«دندان اژدها» در برابر ماشین جنگی روسیه؛ ساخت «خط دفاع بالتیک» در اروپا آغاز شد

«دندان اژدها» در برابر ماشین جنگی روسیه؛ ساخت «خط دفاع بالتیک» در اروپا آغاز شد
سازه‌های بتنی موسوم به «دندان اژدها» و بلوک‌های «لگو» در امتداد مرز لتونی با روسیه و بلاروس قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۹۸۰۱
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سازه‌های بتنی موسوم به «دندان اژدها» و بلوک‌های «لگو» در امتداد مرز لتونی با روسیه و بلاروس قرار خواهند گرفت.

ساخت مرحله اول «خط دفاعی بالتیک» در شرقی‌ترین منطقه لتونی در حال انجام است. سازه‌های بتنی و فلزی با اشکال مختلف با کامیون‌ها به این منطقه منتقل می‌شوند.

در حال حاضر، ارتش لتونی این سازه‌های بتنی و فلزی را در انبار‌های متعلق به شهرداری‌ها یا نهاد‌های دولتی قرار داده است که در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس واقع شده‌اند.

این سازه‌ها سپس در فواصل معین در امتداد مرز و در مکان‌هایی که نیرو‌های مسلح لتونی ضروری بدانند، قرار می‌گیرند.

کاسپارس لازدینس، بازرس مهندسان نیرو‌های مسلح لتونی می‌گوید: «این مواد در طول جنگ جهانی دوم استفاده می‌شدند و هنوز هم در نقاط مختلف اروپا قابل مشاهده هستند. آنها ممکن است ظاهری ماقبل تاریخی داشته باشند، اما متأسفانه با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، همچنان ابزار مؤثری هستند.»

او در ادامه گفت: ما از این مواد نه تنها برای جلوگیری از اقدامات خصمانه در زمان جنگ استفاده می‌کنیم، بلکه آنها به‌عنوان یک عامل بازدارنده نیز عمل می‌کنند.

این سازه‌ها توسط شرکت‌های محلی در شهر دوگوپیلس تولید می‌شوند و در آینده با مواد منفجره و مین تقویت خواهند شد.

خط دفاعی بالتیک چیست؟

در ژانویه ۲۰۲۴، لتونی، لیتوانی و استونی به طور مشترک برنامه خود را برای ایجاد یک خط دفاعی در امتداد مرز مشترک با روسیه و بلاروس اعلام کردند تا از آنها در برابر تهدیدات نظامی روسیه پس از جنگ اوکراین محافظت کند.

به گفته مؤسسه فارین پالیسی، این خط شامل دفاع ساحلی نمی‌شود، بلکه به جای آن، روی زیرساخت‌های دفاعی درون‌مرزی تمرکز خواهد داشت.

بر اساس اعلام مرکز تحلیل سیاست اروپا (CEPA) این خط دفاعی همچنین شامل ایجاد موانع طبیعی و تقویت حصار‌های سیم خاردار موجود در امتداد مرز‌های لیتوانی و لتونی با بلاروس خواهد بود.

پیشنهاد خط دفاعی پس از نشست سران ناتو در مادرید در سال ۲۰۲۳ مطرح شد که طی آن توافق شد مرز‌های اروپا و ناتو به طور جدی تقویت شوند تا بتواند در برابر تهاجم تمام عیار روسیه دفاع کند.

منبع: یورونیوز

tags # روسیه
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون