زوایایی از زندگی قاتلی که سه دختربچه را در بریتانیا کشت

قاتل ۱۷ ساله‌ای که انگلیس را به هم ریخت!

قاتل ۱۷ ساله‌ای که انگلیس را به هم ریخت!
اکسل روداکابانا که سه دختربچه شش، هفت، و نه ساله را در ساوت‌پورت به ضرب چاقو کشت به گفته همسایگان، فردی «آرام و درون‌گرا» بود
کد خبر: ۲۹۶۹۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

زی‌سان: به دنبال کشته شدن سه دختر بچه در بریتانیا، اعتراضات متعددی در این کشور به راه افتاده است که در مواردی به خشونت و آسیب به اموال عمومی یا خصوصی منجر شده است. 

اکسل روداکابانا که پسری «ساکت و درون‌گرا» توصیف می‌شود متهم است سه دختربچه را دوشنبه گذشته در مهمانی رقص در ساوت‌پورت بریتانیا با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

به گزارش نشریه بریتانیایی میرر، او که عضو گروه کر بود و ۷ اوت ۱۸ ساله می‌شود، ببه کینگ شش ساله، السی دات استنکوم هفت ساله و آلیس داسیلوا آگویار نه ساله را با چاقوی آشپزخانه به قتل رسانده است. او همچنین متهم است تلاش کرده بود هشت کودک دیگر را نیز به قتل برساند.

روداکابانا در اولین حضور در دادگاه، پیش از آنکه صورتش را در ژاکتش پنهان کند، به خبرنگاران لبخند زد.

قاضی دادگاه در اقدامی غیرمعمول، برای جلوگیری از شورش بیشتر در سراسر کشور، دستور حفظ هویت متهم را لغو کرد.

روداکابانا در دو جلسه دادگاه ژاکتش را تا روی صورتش بالا کشیده بود و از صحبت و تایید نام و نشانی منزلش خودداری کرد.

در دادگاه عنوان شد که این نوجوان «مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده بود» و «تا مدتی تمایلی به ترک خانه و ارتباط با اعضای خانواده‌اش نداشت». همسایگان به نشریه میرر گفتند که اغلب صدای او را می‌شنیدند که داخل خانه‌شان آواز می‌خواند و یک بار در یک نمایش موزیکال در وست‌اند بازی کرده بود.

اما سایرین گفتند که در هفت سالی که خانواده روداکابانا در آن کوچه بن‌بست آرام سکونت داشتند، هرگز چشمشان به اکسل نیفتاده بود و او را ندیده بودند. یکی از ساکنان این محله که نخواست نامش فاش شود، گفت: «شوک بزرگی است. او از مدرسه برمی‌گشت خانه و آواز می‌خواند. هرگز بیرون نمی‌رفت، ما هرگز آنها را ندیدیم. در این هفت سال هیچ‌وقت صحبتی بیشتر از سلام و علیک با آنها نداشتیم.»

قاتل ۱۷ ساله‌ای که انگلیس را به هم ریخت!

فردی دیگر گفت این خانواده در کلیسای محلی حضوری فعال داشتند و متهم را «پسر ساکت عضو گروه کر» توصیف کرد.

یکی از همسایگان خانه سابق این خانواده در کاردیف به نشریه میرر گفت: «او خیلی ساکت بود، درون‌گرا بود. به مادرش بسیار وابسته بود.»

خانواده روداکابانا پس از اینکه پدر خانواده در سال ۲۰۱۳ شغلی جدید به‌عنوان راننده تاکسی پیدا کرد، از آن محل نقل مکان کردند.

پدر و مادر اکسل از رواندا به بریتانیا مهاجرت کرده بودند و «زوجی عادی» توصیف شدند که «برای زندگی در این‌جا تلاش می‌کردند».

در پی این جنایت، اعتراض‌های خشونت‌آمیزی در وست‌مینستر، هارتلپول، و الدرشات صورت گرفت. همسایگان در روستای آرام محل زندگی روداکابانا که ۱۵ دقیقه با محل قتل فاصله دارد در ترس و وحشت به سر می‌برند که هدف حمله شورشیان قرار بگیرند.

پلیس در منطقه گشت می‌زند و احتمال تجمع اعتراضی بیرون خانه متهم وجود دارد، این در حالی است که خانواده روداکابانا خانه را ترک کرده‌اند.

tags # انگلیس
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون