‌توانید در صورت نیاز، می‌توانید انصراف خود از وکالتی کردن حساب ایران خودرو را اعلام کنید و وجه بلوکه شده را مجدداً برداشت نمایید.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون