پدری رفت گواهی تولد دوقلوهایش را بگیرد، اما اسرائیل آنها را کشت

داستان تکان‌دهنده «پدر دوقلوها»

داستان تکان‌دهنده «پدر دوقلوها»
«من تازه برگه ولادت آیسل و عسر را گرفته بودم. آنها روز ۱۰ اوت به دنیا آمدند، من بیرون از خانه بودم و داشتم مدارک را برای گرفتن شناسنامه نهایی می‌کردم که با من تماس تلخ را گرفتند.»
کد خبر: ۳۰۶۰۷
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴

زی‌سان: دوقلو‌های تازه متولد شده روز سه‌شنبه در حمله هوایی رژیم اشغالگر اسرائیل در مرکز نوار غزه شهید شدند. این دو نوزاد در حالی جان باختند که پدرشان برای دریافت گواهی تولدشان به اداره مربوطه رفته بود.

این دو نوزاد روز شنبه در شهر دیرالبلاح به دنیا آمدند، اما حمله رژیم اسرائیل به محلی که آنها در آنجا پناه گرفته بودند، به زندگی این دو نوزاد شروع نشده پایان داد. مادر این دوقلو‌ها هم در این حمله کشته شد.

پدر آنها محمد ابوالقمسان در حالی که اشک روی گونه‌هایش جمع شده بود در این خصوص می‌گوید: «من تازه برگه ولادت آیسل و عسر را گرفته بودم. آنها روز ۱۰ اوت به دنیا آمدند، من بیرون از خانه بودم و داشتم مدارک را برای گرفتن شناسنامه نهایی می‌کردم که با من تماس تلخ را گرفتند.»

محمد و همسرش که از شمال غزه آواره شده بودند، پس از یک زایمان سزارین چالش برانگیز از دوقلو‌های خود استقبال کردند، اما عمر آنها در این دنیا تنها چند روزی بیش نبود.

محمد می‌گوید در حالی‌که برای گرفتن شناسنامه فرزندانش عجله داشته با او تماس می‌گیرند و متوجه می‌شود که حمله هوایی ارتش صهیونیستی به محل زندگی آنها صورت گرفته است. او پس از این تماس بلافاصله به بیمارستان شهدای الاقصی رفت و آنجا متوجه شد که دوقلو‌های تازه به دنیا آمده و همسرش در میان قربانیان هستند.

داستان تکان‌دهنده «پدر دوقلوها»

ارتش رژیم اسرائیل به درخواست‌های جهانی برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.

بعد از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی در روز ۷ اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی حملات سراسری گسترده‌ای را به نوار غزه آغاز و سربازان خود را هم به این باریکه گسیل کرده است.

در این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی شهید شده و بسیاری هم آوارده گشته‌اند. وزارت بهداشت غزه می‌گوید علاوه بر کودکان، ۱۱۵ نوزاد از زمان آغاز جنگ در این منطقه شهید شده‌اند.

داستان تکان‌دهنده «پدر دوقلوها»

اکثریت قریب به اتفاق جمعیت غزه اغلب چندین بار پس از حملات خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. نوار ساحلی عزه که فقط ۴۰ کیلومتر طول و حدود ۱۱ کیلومتر عرض دارد، از ماه مه به طور کامل توسط نیرو‌های اسرائیلی مسدود شده است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۸۴ درصد از خاک غزه توسط ارتش رژیم اسرائیل تحت دستور تخلیه قرار گرفته است.

بعد از گذشت ماه‌ها از زمان آغاز جنگ، رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن درخواست‌های بین‌المللی همچنان به بمباران نوار غزه ادامه می‌دهد و این در حالی است که ساکنان آواره این باریکه از کمبود شدید آب، غذا، دارو و نیاز‌های ابتدایی رنج می‌برند.

tags # جنگ غزه
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون