سرقت ۳۰ میلیاردی تخم شتر مرغ از یک هتلدار

سرقت ۳۰ میلیاردی تخم شتر مرغ از یک هتلدار
۵۱ باند سرقت، جعل و مالخری در طرح ۷۲ ساعته کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند و میلیارد‌ها تومان اموال مسروقه از آنان کشف شد.
کد خبر: ۲۹۷۹۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در طرح دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه که صبح دیروز در پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس ۲۳۱ سارق و مالخر دستگیر و تحویل قانون شده‌اند و از این افراد ده‌ها تلفن همراه، خودرو، موتورسیکلت و ... کشف شده است.

 سردار عباسعلی محمدیان به مردم توصیه کرد که از خرید اموال مشکوک به سرقتی، دست دوم و تحت عنوان استوک و خودرو‌های اوراقی از بازار‌های مرزی خودداری کنند. بی‌تردید اگر سارق مالخر نداشته باشد و اگر مالخر نیز خریداری نداشته باشد، چرخه سرقت متوقف می‌شود.

وی افزود: من به سارقان هشدار می‌دهم که ما اشراف خوبی روی جرم و مجرمان داریم و از تجهیزات پیشرفته استفاده و حتی زاغزنان را شناسایی می‌کنیم. بخشی از مردم احساس می‌کنند اگر گاو‌صندوق خریده و آن را در خانه نگه دارند امنیت خریده‌اند؛ در حالی که با این کار به سارق کمک و کار او را راحت‌تر کرده‌اند، چون همه اموال مهم خود مانند طلا و مدارک را یک جا جمع کرده‌اند. داشتن گاوصندوق درخانه شرایطی دارد باید داخل دیوار جاساز یا به اسکلت ساختمان جوش داده شود و اصلاً در دید و در دسترس نباشد.

سرقت میلیاردی از داخل پرادو

اعضای یک باند سرقت‌هایشان را با قرعه‌کشی انجام می‌دادند، یعنی در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و بعد از شیر یا خط انداختن، یک خودرو را به قید قرعه برای سرقت انتخاب می‌کردند. آنها در یکی از سرقت‌هایشان تخم‌های شتر مرغ سرقت کردند، در حالی که نمی‌دانستند این محموله ارزش چند ده میلیاردی دارد.

به چه جرمی بازداشت شدی؟

سرقت وسایل داخل خودرو. با دوستم در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و در میان چند خودرو به قید قرعه و با شیر یا خط انداختن یک خودرو را برای سرقت انتخاب می‌کردیم. بعد با پیچ گوشتی شیشه ماشین‌ها را می‌شکستیم و وسایل داخل آن را به سرقت می‌بردیم.

ماجرای سرقت تخم شتر مرغ چه بود؟

داشتیم از خیابانی عبور می‌کردیم که دوستم گفت ببین داخل خودروی پرادو چند جعبه است. کارتن‌های پفک و بادام زمینی بود. اما نمی‌دانم حسی به ما می‌گفت که کارتن‌ها را باید سرقت کنیم. با شکستن شیشه ماشین جعبه کارتن‌ها را برداشتیم. در کارتن‌ها را که باز کردیم با تخم‌های شتر مرغ مواجه شدیم. اولش تصور می‌کردیم که فقط بار سنگینی است و ارزش مالی ندارد. حتی در اینترنت هم جست و جو کردیم ولی قیمت خاصی نداشت. ولی یکی از دوستانم تخم شترمرغ‌ها را به دوست عتیقه‌شناسش نشان داد که او گفت این تخم شترمرغ‌ها زینتی و عتیقه است و ارزشی بالای ۸ میلیارد تومان دارد. بعد از دستگیری متوجه شدیم که از ۸ میلیارد هم خیلی گرانتر بوده و ارزش آن ۳۰ میلیارد تومان است.

تخم شترمرغ‌ها از کجا آمده بود؟

ظاهراً صاحبش، مردی هتل‌دار و دکتر و البته هنرمند است. او نمایشگاه صنایع دستی به پا کرده و تخم شتر مرغ‌ها که خیلی حرفه‌ای روی آن حکاکی شده از آثار دستی او برای نمایشگاه بوده است.

سابقه داری؟

سرقت، درگیری، مواد مخدر، مشروبات الکلی؛ حدود ۶ باری به زندان افتاده‌ام. آخرین بار هم چند وقت قبل بود که از زندان آزاد شدم و به خاطر رد مال و هزینه مواد دوباره به سراغ سرقت رفتم.

 سرقت‌های طلافروش ورشکسته

متهم قبلاً طلافروشی داشته و از زمان ورشکستگی، وارد سرقت شده است. دلش می‌خواسته زمانی جا پای آقای گل ایران بگذارد و او هم فوتبالیستی حرفه‌ای شود.

 شگردت برای سرقت‌ها چه بود؟

با شاه کلیدی که خودم ساخته بودم، در خانه‌ها را باز می‌کردم گاهی اوقات هم با کارت بانکی.

چه شد وارد سرقت شدی؟

 طلافروش بودم، اما شریکم سرم کلاه گذاشت و ورشکسته شدم. شریکم با بخش زیادی از پول‌هایم به کانادا متواری شد و من ماندم و بدهی‌هایی که مرا به زمین زد. یک روز که در فضای مجازی می‌چرخیدم فردی با من وارد چت شد و من هم سفره دلم را برایش باز کردم و از بدبختی‌هایم گفتم. دوست مجازی‌ام گفت کار پر درآمدی برایم سراغ دارد که می‌توانم خیلی زود نه تنها بدهی‌هایم را بدهم بلکه شکستم را هم جبران کنم. مسعود تحصیلکرده بود و تجارت می‌کرد، ولی او هم مثل من در دام یک کلاهبردار افتاده و ورشکسته شده بود.

کار پیشنهادی‌اش سرقت بود؟

بله قبول کردم و همدستش شدم.۴ خانه در تهران و ۴ خانه در شهر محل اقامتم سرقت کردیم.
 اما یک بار به خانه طلافروشی در شهر خودم دستبرد زدم که از داخل گاوصندوقش، ۹۰ سکه تمام بهار آزادی و دو کیلو طلا، سرقت کردیم. سرقت خوبی بود و حتی یک سفر خارجی هم با پول‌هایی که از این دزدی بدست آوردیم، رفتیم. اما یک خاطره جالب هم دارم.

چه خاطره‌ای؟

با دستگاه گنج یاب رفتیم برای سرقت یک خانه و داخل گونی برنج کلی طلا پیدا کردیم.
 دستگاه گنج یاب فقط طلا‌های داخل گونی را به ما نشان داد و ما هم تصور کردیم که طلای دیگری در خانه نیست.
 اما در حین دزدی تشنه‌ام شد و برای برداشتن یخ به سراغ یخچال رفتیم. داخل یکی از بسته‌های مرغ کنار یخ‌ها، طلا‌های صاحبخانه جاسازی شده بود. این عجیب‌ترین سرقتی بود که انجام دادیم.

 زن تتوکاری که خانه‌اش انبار اموال مسروقه بود

در میان متهمان دستگیر شده حضور یک زن متهم جلب توجه کرد. می‌گفت اتهامش مالخری و نگهداری اموال مسروقه است و از خلافی که مرتکب شده ابراز ندامت می‌کند.

چطور دستگیر شدی؟

دوستان شوهرم سارق بودند، خودش هم مالخری می‌کرد.
دوستان شوهرم خانه‌ای برای ما اجاره کردند تا بتوانند راحت اموال مسروقه را در خانه ما نگهداری کنند.

 چطور با باند سارقان آشنا شدی؟

همسرم خودش در این کار دست داشت. آنها گوشی‌های تلفن همراه سرقت می‌کردند و شماره سریالش را تغییر می‌دادند و یا به افغانستان ارسال می‌کردند.

چرا افغانستان؟

 در آنجا خیلی‌ها را می‌شناسیم، خانواده‌ام سال‌ها قبل از افغانستان به ایران مهاجرت کردند و من اینجا به دنیا آمدم. اما اقوام و آشنایان زیادی در افغانستان داریم. شوهرم نیز باتوجه به اینکه در آنجا به دنیا آمده بود، آشنا‌های زیادی دارد.

در اینجا چکار می‌کردید؟

در قالیشویی سرایدار بودیم و شوهرم همزمان کارگری هم می‌کرد. زمانی که شوهرم به کار خلاف افتاد، همدستانش خانه‌ای اجاره کردند که ما آنجا زندگی کرده و وسایل سرقتی را در آنجا نگهداری می‌کردیم.

چقدر مال مسروقه از خانه شما کشف شده است؟

از حرف‌های شوهرم و دوستانش متوجه شدم که بالای ۶ میلیارد تومان ارزش دارد.

خودت هم کار می‌کنی؟

قبل از اینکه بچه‌دار شوم، تتو‌کار بودم و درآمدم خوب بود. اما با وجود بچه دیگر نمی‌توانستم کار کنم.

منبع: روزنامه ایران

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون