پشت‌پرده تعطیلی شبکه من و تو؛ شکست پروژه سیاسی یا ورشکستگی مالی؟!

پشت‌پرده تعطیلی شبکه من و تو؛ شکست پروژه سیاسی یا ورشکستگی مالی؟!
شبکه منو تو در بیانیه‌ای در اینستاگرام اعلام کرد که این شبکه در تاریخ ۳۱ ژانویه برابر با ۱۱ بهمن ماه به دلیل مسائل مالی برای همیشه به فعالیت خود پایان خواهد داد.
کد خبر: ۳۰۰۰
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

زی‌سان: چندی پیش بود که خبر تعطیلی شبکه من و تو به دلیل مسائل مالی در فضای مجازی منشتر شد و مدیران این شبکه تلویزیونی تاریخ احتمالی تعطیلی این شبکه را اعلام کردند.

به گزارش زی‌سان، حالا در جدیدترین واکنش تاریخ دقیق بسته شدن این شبکه اعلام شده و به نظر می‌رسد که ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ این شبکه برای همیشه به فعالیتش پایان خواهد داد.

این شبکه در همین راستا در بیانیه‌ای مدعی شد: «ما در مسیر خود همواره در جهت ترقی و درستی و اولویت دادن به منافع و ارزش‌های جامعه ایران تلاش کردیم. با وجود همه این‌ها برای ما روشن شد که ادامه فعالیت شبکه تلویزیونی من‌و‌تو امکان‌پذیر نیست، اما نگاه به آینده ما را بسیار خوش‌بین می‌کند و مطمئنیم که این شبکه در آینده الهام‌بخش بسیاری از ایده‌های تازه چه در رسانه و چه در روایتگری خواهد شد». 

من و تو؛ رسانه سبک زندگی یا اهداف سیاسی؟

شبکه من و تو حدود ۱۳ سال پیش تأسیس شد و مالکان این رسانه یعنی کیوان عباسی و مرجان عباسی در سال ۲۰۱۰ این شبکه را در مرکز لندن تأسیس کردند. من و تو در واقع یک شبکه ماهواره‌ای بین‌المللی بود که بیشتر در راستای خدمات سرگرمی به زبان فارسی فعالیت می‌کرد و برنامه‌هایی از قبیل مستند، فیلم، سریال، اخبار و گزارش‌هایی را در راستای اهدافی مشخص تولید و تنظیم می‌کرد. البته برنامه‌های این شبکه صرفا در راستای فعالیت‌های سرگرمی باقی نماند بلکه جهت‌گیری مشخص سیاسی در سمت و سوی سلطنت‌طلبان پیدا کرد و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان دلیل توقف فعالیت این شبکه را شکست پروژه سیاسی این شبکه می‌دانند. از طرف دیگر باید به تأسیس شبکه‌های دیگری در خارج از ایران و در همان لندن مانند ایران اینترنشنال اشاره کرد که توانست با پول بسیار بیشتری برخی از پرسنل مهم این شبکه ضد ایرانی را به خدمت بگیرد. به نوعی می‌توان گفت که من و تو شاید به لحاظ مالی توان رقابت با رسانه‌های دیگر را نداشته و این می‌تواند یکی از دلایل به تعطیلی کشاندن این شبکه باشد. 

دو مجری شبکه من و تو

من و تو چرا تعطیل شد؟!

درباره تعطیلی شبکه من و تو شایعات بسیار زیادی منشتر شد و حتی برخی عقیده دارند که تعطیلی این شبکه فقط به دلیل مسائل مالی نبوده است. طبق گزارش فرهیختگان، شهرام همایون درباره تعطیلی شبکه من و تو گفت: «در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سالانه ۳۰ میلیون دلار بودجه تلویزیون «منوتو» بوده است. ۱۵ سال سالی ۳۰ میلیون دلار از کجا آمده؟»، اما این تنها واکنش مورد نظر نبوده بلکه «امین فردین» مجری حاشیه‌ساز نیز در این باره مطلبی منتشر کرد و نوشت: «علت تعطیلی این شبکه شرایط نامساعد مالی نیست، این شبکه شکست خورده سیاسی است و نتوانسته آن اهدافی را که برایش سرمایه‌گذاری کرده بودند را محقق کند». 

آن چیزی که برخی کارشناسان را متعجب کرده این بود که این شبکه با وجود اینکه تبلیغات آنچنانی نداشته، اما توانسته بود برنامه‌های بسیار پرهزینه‌ای را تولید و پخش کند و به همین دلیل بحث شفافیت مالی یکی از مسائلی بود که این شبکه همیشه با آن درگیر بود. خود تهیه‌کنندگان این برنامه نیز هیچوقت درباره نحوه درآمدزایی و هزینه‌کرد این شبکه گزارشی نداده‌اند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون