همه چیز درباره سریال نجیب‌زاده‌ای در مسکو (A Gentleman in Moscow)

همه چیز درباره سریال نجیب‌زاده‌ای در مسکو (A Gentleman in Moscow)
سریال دوره پر فراز و نشیبی از تاریخ را تصویر می‌کند و شخصیت اصلی آن کنت الکساندر روستوف، فردی است که دادگاه بلشویک‌ها در سال ۱۹۲۲ به حصر خانگی در هتلی مجلل نزدیک کاخ کرملین محکوم می‌کند.
کد خبر: ۳۰۹۳۱
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

زی‌سان: انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه مهم‌ترین انقلاب قرن بیستم بود که تقریباً تمام دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد و جهان را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کرد. در جریان انقلاب روسیه، مالکیت خصوصی لغو شد و تمام امور به شورا‌ها واگذار شد. تمام زمین‌های مالکان نیز میان دهقانان تقسیم شد. در ۱۹۱۸ میلادی، بلشویک‌ها رسماً نام خود را به حزب کمونیست اتحاد شوروی تغییر دادند.

در بامداد ۱۷ ژوئیهٔ ۱۹۱۸ نیکلای دوم و اعضای خانواده‌اش در زیرزمین خانه به ضرب گلوله به‌دست بلشویک‌ها کشته شدند و اجساد آنان در جنگل مجاور شهر سوزانده و دفن شد. اشراف روسیه نیز یکی پس از دیگری به سرنوشت تلخی دچار شدند؛ یا اعدام شدند، یا به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شدند. آنهایی که خوش‌شانس‌تر بودند، توانستند از کشور فرار کنند. نقل‌قولی از رئیس پلیس مخفی حکومت کمونیستی تحت عنوان «چکا» هست که به مأمورانش می‌گفت: «هدف ازبین‌بردن بورژوازی به‌عنوان یک طبقه است.

سریال نجیب‌زاده‌ای در مسکو

 برای دستگیری اشخاص ضروری نیست دلیل و مدرکی دربارۀ فعالیت آنها علیه حکومت شوروی یا اظهار مطلبی بر ضد حکومت داشته باشید. اولین سؤال شما از بازداشت‌شدگان باید این باشد که از کدام طبقه است، فرزند کیست، کجا تحصیل کرده و چه شغلی داشته است. پاسخ به این سؤالات برای تعیین سرنوشت شخص کافی است.» سریال «نجیب‌زاده‌ای در مسکو» روایت داستان همین دوران روسیه است.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مینی سریال مرد شاه بلوطی The Chestnut Man

سریال«نجیب‌زاده‌ای در مسکو/ A Gentleman in Moscow» با اقتباس از رمان پرفروش به همین نام اثر آمور تالز که سال ۲۰۱۶ منتشر، ساخته شد. از این کتاب تاکنون چهار میلیون نسخه فروخته شده و بارارک اوباما، تام هنکس و آن پچت از جمله چهره‌هایی بودند که از آن بسیار طرفداری کردند.

سریال نجیب‌زاده‌ای در مسکو

رمان تاولز تا حد زیادی از ادبیات روسیِ پیش از انقلاب الهام گرفته شده است، فیلمنامه این سریال را بن ونستور نویسنده «همه مخلوقات کوچک و بزرگ» و «آخرین پادشاهی» نوشته و کمپانی هارپر سازنده «جنگ و صلح» و «پیکی بلایندرز» از سازندگان سریال است. سریال «نجیب‌زاده‌ای در مسکو» به کارگردانی سام میلر و سارا اوگرمن ساخته شده است. سریال دوره پر فراز و نشیبی از تاریخ را تصویر می‌کند و شخصیت اصلی آن کنت الکساندر روستوف، فردی است که دادگاه بلشویک‌ها در سال ۱۹۲۲ به حصر خانگی در هتلی مجلل نزدیک کاخ کرملین محکوم می‌کند.

ایوان مک‌گرگور در نقش کنت روستوف بازی می‌کند؛ فردی که پس از انقلاب اکتبر روسیه متوجه می‌شود گذشته طلایی‌اش او را در سمت اشتباه تاریخ قرار داده و با توجه به اینکه از اعدام فوری در امان مانده، باید به تبعید در یک اتاق زیرشیروانی در این هتل مجلل رضایت دهد.

سریال نجیب‌زاده‌ای در مسکو

 وی اگر پا بیرون بگذارد با مرگ روبرو می‌شود. سال‌ها می‌گذرد و زندگی پرفراز و نشیب روسیه بیرون از در‌های هتل جریان دارد و در این میان روستوف وارد دنیای بسیار بزرگ‌تری از اکتشاف‌های حسی می‌شود و در حالی که زندگی جدیدی را پشت دیوار‌های هتل می‌سازد، این هتل به‌سرعت از یک مکان مجلل به زندانی عجیب برای او تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مینی سریال بانوی دریاچه/ Lady in the Lake

با این‌حال، کنت با قدرت و شخصیت منحصربه‌فردش، توانسته روحیه‌اش را حفظ کند و حتی در این شرایط دشوار نیز به دنبال یافتن معنا و هدف در زندگی‌اش باشد و به ارزش واقعی دوستی، خانواده و عشق پی می‌برد. مک گرگور هم چنین تهیه کننده اجرایی سریال هم است، او داستان سریال را شگفت‌انگیز خواند.

سریال نجیب‌زاده‌ای در مسکو

«نجیب‌زاده‌ای در مسکو» می‌توانست یک فیلم دو ساعته باشد که یک باشگاه کتابخوانی می‌توانست آن را به عنوان سرگرمی انتخاب کند، با این وجود سریال کمی آهسته شروع می‌شود، اما قبل از پایان با یک اوج فوق العاده، به چندین قله متناوب تعلیقی می‌رسد. این شامل عناصر حماسه خانوادگی گسترده و همچنین تریلر‌های پرتنش جاسوسی است، اما تاریخ بسیار واقعی و اغلب وحشتناک شوروی را در خود جای داده است.

از دیگر بازیگران سریال، مری الیزابت وینستد، بو گاددون، جانی هریس، لیه هاروی، آناستازیا هیل، پل ردی و آلکسا گودال در سریال نجیب زاده‌ای در مسکو به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون